Gå til innhold

Kjæledyr ikke tillatt... Hva kategoriseres som kjæledyr?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har så utrolig lyst på et levende vesen hos meg i leiligheten. Nå er det jo ikke kjæledyr tillatt her og det forstår jeg og respekterer 100%. Så jeg prøver å se etter alternativer, dyr som ikke gjør noe bruksskade eller lager lyd ifra seg, avgir lukt osv. For regner med det er derfor det ikke er lov. 

Har kommet frem til at gullfisker og øgle er my best shot. Syns øgler er utrolig fascinerende og nydelige dyr, og kunne tenkt meg å lære mer om de. Noen her inne som leier leilighet og som har kjæledyr som ikke gjør så mye ut av seg og som er lovlige når andre dyr som f.eks katter og hunder ikke er lov? Hadde tarantella for noen år siden og kunne egentlig tenkt meg å ha det igjen også. 

Anonymkode: 730c3...50e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøp en gris. Det er et husdyr ikke et kjærliedyr.

Skrevet

Faens trolleforum altså, hvorfor gidder jeg spørre her i det hele tatt når Norges minst intelligente befolkning henger her... Er kun på freak folk er oppegående. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg får lov til å ha slange i en leilighet der det ikke er tillatt med dyr, i hvert fall :)

Anonymkode: 6b677...ffc

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får lov til å ha slange i en leilighet der det ikke er tillatt med dyr, i hvert fall :)

Anonymkode: 6b677...ffc

Takk for svar. Du spurte de du leier med, ja? Slange er uaktuelt her, ikke for min del men fordi jeg vet hun jeg leier med er livredd slanger, hehe. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvis det er snakk om borettslag, vel og merke. 

Anonymkode: b0c47...b37

Er ikke borettslag nei. Leier leilighet i hus, altså underetasjen. Jeg forholder meg til kontrakten, MEN jeg prøver å finne ut om det er mulig å eie en annen type dyr enn de dyrene som kan gjøre skade på leilighet. En tarantella gjør ikke noe skade for eksempel. 

Skrevet

Kan hamster (eller mus) være noe? De bråker en del om natten da, men det er vel kanskje bare du som hører dem?

Anonymkode: 069b2...eb2

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan hamster (eller mus) være noe? De bråker en del om natten da, men det er vel kanskje bare du som hører dem?

Anonymkode: 069b2...eb2

Vurderer det, men er dette med bråk... Jeg trooor ikke de ville hørt det, men om de hører det er jo det skikkelig dumt! Der er et punkt i leiligheten hvor jeg kan høre ALT de sier og gjør, men det er bare på et spot i gangen, hehe. 

Skrevet

Når det står i en annonse for utleieboliger at kjæledyr ikke er tillatt, så innbiller jeg meg at de hovedsaklig mener hund og katt. Altså dyr som går fritt rundt inne, og potensielt kan skade underlag/gulv og vegger med klør og tiss osv. Katter klorer på hjørner for å slipe klørne, kan tisse litt her og der (og DEN lukten går ikke bort!) og hunder kan krafse på dører og lage kloremerker og slite gulv med klørne.

Jeg kan ikke tenke meg utleier ville hatt noe i mot at man hadde et par marsvin i bur, for eksempel? De gjør jo ingen skade, og renser man buret hver uke, lukter det ingenting heller.

• Liker 1
Skrevet

Kan du ikke spørre de du leier hos da? Det er de som bestemmer om du får ha dyr av alle slag.

• Liker 4
Skrevet

Hybelkaniner? De er helt gratis, og veldig billige i maten. Kan fort bli veldig store da.

Anonymkode: f7e15...e09

• Liker 2
Skrevet

Ørkenrotte? De lager ikke lyd. Har selv hatt det i leilighet hvor det egentlig ikke var lov med dyr, huseier hadde ikke noe imot det  

Anonymkode: 9f6f5...045

Skrevet

Om det står dyr ikke tillatt så betyr vel det alle typer dyr? Ellers kan du jo forsøke pinnedyr. Eller skilpadder.

Anonymkode: 72380...c23

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faens trolleforum altså, hvorfor gidder jeg spørre her i det hele tatt når Norges minst intelligente befolkning henger her... Er kun på freak folk er oppegående. 

Freak? 

Der alle narkisene henger og der man får svar når man googlet ting som ikke burde googles?  

Anonymkode: a7e71...1c4

• Liker 2
Skrevet

Pinnsvin. 

Anonymkode: 5e78c...481

Skrevet

Jeg hadde en dverghamster i leiligheten min en gang. Synes den var et fint lite dyr, kunne ta den ut av buret og holde den litt. 

Anonymkode: 1234b...529

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...