Gå til innhold

Innboforsikring og laptop

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mistet laptopen i gulvet hjemme, og skjermen + trackpad har blitt litt ødelagt. Har innboforsikring, men ikke reiseforsikring. Kan jeg få den reparert eller erstattet på innboforsikringa?

Anonymkode: cc3f4...916

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les vilkårene for forsikringen din, så finner du sikkert raskt ut av det :) 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Titania said:

Les vilkårene for forsikringen din, så finner du sikkert raskt ut av det :) 

Grunnen til at jeg spør er at jeg ikke finner noe spesifikt om laptop i vilkårene. Ser at man får dekket TV, men ikke telefon. Lurer derfor på om noen har erfaring :)

Skrevet

Sannsynligvis får du det, men husk at egenandelen kan være veldig høy, slik at det ikke lønner seg. 

Anonymkode: 49806...84e

Skrevet

Har du uhellsforsikring, er det mest sannsynlig dekket. Men egenandelen og aldersfradraget er med i regnestykket, så spørs hva du evnt får igjen. Kun forsikringen som kan svare, og det gjør ingenting å spørre.

Anonymkode: 351f1...118

Skrevet

Min innboforsikring dekker det. 
Men min dekker også telefon.

Egenandel er ca 40% av prisen for å kjøpe tilsvarende ny pc. 

Anonymkode: 331e9...34f

Skrevet

Innboforsikring alene dekker ikke skade du har påført gjenstanden selv. Da må du i så fall ha ekstra uhellsforsikring, eller en annen idiotforsikring. 

Anonymkode: b8486...23b

• Liker 2
Skrevet

Kattene mine knuste tv-en, innboforsikring dekket det ikke. I tillegg var egenandel 4000. 

Anonymkode: 0a12c...845

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Innboforsikring alene dekker ikke skade du har påført gjenstanden selv. Da må du i så fall ha ekstra uhellsforsikring, eller en annen idiotforsikring. 

Anonymkode: b8486...23b

Sjekket oversikten og der står det jo at jeg har uflaksforsikring inkludert. Det vil gjelde i dette tilfellet, eller? 

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Kattene mine knuste tv-en, innboforsikring dekket det ikke. I tillegg var egenandel 4000. 

Anonymkode: 0a12c...845

Skjønner det er surt, men laptopen min koster 27 000 og egenandelen er 2000 for meg :)

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekket oversikten og der står det jo at jeg har uflaksforsikring inkludert. Det vil gjelde i dette tilfellet, eller?

Det kan ingen svare deg på uten å ha lest forsikringsvilkårene. Ta kontakt med forsikringsselskapet ditt for en avklaring.

Anonymkode: afa82...3c0

• Liker 1
Skrevet
On 8/31/2019 at 4:12 PM, AnonymBruker said:

Skjønner det er surt, men laptopen min koster 27 000 og egenandelen er 2000 for meg :)

Du må nesten melde skade å se hva de sier. Har du sjekket hva det koster å reparere den?

Anonymkode: 33443...57d

Skrevet

Hvorfor ikke ringe å høre med forsikringselskapet. Folk på kg vet jo ikke hvor du har forsikring. Eller hvilke vilkår

Anonymkode: 27449...002

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...