Arabella Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 (endret) Inspirert av en annen tråd her undersøkte jeg min egen familie og fant ut følgende: Jeg selv, to døtre og én sønn er i praksis alene om navnet vårt, altså både fornavn og etternavn. En sønn deler navn med fem andre, en annen deler med tre andre. Etternavnet vårt er det i overkant 1000 som har. Endret 31. august 2019 av Arabella Presisering.
Gjest Gaea Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Alle på farssiden av slekten er alene med navnet sitt, meg inkludert, er vel rundt 15 med etternavnet i landet.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Vi er rundt 16 stk med dette etternavnet i Norge. Ingen andre som har min navnekombinasjon. Både min søster og bror har noen med lik navnekombinasjon som dem i det landet der etternavnet vårt opprinnelig er fra. Anonymkode: aee94...4e4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Er sannsynligvis den eneste i landet med min navnkombinasjon, fordi etternavnet er sjeldent i Norge (ca 100 stk). Fornavnet mitt er vanlig. Om man er den eneste er det faktisk ikke mulig å vite, ettersom personvernet gjør at dersom 3 eller færre har et navn/navnekombinasjon, kan det ikke opplyses om. Man kan søke på ssb.no/navn, og det står alltid "det er 3,2,1 eller 0 personer som heter [navn]". Det er derfor ikke mulig å vite om man er den eneste.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 1 minutt siden, Anonymus Notarius said: Er sannsynligvis den eneste i landet med min navnkombinasjon, fordi etternavnet er sjeldent i Norge (ca 100 stk). Fornavnet mitt er vanlig. Om man er den eneste er det faktisk ikke mulig å vite, ettersom personvernet gjør at dersom 3 eller færre har et navn/navnekombinasjon, kan det ikke opplyses om. Man kan søke på ssb.no/navn, og det står alltid "det er 3,2,1 eller 0 personer som heter [navn]". Det er derfor ikke mulig å vite om man er den eneste. Vi er få nok til at jeg vet at vi er de eneste med våre navn. Anonymkode: 90b32...015
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vi er få nok til at jeg vet at vi er de eneste med våre navn. Anonymkode: 90b32...015 Ja, hvis man kjenner alle som har samme etternavn som deg, kan man vite det. Hvis man ikke gjør det, er det derimot ikke mulig.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 Hverken fornavn eller etternavnet mitt, er normale navn. Jeg har aldri hørt om noen som heter nøyaktig det samme som meg, og jeg tror ingen andre har nøyaktig mitt navn. (altså fornavn og etternavn). Anonymkode: eb8fe...49f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 Just now, Anonymus Notarius said: Ja, hvis man kjenner alle som har samme etternavn som deg, kan man vite det. Hvis man ikke gjør det, er det derimot ikke mulig. Kjenner ikke halvparten en gang. Men Facebook, telefonkatalogen og bekjente gjør at det er ganske enkelt. Men med ca 30 stykk med samme etternavn er det ikke en stor jobb Anonymkode: 90b32...015
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Det er snaue 200 personer som har samme etternavn som meg, og med mitt fornavn er det bare jeg som heter det jeg gjør. Rart å tenke på at det ikke finnes noen andre i hele verden som heter det samme som meg; samme gjelder for datteren min, moren min, søstrene mine og deres barn. Anonymkode: ccbb7...678
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 Fornavnet og mellomnavnet mitt er helt vanlige. Etternavnet er det bare ca 25 som heter her i landet og alle er min eksslekt/inngifte. Jeg beholdt etternavnet til eksen etter vi ble skilt. Anonymkode: 99c2f...095
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 Jeg er alene om mitt navn. Er bare 34 som har etternavnet og jeg vet hvem de er. Anonymkode: 5c48e...7ea
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 Vi er kun 8 i Norge med vårt etternavn, så alle er alene om sin navnekombinasjon. Har et ambivalent forhold til etternavnet mitt, da det er veldig spesielt, og mange skriver det feil, selv om jeg staver det. Fristende å bytte etternavn når jeg gifter meg, samtidig som navnet er såpass unikt at det føles litt dumt å «forlate» det. Anonymkode: c08c0...9b7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er snaue 200 personer som har samme etternavn som meg, og med mitt fornavn er det bare jeg som heter det jeg gjør. Rart å tenke på at det ikke finnes noen andre i hele verden som heter det samme som meg; samme gjelder for datteren min, moren min, søstrene mine og deres barn. Anonymkode: ccbb7...678 Kan jo være noen i andre land, da? Eller er det et veldig norsk navn? Mitt etternavn er det få som heter i Norge, men googler jeg navnet mitt får jeg mange treff på folk i utlandet.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 Min kompis deler etternavn med 40 andre. Ironisk nok er de to stykker med helt likt navn.. Anonymkode: 95f5b...586
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ikke halvparten en gang. Men Facebook, telefonkatalogen og bekjente gjør at det er ganske enkelt. Men med ca 30 stykk med samme etternavn er det ikke en stor jobb Anonymkode: 90b32...015 Ikke nødvendigvis kjenner som i at dere omgås, men som i "kjenner til". Og det gjør du jo tydeligvis Jeg derimot vet ikke om noen andre enn min familie, men ser på ssb at det er litt over 100 som heter det i Norge. Aner ikke hvem alle de andre er.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 Det er 46 personer med vårt etternavn. Navnet har norsk opprinnelse. Alle i min familie er de eneste med sin navnekombinasjon. Anonymkode: 65eee...741
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 Jeg deler navn med fem andre, mens mannen min og de to barna deler navn med tre eller færre. Litt over 800 som har samme etternavn som oss. Anonymkode: c346d...918
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #18 Skrevet 31. august 2019 3 hours ago, Anonymus Notarius said: Ikke nødvendigvis kjenner som i at dere omgås, men som i "kjenner til". Og det gjør du jo tydeligvis Jeg derimot vet ikke om noen andre enn min familie, men ser på ssb at det er litt over 100 som heter det i Norge. Aner ikke hvem alle de andre er. Kjenner til som at mannen møtte ei med samme navn på fest, og det dekket resten av de med samme navn. Vi er nemlig ikke slekt med ca halvparten. Men som sagt 30 personer er lett å finne på internett søsteren min har også eget navn selv om hun har et mer normalt etternavn. De er bare 5 eller noe med hennes fornavn. Anonymkode: 90b32...015
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #19 Skrevet 31. august 2019 Etternavnet mitt er det i underkant 200 som har. Jeg er den enste med mitt navn. Det samme med mine foreldre, min bror og besteforeldre. Mine barn og min mann er også de eneste med sine navn, de har dog annet etternavn. Også sjeldent navn. Det var ei dame med sammen navn som meg, men hun døde dessverre for mange år siden. Anonymkode: 8ad40...9da
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #20 Skrevet 31. august 2019 Kun min familie (6 stk) har etternavnet mitt. Fornavnet mitt var veldig sjeldent i Norge inntil noen år siden, oppkalt etter min oldemor... Anonymkode: 1c698...ec5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå