Gå til innhold

Vernepleier - en kontorfaglig utdannelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vernepleier og ønsker en jobb som ligger ute nå. De søker etter en med  kontorfaglig utdannelse. Kan man kalle vernepleier dette? Er mange vernepleiere som sitter på kontor som f.eks fagledere og saksbehandlere. I tillegg jobber jo veldig mange (de fleste kanskje), med atferd, hvor man lager ulike tiltak og registrerer atferd osv osv. 

Kan man kalle vernepleier en kontorfaglig utdannelse eller er det kun en helse og sosial utdannelse? Tips for å fremme kunnskap til vernepleier for å sitte på kontor? Dette kontoret er forresten på sykehus, så jeg vil tenke den helse og sosiale kompetansen man har derfra er relevant..  

Anonymkode: d5710...ded

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En vernepleier er en helse og sosial utdannelse, og ikke en kontorfagelig utdannelse.

Anonymkode: 81688...93f

• Liker 14
Skrevet

Nei.

Vernepleier er en praktisk utdannelse. At noen vernepleiere har administrative stillinger, bunner ikke i utdannelsen deres.

Anonymkode: 21349...2ce

• Liker 5
Skrevet

Men hvorfor kan man jobbe som saksbehandler da? Eller er ikke det en kontorjobb? 

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvorfor kan man jobbe som saksbehandler da? Eller er ikke det en kontorjobb? 

Jo, men da er man ikke ansatt pga sin kontorfaglige utdannelse (som man ikke har), men for vernepleierbakgrunnen.

Anonymkode: 399f6...22f

• Liker 4
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vernepleier og ønsker en jobb som ligger ute nå. De søker etter en med  kontorfaglig utdannelse. Kan man kalle vernepleier dette? Er mange vernepleiere som sitter på kontor som f.eks fagledere og saksbehandlere. I tillegg jobber jo veldig mange (de fleste kanskje), med atferd, hvor man lager ulike tiltak og registrerer atferd osv osv. 

Kan man kalle vernepleier en kontorfaglig utdannelse eller er det kun en helse og sosial utdannelse? Tips for å fremme kunnskap til vernepleier for å sitte på kontor? Dette kontoret er forresten på sykehus, så jeg vil tenke den helse og sosiale kompetansen man har derfra er relevant..  

Vernepleier er ikke en kontorfaglig utdannelse...

Anonymkode: 7ece8...0e9

• Liker 3
Skrevet

Da skjønner jeg det ikke er håp for den jobben😟

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da skjønner jeg det ikke er håp for den jobben😟

Det er jo bare tøv. De søker noen med kontorfaglig utdanning, men det er ikke slik at «kontorfaglig utdanning» er et krav som tilsier at andre utdanninger ikke kan søke, noe for eksempel en stilling hvor det søkes etter en sivilingeniør vil være.

Om du redegjør for hvorfor den jobber passer for deg og skriver en god CV er det langt fra usannsynlig at du får den.

Skrevet
28 minutter siden, Fjeud skrev:

Det er jo bare tøv. De søker noen med kontorfaglig utdanning, men det er ikke slik at «kontorfaglig utdanning» er et krav som tilsier at andre utdanninger ikke kan søke, noe for eksempel en stilling hvor det søkes etter en sivilingeniør vil være.

Om du redegjør for hvorfor den jobber passer for deg og skriver en god CV er det langt fra usannsynlig at du får den.

Kontorfaglig utdanning står under krav til stillingen. Regner med de mener det er ett krav da.. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kontorfaglig utdanning står under krav til stillingen. Regner med de mener det er ett krav da.. 

Hva taper du på å søke? I dag har du ikke jobben, søker du og ikke får jobben, har du barr det samme som i dag.

"Kontorfagelig utdanning" er ikke en beskyttet tittel. Skriv en god søknad og en god CV hvor du overbeviser!

• Liker 1
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja og hva er kontorfaglig utdanning? Det finnes ikke, ergo er det ikke mulig å stille som et krav. Forøvrig vil en vernepleier være minst like kvalifisert til noen som har tatt et kontormedarbeiderkurs på HK. Så du kan spare oss for punktumene dine.

Skrevet
7 minutter siden, Fjeud skrev:

Ja og hva er kontorfaglig utdanning? Det finnes ikke, ergo er det ikke mulig å stille som et krav. Forøvrig vil en vernepleier være minst like kvalifisert til noen som har tatt et kontormedarbeiderkurs på HK. Så du kan spare oss for punktumene dine.

Det finnes bl.a. en egen videregående utdanning som fører til fagbrev i kontorfaget.

• Liker 2
Skrevet

Vernepleier er ikke en kontorfaglig utdannelse, men du har jo både høyere utdannelse (som særlig offentlige virksomheter gir seg beng i om er relevant eller ikke), og studieforberedende (antar jeg)som inneholder noe relevant opplæring, så hvorfor ikke søke? 

Skrevet

Jeg har søkt så jeg får se hva det blir til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...