AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Har hatt noen tiggere her i bygda\ minibyen. Noen har vært direkte ufin andre har vært grei. Jeg bryr meg ikke om noen tigger, så lenge de ikke klenger oppi trynet og jeg forstår om folk er i nød. Har vært en person her i sikkert 4 år utenfor samme butikk. Virker som en grei fyr, er ikke masete og er hyggelig. Sitter da å selger et blad de siste par årene. Men i går, så jeg han titta til en side og til andre siden, som for å se om noen ser han. Reiser seg og går til en mercedes av ganske ny dato. Hvordan er det mulig? "tjener" han så mye penger på å selge dette bladet eller hva er det som foregår? Anonymkode: 8b14b...019
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Ja, om de har lappen er det fullt mulig. Anonymkode: a3e08...80d
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Han blir kanskje hentet av noen andre i gruppen han tilhører? Det er vel ikke første gang det skjer. Anonymkode: 0a0a4...d06
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Han kan jo også ha lånt bilen, kanskje blir betalt for å kjøre den fra et sted til et annet som en vennetjeneste, eller lignende? Om man har lappen er det fullt mulig og lovlig å kjøre bil i hvert fall, uavhengig av hvilken posisjon man har i samfunnet. Anonymkode: 3c1f6...050 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Her går det en og humper mellom bilene på fergekaia, med en krykke. Ser litt stakkarslig ut... Jeg kjørte datteren min til hurtigbåten som legger til bortenfor, en morgen. Der kommer mannen fint spaserende, fisker frem krykken fra bak en container og humper seg på "jobb".... Ikke rart enkelte har vondt for å finne sympati 🤪 Anonymkode: e06a0...b98 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han blir kanskje hentet av noen andre i gruppen han tilhører? Det er vel ikke første gang det skjer. Anonymkode: 0a0a4...d06 Nei, han gikk i bilen og hentet noe og satte seg tilbake på "plassen" sin igjen. Dette var på morgenen før butikken åpner, jeg satt i bilen min og venta på at butikken skulle åpne. Anonymkode: 8b14b...019
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han kan jo også ha lånt bilen, kanskje blir betalt for å kjøre den fra et sted til et annet som en vennetjeneste, eller lignende? Om man har lappen er det fullt mulig og lovlig å kjøre bil i hvert fall, uavhengig av hvilken posisjon man har i samfunnet. Anonymkode: 3c1f6...050 Dette er jo selvfølgelig en rumener eller noe i den gaten. Så joda, kan hende han har lånt bilen av en eller annen høvding som krever inn. Anonymkode: 8b14b...019
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 Tiggere er sjeldent selvstendig næringsdrivende. Her jeg bor er de 11 stykker som deler på én bil. Så kjøres alle ut på morgenen og plukkes opp igjen på kvelden av den som har gyldig førerkort. Anonymkode: 8ffb1...ade
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Sånn er det her jeg bor og. De kjører biler, har nyeste mobiler. Men prøver jo å skule de under teppet sitt. Og de spiser take away fra restaurant, og ikke bare en burger fra MC. Skjønner hvorfor de ble sure på meg, da jeg prøvde å gi de juice og boller. De har og blitt sett ved bilene, hvor de skifter fra sine fine dyre klær, til slitte uteligger klær. Og de parkerer litt utenfor sentrum. Anonymkode: 62320...4e7 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det her jeg bor og. De kjører biler, har nyeste mobiler. Men prøver jo å skule de under teppet sitt. Og de spiser take away fra restaurant, og ikke bare en burger fra MC. Skjønner hvorfor de ble sure på meg, da jeg prøvde å gi de juice og boller. De har og blitt sett ved bilene, hvor de skifter fra sine fine dyre klær, til slitte uteligger klær. Og de parkerer litt utenfor sentrum. Anonymkode: 62320...4e7 Selvfølgelig vil de ikke ha juice og boller, de vil heller ha pengene du brukte på juicen og bollene. Anonymkode: 8ffb1...ade
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig vil de ikke ha juice og boller, de vil heller ha pengene du brukte på juicen og bollene. Anonymkode: 8ffb1...ade Næh, sier du det?????? Alle skjønner jo det.. Anonymkode: 05ea7...a17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Næh, sier du det?????? Alle skjønner jo det.. Anonymkode: 05ea7...a17 Correctomondo. Anonymkode: 6618f...884
SoWhat? Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det her jeg bor og. De kjører biler, har nyeste mobiler. Men prøver jo å skule de under teppet sitt. Og de spiser take away fra restaurant, og ikke bare en burger fra MC. Skjønner hvorfor de ble sure på meg, da jeg prøvde å gi de juice og boller. De har og blitt sett ved bilene, hvor de skifter fra sine fine dyre klær, til slitte uteligger klær. Og de parkerer litt utenfor sentrum. Anonymkode: 62320...4e7 Er det noe jeg virkelig unner tiggere som sitter i timevis på et sted, så er det mobiler! Syns da virkelig at de må få seg et greit måltid også, så syns begge deler er verdt å prioritere når de sitter et sted fra morgen til kveld. Men for deg så blir det feil, for du skulle ønske at de hadde det verst mulig. Hvor ille skal de ha det før de kan tigge da?
Husholdning1 Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 (endret) Noen sav tiggerne drar inn nokså mye penger. Og når bakmenn har f.eks fem tiggere under seg i tillegg til seg selv blir det penger av det. Endret 31. august 2019 av Husholdning1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå