dronne Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Det kreves masse tilpasninger (kjønnsdelt gymundervisning, bønnerom på arbeidsplasser, vil ikke vise ører på passbilder, hijab i politiet, egne åpningstider for muslimer i svømmehaller), og de blir krenket av alle mulig små bagateller (bilde av gris på sykehus, joggesko som trykker allah ned i søla, film om muhammed, bilder som fornærmer islam) osv osv . Det går knapt en uke uten at det kommer frem noe i media. Det har kommet masse folk som land som Vietnam, Sri Lanka og Chile. Aldri tilsvarende styr med disse. De tilpasser seg og fungerer helt fint i samfunnet. Nå kommer sikkert SV-tantene, PK-nissene og resten av følelesgjengen på venstresiden her inne til å kalle meg rasist og brunbeiser. Det må de gjerne gjøre. 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 29 minutter siden, dronne skrev: Det kreves masse tilpasninger (kjønnsdelt gymundervisning, bønnerom på arbeidsplasser, vil ikke vise ører på passbilder, hijab i politiet, egne åpningstider for muslimer i svømmehaller), og de blir krenket av alle mulig små bagateller (bilde av gris på sykehus, joggesko som trykker allah ned i søla, film om muhammed, bilder som fornærmer islam) osv osv . Det går knapt en uke uten at det kommer frem noe i media. Det har kommet masse folk som land som Vietnam, Sri Lanka og Chile. Aldri tilsvarende styr med disse. De tilpasser seg og fungerer helt fint i samfunnet. Nå kommer sikkert SV-tantene, PK-nissene og resten av følelesgjengen på venstresiden her inne til å kalle meg rasist og brunbeiser. Det må de gjerne gjøre. Hahha brunbeiser. hva er det egentlig? 😂 Men ja jeg er helt enig. Det er jo religionen deres som gjør at det er slik, derfor tenker jeg at vi kan kritisere islam og ikke selve individet. Det er mye styr med det, ja. Jeg selv er redd personer i burka,nikab etc. Det er forsåvidt ganske naturlig reaksjon i og med det er umulig å se deres hensikter! altså jeg kan jo ikke vite om de har en bombe gjemt under turbanen, inni burkaen eller hvor som helst. Klarer ikke tyde intensjonene deres når de er så innpakket. Det skremmer meg. Anonymkode: 6d890...d14 7
Søtnosen95 Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Jeg hadde egentlig ikke trengt å være anonym nå. Det ble sånn av gammel vane 😛
Gjest tranedatter Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahha brunbeiser. hva er det egentlig? 😂 Men ja jeg er helt enig. Det er jo religionen deres som gjør at det er slik, derfor tenker jeg at vi kan kritisere islam og ikke selve individet. Det er mye styr med det, ja. Jeg selv er redd personer i burka,nikab etc. Det er forsåvidt ganske naturlig reaksjon i og med det er umulig å se deres hensikter! altså jeg kan jo ikke vite om de har en bombe gjemt under turbanen, inni burkaen eller hvor som helst. Klarer ikke tyde intensjonene deres når de er så innpakket. Det skremmer meg. Anonymkode: 6d890...d14 Er du redd for store kofferter og gymbagger også? Biler? Sånn mtp at de fleste bomber blir plassert ut og ikke er selvmordsbomber på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hahha brunbeiser. hva er det egentlig? 😂 Men ja jeg er helt enig. Det er jo religionen deres som gjør at det er slik, derfor tenker jeg at vi kan kritisere islam og ikke selve individet. Det er mye styr med det, ja. Jeg selv er redd personer i burka,nikab etc. Det er forsåvidt ganske naturlig reaksjon i og med det er umulig å se deres hensikter! altså jeg kan jo ikke vite om de har en bombe gjemt under turbanen, inni burkaen eller hvor som helst. Klarer ikke tyde intensjonene deres når de er så innpakket. Det skremmer meg. Anonymkode: 6d890...d14 Jeg kunne gjemt mye rart under en bunad eller alle lagene med vintertøy jeg pakker meg inn i. Anonymkode: de0c2...322 1
Søtnosen95 Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, tranedatter skrev: Er du redd for store kofferter og gymbagger også? Biler? Sånn mtp at de fleste bomber blir plassert ut og ikke er selvmordsbomber på kroppen. Nei det er hovedsakelig burka, nikab og turban. Eventuelt mistenkelige personer som har kledd på seg boblejakke i 25 varmegrader inne på en flyplass.. Har han en turban på hodet også, ja da kan du være trygg på at jeg springer. 1
Søtnosen95 Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne gjemt mye rart under en bunad eller alle lagene med vintertøy jeg pakker meg inn i. Anonymkode: de0c2...322 ja det kunne du sikkert men da hadde jeg hvertfall sett ansiktet og håret ditt og kunnet tyde litt bedre hva det er du driver med. 😂
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 3 minutter siden, Søtnosen95 skrev: Nei det er hovedsakelig burka, nikab og turban. Eventuelt mistenkelige personer som har kledd på seg boblejakke i 25 varmegrader inne på en flyplass.. Har han en turban på hodet også, ja da kan du være trygg på at jeg springer. Om han har turban er det vel mer sannsynlig at han er sikh enn muslim. Anonymkode: 28cdd...882 4
Søtnosen95 Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om han har turban er det vel mer sannsynlig at han er sikh enn muslim. Anonymkode: 28cdd...882 Ja da er jeg redd sikh også..
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 Jeg er enig i at det er mye gnissninger. Det er vel fordi kultur og forventninger til adferd er så veldig ulike. Så skal dette sammenføyes til ett samfunn. Jeg tror mange muslimer bor her av økonomiske årsaker, ikke liker Norge noe særlig, og vil derfor endre seg minst mulig. Så da prøver de å sette sitt preg på samfunnet mest mulig. Vi har også mange muslimer som liker Norge, og ikke gneller, så det er sagt. Jeg tror også det er for dårlig strategi og føringer fra toppledelsen hvordan slike kulturelle utfordringer skal håndteres. Det overlates til lavere nivå, til tilfeldig utvalgte som ikke har særlig greie på det, så er disse ofte oversnille eller overstrenge, og lander på tilfeldige avgjørelser. Jeg synes jo at man skal i større grad si: Sånn er det i Norge, take it or leave it. Men jeg har ikke helt landet hvor jeg synes det er greit å være fleksibel. Og et samfunn må jo ha rom til å endre seg i takt med tiden og folket. Anonymkode: 07619...f8d 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 Ser det jo allerede i 10 års alderen. Min 10 åring ble forsøkt frastjålet iphonen sin og slått i ansiktet på skoleveien av et par 10 år gamle muslimgutter. Dette er en liten by,så ikke i ghettoen i hovedstaden. Anonymkode: 2e0b4...856 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, dronne skrev: Det kreves masse tilpasninger (kjønnsdelt gymundervisning, bønnerom på arbeidsplasser, vil ikke vise ører på passbilder, hijab i politiet, egne åpningstider for muslimer i svømmehaller), og de blir krenket av alle mulig små bagateller (bilde av gris på sykehus, joggesko som trykker allah ned i søla, film om muhammed, bilder som fornærmer islam) osv osv . Det går knapt en uke uten at det kommer frem noe i media. Det har kommet masse folk som land som Vietnam, Sri Lanka og Chile. Aldri tilsvarende styr med disse. De tilpasser seg og fungerer helt fint i samfunnet. Nå kommer sikkert SV-tantene, PK-nissene og resten av følelesgjengen på venstresiden her inne til å kalle meg rasist og brunbeiser. Det må de gjerne gjøre. Du har rett. Mange av disse lager masse styr og problemer fordi de vil at samfunnet skal tilpasse seg dem istedenfor at de tilpasser seg samfunnet.... De har misforstått helt. Ikke alle, noen er moderne oppegående mennesker. Men det er de navlebeskuende uopplyste som lager mest rabalder og ødelegger for alle. Hadde vi dratt til et muslimsk land så hadde de forventet tilpassing med øyeblikkelig virkning. Neppe noe rom for å ha kristelige eller ateistiske møter og bygninger der nei. Lovverket tillater altfor mye tull. Lover og regler skal være likt for alle. Den som ikke vil svømme får få stryk i det faget da. Bønner i arbeidstiden hører ingen steds hjemme. Det er merkelig at kronisk syke ikke kan få tilrettelagt med stille-rom eller flere pauser mens andre kan få tilrettelegging for å be til en gud. Anonymkode: d9dff...883 6
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Søtnosen95 skrev: Ja da er jeg redd sikh også.. Du kan løpe når du ser burkaen som er fra verste sort: konservativ islam. Men turbanen er noe annet. Sikhene er ganske vennlige og har få kjepphester de rir. Greia er vel at her er i Norge er det veldig mange folkegrupper som skal passe sammen, da nytter det ikke at en gruppe skal ha særbehandling. Ett regelverk for alle. Tenk om alle andre grupper også skal ha særregler.. da blir det avansert. Anonymkode: d9dff...883
Søtnosen95 Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du kan løpe når du ser burkaen som er fra verste sort: konservativ islam. Men turbanen er noe annet. Sikhene er ganske vennlige og har få kjepphester de rir. Greia er vel at her er i Norge er det veldig mange folkegrupper som skal passe sammen, da nytter det ikke at en gruppe skal ha særbehandling. Ett regelverk for alle. Tenk om alle andre grupper også skal ha særregler.. da blir det avansert. Anonymkode: d9dff...883 jeg har ikke satt meg så veldig inn i det. Jeg er bare generelt nervøs i nærheten av folk med rare klesplagg. 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 Jeg bor i et strøk med veldig mange innvandrere. Jeg er i mindretall av etniske hvite nordmenn. Jeg kjenner muslimer fra forskjellige land/ verdensdeler og katolikker, buddhister og kristne.Alle er enige i at muslimene/Islam tar for mye plass. De baksnakker muslimer generelt og diskuterer hvorfor det norske samfunnettilrettelegges for denne religionen. De forteller at i sine hjemland blir det ikke tatt sånne hensyn til muslimer som her i Norge. De er redd for at muslimene skal ta over Norge og generelt verden. Jeg tror at vi nordmenn og politikere må slutte å ha sånn voldsom respekt for islam her i landet. Vi må slutte å være så redd for å sette foten ned og for å bli kalt rasist. Anonymkode: 2fc0e...2bb 6
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #16 Skrevet 1. september 2019 Syns ikke det er noe styr med de. Værre med hvite pappagutter som tror de har rett på alt, påvirker unge jenter til å ta kokain, gamle hvite menn som seksuelt trakasserer unge jenter og snakker nedsettende om jevnaldrende damer, hvite gutter som voldtar jenter de presser seg på på nach, som brøyter seg fram i kø i baren eller kø inn til klubben, som ikke kan kjøre bil men fikk lappen allikevel fordi de kjørte opp med automatgir og er en fare for trafikken og som drar "slem innvandrer" kortet med en gang de er misfornøyd med noe Anonymkode: 046d2...ae5 4
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #17 Skrevet 1. september 2019 For ikke å snakke om hvite kristne gutter som syns jenter som tar abort er satans barn og ikke syns kvinnen skal gjøre noe annet enn å stå på kjøkkenet og oppdra seks unger Anonymkode: 046d2...ae5 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #18 Skrevet 1. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg kunne gjemt mye rart under en bunad eller alle lagene med vintertøy jeg pakker meg inn i. Anonymkode: de0c2...322 Det kunne du nok. Men du tilber neppe en religion som sier at det er ok å sprenge seg i filler blant intetanende folk heller. Anonymkode: 19e71...d3f 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #19 Skrevet 1. september 2019 Noen muslimer eller spillevante her? For min datter blir kalt baconjente av sin muslimske klassevenn og vet ikke om det er pga at de spiller et spill på mobilen sammen der det er et vanlig uttrykk, eller om det er noe muslimer kaller oss norske. Anonymkode: 822ac...775 2
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #20 Skrevet 1. september 2019 16 timer siden, Søtnosen95 skrev: Nei det er hovedsakelig burka, nikab og turban. Eventuelt mistenkelige personer som har kledd på seg boblejakke i 25 varmegrader inne på en flyplass.. Har han en turban på hodet også, ja da kan du være trygg på at jeg springer. Du vet vel at de har en liten kniv i turbanen?? Anonymkode: b1c7f...7e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå