AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Her kommer muligens ett utrolig dumt spørsmål.. Men jeg liker å frityrsteke ting, men frityr-lukten setter seg i hele leiligheten i flere dager, fordi jeg ikke har god nok ventilering. Jeg vurderte å frityrsteke ute på altanen. Er det noe i veien for å gjøre det? Anonymkode: 46f67...08f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Jeg ser egentlig ikke noe problem med det. Vet ikke hvordan det blir med brannfare og sånn, har ikke frityr selv og lite erfaring med det. Selv dro jeg med tv ut på balkongen en gang, for jeg ville sitte i sola samtidig som jeg ville se på tv.. Dilemma! 😂 Anonymkode: 5ae15...ea8
NullHull Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Ikke noe problem. Vi har frityrkokeren vår på terrassen, dvs. det er mannens, og han fikk innvilget den mot at den måtte stå ute . Han har kjøpt en oppbevaringsboks som den pakkes ned i når den ikke er i bruk. Det eneste aberet, er at det fort lukter gatekjøkken i hele nabolaget når man friterer utendørs, men heller det enn å ha driten inne 😏
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Så lenge det er fint vær uten vind ser jeg ikke hvordan det kan være mer farlig enn å gjøre det inne. Gitt at du setter opp kokeplate og slikt på et helt stødig bord, selvfølgelig. Ledning må også ordnes på en slik måte at ingen kan snuble i den. Du må ikke ha kokeplate og gryte rett på "gulvet", for da får du en mye vanskeligere arbeidsstilling, noe som øker risikoen for ulykker. Pass på å ha et lokk tilgjengelig i tilfelle brann, og gjerne et brannteppe. Hvis altanen er veldig innebygd må du passe på at det er nok ventilasjon der, så ikke lukta kommer inn hos deg eller naboen. Anonymkode: 436cb...31a
Antoinette Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 Ikke noe problem så lenge det gjøres trygt på stødig underlag.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 Jeg gjør alltid det!! Uansett vær og årstid! Ikke at jeg frityrsteker så veldig ofte da. Anonymkode: 37d2e...b9a
applestories Skrevet 1. september 2019 #7 Skrevet 1. september 2019 Mine foreldre kjøpte frityrkoker til pommes frites for 15-20 år side. Etter en omgang inne forviste min mor den til kjellertrappen og lot min far stå for kokingen. Frityrkokeren er byttet ut flere ganger, men den bor fortsatt i kjellertrappen. Skøyteledning strekkes ut kjellervinduet når den skal brukes (gøy med en meter snø om vinteren). Bæres inn på sin faste plass noen timer etter bruk.
skrue Skrevet 1. september 2019 #8 Skrevet 1. september 2019 21 hours ago, AnonymBruker said: Her kommer muligens ett utrolig dumt spørsmål.. Men jeg liker å frityrsteke ting, men frityr-lukten setter seg i hele leiligheten i flere dager, fordi jeg ikke har god nok ventilering. Jeg vurderte å frityrsteke ute på altanen. Er det noe i veien for å gjøre det? Anonymkode: 46f67...08f Morsomt du nevner det, planlegger vårruller i løpet av neste uke. Eneste som er sikkert er at kokeren skal stå ute.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå