AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Min mor skal på sykehjem,og ønsker å ha med seg et par eldre lamper. Så vidt jeg kan se,kommer ikke støpslet til å passe i stikkontakten på sykehjemmet. Antar lampen har ujordet støpsel av en gammel type. Er det mulig å bytte støpslet slik at det passer,og er det trygt? Anonymkode: f8793...3b7
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Det går nok helt fint, hør med en elektriker. Eventuelt kan du få tak i en omformer kanskje? Anonymkode: 18107...cc2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Ingen problem å bytte støpsel. Hør med noen du kjenner om de kan hjelpe deg. Ny stikkontakt får du på Jula o.l. plasser og dette har man lov å bytte selv. Anonymkode: bf622...234
Nerine_ Skrevet 1. september 2019 #4 Skrevet 1. september 2019 Før du går i gang bør du høre om sykehjemmet tillater at du bytter støpsel.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 1 minutt siden, Nerine_ skrev: Før du går i gang bør du høre om sykehjemmet tillater at du bytter støpsel. 😂 Det er helt vanlig å bytte støpsel på en lampe, dette er ikke noe man må spørre sykehjemmet om. Anonymkode: 90393...6be 11
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen problem å bytte støpsel. Hør med noen du kjenner om de kan hjelpe deg. Ny stikkontakt får du på Jula o.l. plasser og dette har man lov å bytte selv. Anonymkode: bf622...234 Det er ikke ny stikkontakt hun skal kjøpe, men nytt støpsel. Anonymkode: 90393...6be 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Blir hyggelig å få med noen kjente og kjære lamper 😊 Anonymkode: be1f7...0a6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 Kjøp et euro-støpsel på jula, Clas olson eller lignende butikker. Man har lov å bytte selv på utstyr som ikke skal monteres fast i huset ☺️ Anonymkode: 1091e...4db
Nerine_ Skrevet 1. september 2019 #9 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 😂 Det er helt vanlig å bytte støpsel på en lampe, dette er ikke noe man må spørre sykehjemmet om. Anonymkode: 90393...6be På et sykehjem jeg jobbet for noen år siden var det veldig streng i forhold til hva som var lov og ikke. En beboer der ikke fikk koble til en gammel(!) lampe. Godt mulig brannvernslederen var i overkant hysterisk, jeg vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #10 Skrevet 1. september 2019 Ja, det er bare å bytte, - går fint å sette på et nytt jordet støpsel på en ujordet ledning. Lamper trenger uansett ikke jording. Anonymkode: 6a427...bc0
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #11 Skrevet 1. september 2019 Om du ikke selv vet hvordan du bytter ledning, ta de med på en lampebutikk (kjøp da ledning osv der selvfølgelig, ikke kjøp et annet sted og ta med), så gjør de det for deg Jeg jobber i lampebutikk og gjør det stadig for eldre som flytter. Anonymkode: 71326...c41 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #12 Skrevet 1. september 2019 Takk for mange gode svar. Lurer også på dette med TV (kanskje litt dumt i samme tråd, men om jeg får svar, er det bra). De sier at TV kan ikke være mer enn 2 år gammelt? Evnt må det renses? Hvor renser man et TV? Anonymkode: f8793...3b7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #13 Skrevet 1. september 2019 5 timer siden, Nerine_ skrev: På et sykehjem jeg jobbet for noen år siden var det veldig streng i forhold til hva som var lov og ikke. En beboer der ikke fikk koble til en gammel(!) lampe. Godt mulig brannvernslederen var i overkant hysterisk, jeg vet ikke. Det handler ikke om å være i overkant hysterisk, det handler om å faktisk ha god brannsikkerhet. Hva tror du skjer om det blir overtenning på et sykehjem med 24 pasienter og 2 personer på vakt? Hmm? Anonymkode: 18107...cc2 2
Nerine_ Skrevet 1. september 2019 #14 Skrevet 1. september 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om å være i overkant hysterisk, det handler om å faktisk ha god brannsikkerhet. Hva tror du skjer om det blir overtenning på et sykehjem med 24 pasienter og 2 personer på vakt? Hmm? Anonymkode: 18107...cc2 Ja jeg er fullstendig klar over at brannsikkerhet er viktig. Det er stort fokus på det på sykehjem/institusjoner jeg er kjent med. Men jeg vet ikke nok om gamle lamper og brannrisiko til å uttale meg om det var hysteri eller ei.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2019 #15 Skrevet 2. september 2019 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for mange gode svar. Lurer også på dette med TV (kanskje litt dumt i samme tråd, men om jeg får svar, er det bra). De sier at TV kan ikke være mer enn 2 år gammelt? Evnt må det renses? Hvor renser man et TV? Anonymkode: f8793...3b7 Der jeg jobber er alle pasientrom utstyrt med TV fra før. Anonymkode: b5507...854
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå