AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Har nettopp flyttet til Namsos grunnet jobb. Er generelt veldig engstelig av meg og det at jeg ikke har noe lokalkunnskap om byen gjør det bare enda verre. Har bodd i hjembyen hele livet og vet hvor det er trygt å gå og oppholde seg og hvilke personer man burde passe seg for (som er de to tingene jeg sliter mest med). Nå hører jeg sikkert veldig paranoid ut, men har mine grunner. Jeg kjenner ingen her og føler ikke akkurat at jeg kan spørre kollegaene mine om dette. Vet at man selvfølgelig ikke kan nevne navn på personer, men om noen kunne sagt noe om hvilke steder man burde holde seg unna? (om det finnes slike steder her). Anonymkode: fefbe...2bd 2
Bamseklemmer Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Neida, det er trygt i Namsos har bodd der før, er du gammel, kjønn, hvor kommer du fra? 1
Gjest Melis_R Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 (endret) Jeg er fra Namsos 🙂 Bor der ikke nå lenger 🙂 Namsos er ikke så skummel by, ingen kjente plasser man burde holde seg unna 🙂 Trygg og liten by 🙂 Endret 31. august 2019 av Melis_R
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, Melis_R skrev: Jeg er fra Namsos 🙂 Bor der ikke nå lenger 🙂 Namsos er ikke så skummel by, ingen kjente plasser man burde holde seg unna 🙂 Trygg og liten by 🙂 Enig! Hele slekta mi er fra Namsos, og er der ofte selv. Anonymkode: 97154...3aa 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Jeg bodde der i ca.4 år da jeg var student på høyskolen. Bodde midt i byen, i Kirkegata. Synes Namsos var en veldig koselig by og har aldri på noe tidspunkt følt meg utrygg der. Lokalbefolkningen er veldig hyggelig og hele byen bærer preg av å være litt sånn slow city, i motsetning til Bergen der jeg kommer fra, hvor alt skal gå så fort, folk lett blir sure og irritable osv. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette i det hele tatt. Å gå på avsidesliggende og folketomme steder i mørket og sent på kveld ville jeg ikke gjort. Men det gjelder uansett hvor i verden man er tenker jeg. Håper du finner deg godt til rette i Namsos. For meg ble det som min andre hjemby, og det var alltid godt å komme opp igjen dit etter feriene. Har masse gode minner derifra. Anonymkode: 13b97...779
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 20 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Neida, det er trygt i Namsos har bodd der før, er du gammel, kjønn, hvor kommer du fra? Så godt å høre. Er 27 år og kommer fra østlandet. Anonymkode: fefbe...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 19 minutter siden, Melis_R skrev: Jeg er fra Namsos 🙂 Bor der ikke nå lenger 🙂 Namsos er ikke så skummel by, ingen kjente plasser man burde holde seg unna 🙂 Trygg og liten by 🙂 Så bra 🙂Veldig greit at byen er såpass liten oversiktlig, gjør det litt lettere. Har ikke bodd her så lenge ennå så håper at det går seg til etterhvert. Anonymkode: fefbe...2bd
Bamseklemmer Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så godt å høre. Er 27 år og kommer fra østlandet. Ok, kanskje jeg skulle guide deg en dag?🙈Neida, flørter bare litt, men du kan bare chatte med meg senere hvis du lurer på noe?😘
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bodde der i ca.4 år da jeg var student på høyskolen. Bodde midt i byen, i Kirkegata. Synes Namsos var en veldig koselig by og har aldri på noe tidspunkt følt meg utrygg der. Lokalbefolkningen er veldig hyggelig og hele byen bærer preg av å være litt sånn slow city, i motsetning til Bergen der jeg kommer fra, hvor alt skal gå så fort, folk lett blir sure og irritable osv. Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg for dette i det hele tatt. Å gå på avsidesliggende og folketomme steder i mørket og sent på kveld ville jeg ikke gjort. Men det gjelder uansett hvor i verden man er tenker jeg. Håper du finner deg godt til rette i Namsos. For meg ble det som min andre hjemby, og det var alltid godt å komme opp igjen dit etter feriene. Har masse gode minner derifra. Anonymkode: 13b97...779 Oppfatter også byen som koselig og menneskene her som veldig hyggelige. Tror nok det kan bli en plass jeg kan finne meg til rette. Har du noen tips til steder å gå tur eller aktiviteter her forresten? Anonymkode: fefbe...2bd
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, Bamseklemmer skrev: Ok, kanskje jeg skulle guide deg en dag?🙈Neida, flørter bare litt, men du kan bare chatte med meg senere hvis du lurer på noe?😘 Hyggelig at du bryr deg, men tilbud fra fremmede menn(?) på nettet gjør meg ikke akkurat mindre engstelig 😅 Anonymkode: fefbe...2bd 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 Jeg kommer også fra Namsos 🙂 flyttet der i fra for 10 år siden grunnet skolegang. Trivelig by, og ingenting å være redd for. Det er skikkelig koselig å sitte på oskarn å ta en øl, gå brurunden eller gå på klompen (byfjellet). Av aktiviteter og lignende anbefaler jeg deg å spørre kollegaene dine, de har sikkert tips til ting du kan finne på:-) lykke til i Namsos😊 Anonymkode: 69375...ce4 1
Bamseklemmer Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hyggelig at du bryr deg, men tilbud fra fremmede menn(?) på nettet gjør meg ikke akkurat mindre engstelig 😅 Skjønner godt du er skeptisk til det ja, det var ikke ment som noen flørt. Byen er veldig trygg, mange resturanter, bra uteliv i helgene, stort flott basseng Oasen, stor idrettshall, og mye mye mere. Håper du finner deg tilrette🤞😘
Gjest Melis_R Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 Eneste som har skremt meg når jeg bodde der, er vel da det kom en elgku med kalv mot meg rett ved den ene rundkjøringen ved sykehuset 😂 hvis du liker å gå turer anbefaler jeg deg å gå brurunden, gå tur opp i fossbrenna(Bymarka) Kanskje gå langs togsporet (det går ikke tog lengre) til du kommer til flyplassen 🙂
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Oppfatter også byen som koselig og menneskene her som veldig hyggelige. Tror nok det kan bli en plass jeg kan finne meg til rette. Har du noen tips til steder å gå tur eller aktiviteter her forresten? Anonymkode: fefbe...2bd Byfjellet Klompen er en fin liten tur. Går vei helt opp og det er fin utsikt utover hele byen på toppen. Aktiviteter er jeg litt usikker på men kanskje andre her vet? Anonymkode: 13b97...779
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå