Gå til innhold

Har du noen gang blitt såret av noe barnet ditt har sagt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke barn selv, men ønsker meg en gang i fremtiden. Jeg er sårbar og blir lett såret. Har dere noen gang blitt såret av noe barnet deres har sagt? Mamma sier hun aldri har blitt såret av meg og søstrene mine, at vi er de letteste i verden å tilgi. Er det sånn for dere også?

Anonymkode: e26a2...ba4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sa en gang til pappa at jeg ikke likte ham. Jeg var vel rundt 4-5 år. Han ble i alle fall ganske såra😅

Anonymkode: 3c49a...5c2

Gjest MadameDeRosa
Skrevet

Små barn mener ikke det de sier i momentet de er sinna, frustrerte eller ikke får viljen sin. Det vet alle foreldre. 

Skrevet

Sa dra til helvete til min far, anger ikke. 

Anonymkode: ca65b...aef

• Liker 1
Skrevet

Ja, men bare et par ganger og det har vært et par av tenåringene mine ( som forøvrig ba om unnskyldning på sin måte når sinnet deres hadde roet seg) 

Har fått hørt mye rart da, og man kan bli litt lattermildt irritert når tenåringen din har sett for mye på programmer med stylister og krever at du går med litt tildekkede armer i offentlighet, fordi noen i disse programmene har nevnt at damer over 35 ikke bør gå med bare armer. - Men jeg kjenner folk som ville blitt såret over slike kommentarer, selv om jeg bare ble litt oppgitt. 

• Liker 6
Skrevet

Ja, men jeg vet at barnet ikke mener det. Har en tenåring med ADHD, som og har slitt veldig med depresjon og angst. Og jeg kan love deg at det har vært utrolig tøft. Og jeg har flere ganger bare hatt lyst til å kaste inn håndkle. Men så er det ny dag, og man står jo i det, for man elsker barna sine. 

Anonymkode: 5d288...ff7

• Liker 3
Skrevet (endret)

Haha, aldri. Du må være tykkhudet når man har/jobber med barn.

Endret av Oisann
  • Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det kommer vel mer an på deg. Du må regne med at er barn kan si «Jeg hater deg» «Du er dum, jeg liker pappa mer enn deg» osv. Jeg ville personlig ikke blitt såret av det. Men det er meg.

Skrevet

Når han sier i sinne at han heller vil bo hos pappa for alt er mye bedre der. Vet det er teit men da blir jeg såret. Mens når han ikke er sint så han veldig klar på at han vil bo hos mamma.

Anonymkode: 828f9...3cc

• Liker 1
Skrevet

Faktisk ble jeg litt lei meg når 11-åringen bemerket magen min to ganger da jeg gikk i shorts og sportsbh på veeeldig varm fjelltur i sommer 🙈

... skal sies at magen er mitt store kroppskompleks, men voldsomt stor er den ikke, har bare hatt to voksende knøtt inni seg og er vanlig «slitt» 🤪 

Et av disse knøttene syntes altså hun hadde rett til å kommentere at det ikke tok seg så bra ut å «flashe» den i friluft.. 

Men vi fikk oss en ganske fin prat av det, om hva som er greit å kommentere på andres kropper. (Selv mammas!) Og at alt vi tenker ikke trenger å komme UT.

Selv hadde hun blitt kjempelei seg om noen hadde sagt noe slikt, så hun tenker seg nok om senere.

Anonymkode: 23ea1...d21

• Liker 8
Skrevet

Min datter sa at mora til vennina hennes var vakrere enn meg ;-(

Anonymkode: c2133...d92

• Liker 1
Skrevet

I utgangspunktet ikke, men nå for tiden er det litt kort innpå her (travelt på jobb, lite søvn, mye stress), og 2-åringen skal bare ha pappa. Pappa skal skifte bleie, legge, smøre brødskiva, jeg skal ikke få kos, osv, vi gir såklart ikke etter, han får ikke bestemme slik. Men nå som jeg er så sliten og jeg blir så mye avvist av han, blir jeg litt lei meg. Det er pappa som er favoritt for tiden. Når jeg gleder meg til å hente han i barnehagen og være sammen med han blir han sint for at det er jeg som kommer.

2-årstrass - ja,
slitsomt - ja

Anonymkode: 4ba7c...382

• Liker 1
Skrevet

Jeg sa til min far at han var en horebukk. Hvilket ikke stemte, men hadde lært nytt ord. 

Min datter sa til meg at hennes fars nye samboer hadde finere pupper enn meg. Den stakk litt. 

Anonymkode: c9f50...472

• Liker 2
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Nei. De har jo selvsagt blitt sinte på meg mange ganger, men aldri sagt noe spesielt stygt, utover "du er dum", "du er streng" og lignende fraser sagt i sinne.

Mulig det blir verre når de blir tenåringer...

Skrevet

Jeg blir seriøst knust inni meg for barnet mitt på 15 mnd roer seg mer med favoritt bamsen sin enn meg. 

Mitt første barn og jeg føler virkelig hun liker bamsen mer enn meg😞

Anonymkode: 99a42...181

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir seriøst knust inni meg for barnet mitt på 15 mnd roer seg mer med favoritt bamsen sin enn meg. 

😂

Anonymkode: 67c92...b4e

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo finne glede i at hun finner trygghet i bamsen sin. Er det bedre at hun ikke roer seg i det hele tatt?

Anonymkode: a3aab...d66

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble litt såret da sønnen min sa at han ville flytte til mormor, men jeg lot ham ikke få vite det. Han skal få være ærlig om hva han føler. Men jeg vet også at det er mest fordi hun er mer liberal med godteri og ipad, så jeg ristet det av meg ganske fort.

Regner med han kommer til å smelle med dører og rope at han hater meg når han blir tenåring, det hører vel med. 😛

Anonymkode: b6438...310

Skrevet

Nei, han er 10 og har aldri sagt noe sårende eller slemt. 

Jeg selv har såret min far dypt. 

Han er ikke den som viste mye følelser. Han er lik sin far igjen og ble missforstått hos meg. Det er nå jeg ser hvor mye han brenner for oss barn, også min bestefar.

Jeg følte han bare var ute etter meg. 

En klem og noen ord hadde hjulpet mye selv om jeg ikke var ett enkelt barn. 

Han er heldigvis blitt mykere nå og jeg er takknemlig og klarer å vise dette. Skulle bare ønsket jeg kjente han på denne måten når jeg trengte han mest. 

Anonymkode: a21e6...46e

• Liker 1
Skrevet

Nei, aldri. De blir aldri så sint at de lar seg fare med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...