pinky22 Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Jenta mi på 2 år oppererte i dag for inngrodd tånegl og i dag eller i kveld må vi bytte bandasjer og kompress på tåa. Men ho er fullstendig krakilsk og vi får ikke lov til og komme nærat tåa i det hele tatt. Lurer på hvordan i beleste vi kan få gjort dette uten at ho skal sprelle og skrike og bli helt ute av seg. Noen som har noen tips? Jeg kjenner jeg gruer meg så sinnsykt. Har prøvd og bestikke med godteri og gaver men ingenting funker😱😢😢
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Er dere to? Dere kan begge si til henne at dette kan gjøre litt vondt, men at dere MÅ gjøre det for at det skal bli bedre. At hun er flink jente som forstår dette. At det går fort og er mindre vondt, hvis hun ikke beveger beinet. Deretter er det bare å gå i gang, den ene holder henne og snakker til henne om hvor flink hun er, den andre skifter så fort som overhodet mulig. Etterpå spiser dere alle iskrem. Anonymkode: 058a5...8f1 11
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Medisinering og nødvendig stell av sår osv er ikke noe som diskuteres. Vil ikke barnet være rolig får en av foreldrene holde mens den andre skifter. Hun vil protestere, hun vil bli lei seg, men det går over og hun blir ikke traumatisert for livet av et sårstell. Anonymkode: 3e7be...524 5
GulSitron Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Kan det funke å gi henne en paracet i forkant av sårstell?
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Bare amme henne mens far skifter! Å die er like smertestillende som paracet, i tillegg til at oxitocynet roer henne ned. Den smertestillende effekten varer helt til barnet mister dieevnen, en gang mellom 2,5 og 7 år. Anonymkode: 6c608...775 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 En holder hun fast, den andre skifter. Anonymkode: 26310...01b 2
pinky22 Skrevet 31. august 2019 Forfatter #7 Skrevet 31. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare amme henne mens far skifter! Å die er like smertestillende som paracet, i tillegg til at oxitocynet roer henne ned. Den smertestillende effekten varer helt til barnet mister dieevnen, en gang mellom 2,5 og 7 år. Anonymkode: 6c608...775 Har ikke Anna ho på over to år så det funker no svært dårlig🤣 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bare amme henne mens far skifter! Å die er like smertestillende som paracet, i tillegg til at oxitocynet roer henne ned. Den smertestillende effekten varer helt til barnet mister dieevnen, en gang mellom 2,5 og 7 år. Anonymkode: 6c608...775 😂 Skjønner du aldri har vært utfor en ordentlig krakilsk unge. Det er ikke unormalt at barn ikke vil man skal røre, selv om ikke behandlingen vil gjøre vondt engang. Det har med frykt å gjøre. TS, hvis ingenting hjelper så må dere være to voksne og bare få det gjort kjappest mulig. Det er bedre at det er mamma og pappa som gjør det enn at dere må tilbake for sårstell av helsepersonell. Forhold dere rolige og ros masse, mye kos etterpå. Det er viktig å vise at dette ikke er farlig. Vet det ikke er enkelt, har stått i det selv. Anonymkode: 31d3c...258 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Må du bytte da? Som regel skal ikke bandasjer byttes samme dag. Anonymkode: e1368...a6c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 😂 Skjønner du aldri har vært utfor en ordentlig krakilsk unge. Det er ikke unormalt at barn ikke vil man skal røre, selv om ikke behandlingen vil gjøre vondt engang. Det har med frykt å gjøre. TS, hvis ingenting hjelper så må dere være to voksne og bare få det gjort kjappest mulig. Det er bedre at det er mamma og pappa som gjør det enn at dere må tilbake for sårstell av helsepersonell. Forhold dere rolige og ros masse, mye kos etterpå. Det er viktig å vise at dette ikke er farlig. Vet det ikke er enkelt, har stått i det selv. Anonymkode: 31d3c...258 Og du har kanskje ikke ammet? Jeg har ammet gjennom alle vaksiner, blodprøver, skader, sykdom og til og med en mindre operasjon. Ungene har knapt hevet et øyebryn, og det har alltid fungert helt utmerket å roe de ned. Funker selvsagt ikke dersom man ikke ammer da. Anonymkode: 6c608...775 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og du har kanskje ikke ammet? Jeg har ammet gjennom alle vaksiner, blodprøver, skader, sykdom og til og med en mindre operasjon. Ungene har knapt hevet et øyebryn, og det har alltid fungert helt utmerket å roe de ned. Funker selvsagt ikke dersom man ikke ammer da. Anonymkode: 6c608...775 Jo du, det har jeg faktisk og ammer enda minste. Og det er jo flott at det roet dine barn i de situasjonene, men det betyr ikke at det hjelper på alle. Anonymkode: 31d3c...258 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 Hva med å prøve å bytte når hun sover? 😊 Anonymkode: f7de9...76c
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 Å si det ikke gjør vondt er drøyt. Jeg fjernet en stortånegl for 5år siden ,godt voksen. Fikk beskjed om å skifte bandasje selv dagen etter. Jeg turte ikke, fikk legetime (hos sykepleier), de brukte 1.5 t, med ytterst forsiktighet, og bedøvelsesspray. Jeg voksne dama gråt flere tårer på de90mi . Var på skift 2-3.hver dag de neste 14dagene...... Anonymkode: ff4a1...897
estrella Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 Bare ikke lyv til henne. Ikke si at dette ikke gjør vondt. For det gjør kanskje vondt. Og da er det verre neste gang. Fortell henne at dette gjør nok vondt, men dere skal gjøre det så fort dere får til og at hvis hun sitter rolig går det raskere. En må helt sikkert holde og trøste. Premier henne etterpå? 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 Si at dere må skifte. En holder og trøster barnet mens den andre skifter. Etterpå skal barnet ha masse ros (uansett oppførsel) og gjerne en premie/gjøre noe hyggelig. Skal dere skifte flere ganger så bytter dere på hvem som holder og hvem som skifter. Da slipper dere at den ene personen blir den «slemme». Anonymkode: 62c52...bf5 2
Kanutte Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 Hvis jeg har vært alene har jeg satt meg med barnet bak meg og foten under armen slik at sprelling ikke skal gjøre det vondere. Har vi vært to har jeg ofte holdt på samme måte, men da har den andre forelderen trøstet barnet bak ryggen min. Jeg har selvsagt forklart rolig og snakket rolig gjennom hele seansen. Men, av og til må man faktisk bruke forsiktig tvang og holde. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Å si det ikke gjør vondt er drøyt. Jeg fjernet en stortånegl for 5år siden ,godt voksen. Fikk beskjed om å skifte bandasje selv dagen etter. Jeg turte ikke, fikk legetime (hos sykepleier), de brukte 1.5 t, med ytterst forsiktighet, og bedøvelsesspray. Jeg voksne dama gråt flere tårer på de90mi . Var på skift 2-3.hver dag de neste 14dagene...... Anonymkode: ff4a1...897 1,5 time for å skifte bandasje på tåneglen? Vet at det kan være fryktelig vondt, men hvorfor tok det så lang tid? Anonymkode: ca1c2...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #18 Skrevet 31. august 2019 Bestikke henne med alt hun ellers blir nektet. Anonymkode: e59e8...9c5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #19 Skrevet 31. august 2019 Hvis ingenting hjelper får du snakke med en dyrlege 😅 vi jobber med pasienter som må lokkes og lures til absolutt alt. Så vi er ganske vant til å jobbe kjapt og effektivt 🙈 jeg hadde satt på favorittprogram på TV/PAD da studier viser at hvis hjernen er opptatt med noe annet, føler man mindre smerte. Hadde også gjort dette når hun var mett og trøtt slik at kroppen slapper av litt. Anonymkode: d55d6...e39
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #20 Skrevet 31. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: 1,5 time for å skifte bandasje på tåneglen? Vet at det kan være fryktelig vondt, men hvorfor tok det så lang tid? Anonymkode: ca1c2...dbe Det tok tid fordi bandasjen hadde satt seg fast i såret, så de måtte lirke mm for mm av bandasjen ut av såret ,og det tok tid. Alle de andre sårskiftene var gjort på 15min😃 Anonymkode: ff4a1...897
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå