Gå til innhold

Kan slanke få ha kroppen sin i fred?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten halvlubbne som må gå og si at man forfaller, alderskiloene vil komme osv? Fikk høre dette med alderskilo allerede i tenårene , men må er 30 og har ikke fått alderskilo. Hvorfor er det innafor å kommentere til oss? Jeg kan ikke sitte og si at noen er tjukk. 

Er det irriterende at noen er strammere uten å måtte trene for det? 

Anonymkode: 9a853...c75

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kommer ofte ikke før i 40 åra, jeg har vært slank hele livet selv og ingen har plaget meg for det.   Bare å overhøre kvinner som prater slik, er ofte misunnelse ute å går.

• Liker 1
Skrevet

30 er ingenting.  Bare vent.

Skrevet

Nei, det er ikke irriterende.  Jeg syns alle mennesker bør få ha kroppen sin i fred. 

• Liker 2
Skrevet

Helt enig! Jeg er 50 og har heller ikke fått noe alderskilo! Har veid 50 kg hele mitt voksne liv

Anonymkode: 98cfb...b96

• Liker 1
Skrevet

Finn ny omgangskrets. 

Anonymkode: 94699...a98

Skrevet
Just now, Jensine said:

På hva da?

Til TS: Jeg er enig med deg. Fylte nettopp 52 år, og er slank slik jeg alltid har vært. Spiser godt og beveger på meg, men sport eller masse trening er ikke min greie. Liker å gå tur da, og har aldri hatt bil.

Tror det handler mye om hverdagsvaner gjennom mange år.

Anonymkode: aa6c4...df1

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg har aldri opplevd noe av det TS beskriver. Tror det må være miljøet du vanker i, TS. Kanskje folk du omgås er uvanlig opptatt av vekt og slanking? 

Skrevet
19 minutter siden, SupaWoman skrev:

De kommer ofte ikke før i 40 åra, jeg har vært slank hele livet selv og ingen har plaget meg for det.   Bare å overhøre kvinner som prater slik, er ofte misunnelse ute å går.

Dere er aldri enige. Noen mener 25, noen mener 30, du mener altså 40..... 

Skrevet
20 minutter siden, Jensine skrev:

Vent på hva? 

Skrevet

Alderskiloene er en myte. Klart man legger på seg, om man har en stillesittende hverdag.

Kvinner som legger på seg, er de som taper muskelmasse, og dermed forbrenner mindre enn før, samme hva de spiser. Mindre muskelmasse = mindre kalorier forbrent ila dagen.

Men late misunnelige kvinner liker å trøste seg til denne løgnen med alderskiloene. Jeg tror sannheten er mindre prioritering av egen helse, og lavere aktivitetsnivå.

Anonymkode: 15738...fa0

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skulle man, uansett kroppsfasong eller utseende, gå rundt og snakke om sånne ting med venner og bekjente? De jeg omgås, snakker om andre ting, heldigvis, noe interessant og kanskje litt mindre selvopptatt enn våre egne kropper. Alderskilo tror jeg aldri jeg har hørt om engang.

Anonymkode: 10161...a36

Skrevet

Kroppen endrer seg for mange under graviditet og overgangsalder. Så spiller gener, kosthold og aktivitet inn. 

Det beste organet på kroppen er ørene. Lukk dem når det blir for mye støy.

Anonymkode: 014ff...c6f

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere er aldri enige. Noen mener 25, noen mener 30, du mener altså 40..... 

Forbrenningen går mer og mer ned jo eldre man blir så det er større sjanse for å legge på seg når man er 40 enn når man er 30. 

• Liker 1
Skrevet

De som er flinkest til å lire av seg sånt er uten tvil de som selv er akkurat litt for bedagelig anlagt til å gjøre grep som gir stabil vekt. Holder en knapp på misunnelse. Alle gamle damer er så absolutt ikke tjukk, så det parkerer vel egentlig idéen om alle vil bli tjukkaser på sine eldre dager samme hva de gjør.

Anonymkode: 3d297...252

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som er flinkest til å lire av seg sånt er uten tvil de som selv er akkurat litt for bedagelig anlagt til å gjøre grep som gir stabil vekt. Holder en knapp på misunnelse. Alle gamle damer er så absolutt ikke tjukk, så det parkerer vel egentlig idéen om alle vil bli tjukkaser på sine eldre dager samme hva de gjør.

Anonymkode: 3d297...252

Man blir ikke automatisk feit når man blir eldre, nei, men man får litt lavere forbrenning. Selv i land med matmangel (eller her for 100 år siden) er det helt vanlig at eldre mennesker er litt tjukke. Men "litt" er vel nøkkelordet, ikke type ekstrem overvekt, selvfølgelig. 

Skrevet

Men jeg veier 58 og er 182! Selv om 30. Jeg Trener ikke for det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...