Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn på 6 og 9 og bor på et sted med mange barn. Har godt forhold til mange av foreldrene rundt her, men det er ikke så mange jeg finner på med noe på tomannshånd, kanskje 5-6 stk. Blir da som regel trening, cafebesøk eller kombinert lekebesøk med barna. Utover det har jeg kanskje 3 venninner men treffer de ikke så ofte da de bor et stykke unna. Max et per ganger i året. 

Men det blir en del fester og sosiale sammenkomster med mange rundt her så ser dem jo ofte men er ikke nære venner om dere skjønner. (siden vi ikke henger på tomannshånd). Men ser jo mange av dem i forbindelse med barnas aktiviteter og prater mye med dem da. 

Føler absolutt ikke at jeg er lite sosial, skjer jo noe veldig ofte. Men føler liksom at alle har så mange nære venner som de gjør mye med på tomannshånd. 

Hvordan er det for dere? 

Anonymkode: 56b98...d2e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null stykker.

Anonymkode: 8556e...2ba

Skrevet

Du er mer sosial enn meg i alle fall. To barn på to og tre år. På tomannshånd er jeg sammen med 4 venninner. 

Jeg og samboeren har to andre venner som vi er en del med alle vi. Aldri alene med de. Snakker mye med de på messenger alene, men vi er ikke sammen alene bare jeg og en av de. 

Har mange som har blitt til bekjente de siste årene. Kunne nok tatt opp igjen kontakten med flere av de, men har ikke tid til flere venner. Jeg har litt blanda følelser til om jeg ønsker flere venner, i teorien hadde det nok vært fint, men har ikke tid til det nå. 

Anonymkode: ddfd0...d99

Skrevet

Null venner 

Anonymkode: 865ee...b7c

Skrevet

Har 0

Anonymkode: 4447a...98f

Gjest Alkoholist
Skrevet

Har mange bekjente, men få nære venner. Det synes jeg er helt greit. ☺️ 

Skrevet

Har tre nære venner

Anonymkode: e186e...63f

Skrevet

Hadde to nære venner inntil for 1 år siden. Det var alltid jeg som tok initiativ til samtale og møtes. Da jeg følte at de egentlig ikke ønsket å ha meg som venn lengre og bare lot meg holde kontakten fordi de ikke orket å gjøre noe med det valgte jeg å gi dem space. Nå snakkes vi sjeldent lengre. 

Anonymkode: efd99...dca

Skrevet

Jeg trodde jeg hadde venner, som jeg har holdt kontakt med i mange år. Det viser seg imidlertid at de ikke vil meg vel i det hele tatt. De er bare misunnelige på meg, og når jeg ber dem om råd mistenker jeg at de råder meg til det stikk motsatte av det de selv ville gjort.

Mye bedre uten.

Anonymkode: 312c8...a1c

Skrevet

Ingen nære.

Anonymkode: 44086...15f

Skrevet

Få har ekte venner i dagens samfunn, i "gamle" dager var det mer vanlig. De som er 70-90år gamle i dag. De levde det ekte livet, der vi omgikk hverandre. Levde uten skjermen.

Utrolig mange har en flokk å henge med, som de tror er venner. Men når du virkelig trenger de, da ser du hvem som egentlig er vennen din.

Anonymkode: 590c4...fdd

• Liker 1
Skrevet

Jeg har 3 hvor jeg bor, og 2 der jeg er vokst opp. Ellers kun bekjente og mer perifere venner. Men jeg synes det er greit, vennskap skal pleies, og sosial omgang med bekjente kan være ganske greit fordi man ikke trenger være i kontakt regelmessig.

Anonymkode: d16c1...81e

Skrevet

Jeg har 6 nære venner, og lite til nettverk ellers.

Anonymkode: 129d2...5da

Skrevet

Bare én virkelig nær venn jeg deler alt med, en skikkelig bror. Har flere venner jeg fester med, men som blir mer "morro-venner", men som jeg fortsatt bryr meg om.

Periferi venner, tonnevis...

Ville bytta alle de andre bare for å beholde han ene da.

Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
Skrevet

kjæresten er  bestevenn og det er nok for meg, nære venner er utmattende og krevende. Men mange bekjente jeg stoler på og kan bruke tid på når jeg har tid og lyst. Orker ikke forpliktelsene et vennskap krever. 

Anonymkode: af7b2...891

Gjest Familytree
Skrevet

Nei
Jeg liker den bitre ensomheten, men jeg deler studier med 1, bortsett fra at han er mer ensom enn meg. Avvis invitasjonene mine fordi han må være hjemme. Bestevenner min er puten og teppe😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...