AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #61 Del Skrevet 31. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver du å si at nordmenn flest ikke er hygieniske av seg? Anonymkode: e0e9f...d9f Ikke meg du spør, men svarer likevel: Ta deg en tur innom noen offentlige toaletter, litt nærme stengetid. Der ser du hvor hygieniske nordmenn flest er. Anonymkode: 5343c...c53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #62 Del Skrevet 31. august 2019 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: De som bruker vann i ræva tjener bedre, lever lengre og har bedre jobber? 😂😂😂 Anonymkode: 87488...25f Mennesker som tar seg selv på alvor og tar bedre vare på seg selv har det bedre økonomisk og helsemessig, ja. Anonymkode: e720e...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #63 Del Skrevet 31. august 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Prøver du å si at nordmenn flest ikke er hygieniske av seg? Anonymkode: e0e9f...d9f Nei, jeg forsøker å si at barnehage er sosial dumping. Man vil ha bort faglærte som kan finne på å si at man behøver å se det enkelte barn og forstår hva hygiene har å si, og inn med ufaglærte som ikke har vett til, eller ikke tør, å påpeke det mest elementære. Anonymkode: e720e...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #64 Del Skrevet 31. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spør, men svarer likevel: Ta deg en tur innom noen offentlige toaletter, litt nærme stengetid. Der ser du hvor hygieniske nordmenn flest er. Anonymkode: 5343c...c53 Så det sier altså mye om hygienen til flestparten av befolkningen?🙄 Anonymkode: e0e9f...d9f 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grandidosa83 Skrevet 31. august 2019 #65 Del Skrevet 31. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Spørsmål Når barnet vårt er på do og bæsjer, er hun vant til at vi vasker med vann der bak. Enten med en vannkanne stående ved toalettet, eller papir med vann på når vi ikke har tilgang til kanne.. Kan jeg be barnehagen gjøre det samme? Er ikke særlig hygienisk å bare tørke med papir uten vann.. (skal spørre de altså, men spør her for å få et overblikk over hva som er ok og ikke.. Vet at de ikke alltid har tid og mulighet til alt, men hygiene er viktig for oss) Anonymkode: 30240...f5d Har man et forbigående problem som løses av det regner jeg med det. Typisk har vi bedt dem om å ta litt potetmel i stumpen når de har vært plaget med irritert hud osv. Ellers må jeg bare spørre deg: Vet du hvordan unger fungerer egentlig? Når jeg hentet i barnehagen nå sist stod de 4 stykker i den største og møkkete vanndammen på lekeplassen. Ene stod og hoppet opp og ned så vannet sprutet utover alle, en annen stod og drakk vannet fra en spade, en annen drev å fylte bøtten med vann for å helle det over eget hode mens sistemann bare var dekket av sølevann fra topp til tå... Og i en slik kontekst mener du seriøst at ditt barn trenger litt vann når man blir tørket etter å ha vært på do? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #66 Del Skrevet 31. august 2019 Jeg jobber som pedagog i barnehage og hadde nok stilt meg litt undrende til dette. Er det avføring som ikke går av med papir så fukter vi selvsagt papir for å lettere få det bort uten at huden blir sår. Men å stå å skylle med vann hadde jeg nok sagt at ble for tidkrevende. Vi har tross alt mange barn å følge opp og vi er få voksne. Dersom hun ofte kommer hjem med rester av avføring bak, hadde jeg spurt om de kunne vært litt mer nøye og gjerne brukt vann på papir. Min erfaring er at i de fleste tilfeller så er det ikke mer avføring på papiret etter at man har tørket et par runder. Anonymkode: 929a9...93e 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #67 Del Skrevet 31. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe stort tull! Her er det snakk om en situasjon hvor barnet kan bli sår i rompa. Klart man kan forvente at barnehageansatte vasker med våtserviett! Herregud, hvorfor ellers skal man lønne mennesker for å passe barna, hvis de ikke vet noe som helst om hygiene eller ikke er viktig til å hjelpe barnet? Anonymkode: e720e...a04 Barn som går på do blir som regel tørket med dopapir, ikke våtservietter. Du får være på besøk i noen barnehager da vettu, så kan du selv se. Anonymkode: 79fc4...d15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #68 Del Skrevet 31. august 2019 Hadde heller dusjet hele barnet om kvelden. Er ikke bra å vaske seg for ofte, så om det bare er vann. Du fjerner også veldig mange av de gode bakteriene man skal ha der nede og da er du enda mer mottakelig for infeksjoner. Da jeg var hos legen med mistanke om sopp eller bakteriell vaginose fikk jeg beskjed om at det ikke er bra for underlivet å være for renslig. Selv bakteriene rundt endetarmsåpningen er gode å ha, for de har en funksjon der nede. Anonymkode: 02f72...c81 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #69 Del Skrevet 31. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spør, men svarer likevel: Ta deg en tur innom noen offentlige toaletter, litt nærme stengetid. Der ser du hvor hygieniske nordmenn flest er. Anonymkode: 5343c...c53 Ja for det er jo så mye renere på offentlige toaletter i andre land Anonymkode: df300...16a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #70 Del Skrevet 31. august 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barn som går på do blir som regel tørket med dopapir, ikke våtservietter. Du får være på besøk i noen barnehager da vettu, så kan du selv se. Anonymkode: 79fc4...d15 Sa jeg noe annet? Du får stikke innom en skole da vettu, så kan du selv lære å lese Anonymkode: e720e...a04 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #71 Del Skrevet 31. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sa jeg noe annet? Du får stikke innom en skole da vettu, så kan du selv lære å lese Anonymkode: e720e...a04 Du som må lære å lese, siden du siterer mitt innlegg med at det er tull at man bør holde barnet hjemme fra barnehagen om man er redd for hygiene. Anonymkode: 79fc4...d15 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #72 Del Skrevet 31. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Har hun med seg den vannkanna alle steder? Anonymkode: 2755e...3b0 Ser for meg lille gullegull bli sendt på overnatting med avføringkanne i hånden, kan se for meg mengder av vemmelige utrykk og latter fra både store og små. Dropp det ts, vil du hindre bakteriespredning så inprent heller god håndhygiene. Og ikke spis gul snø. Anonymkode: 4dd12...755 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #73 Del Skrevet 31. august 2019 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser for meg lille gullegull bli sendt på overnatting med avføringkanne i hånden, kan se for meg mengder av vemmelige utrykk og latter fra både store og små. Dropp det ts, vil du hindre bakteriespredning så inprent heller god håndhygiene. Og ikke spis gul snø. Anonymkode: 4dd12...755 Gul snø er vel snø med ekstra c vitaminer?!?! Wtf Anonymkode: 30240...f5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #74 Del Skrevet 31. august 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan ville du fått bort peanøttsmør/avføring fra armen? Ville du kun brukt papir? Eller ville du helst hatt papir og vann? Jeg ville uten tvil brukt våtservietter. Tørt papir vil bare klare å fjerne 90%, noe som også er riktig for baken. Etter å ha byttet til vann, så klarer jeg ikke å forstå hvorfor tørt papir er så populært i Norge, Men jeg er fortsatt enig med konsensus her inne. Man kan gjøre som man vil hjemme, men i barnehagen må du følge normene for samfunnet, og i Norge bruker folk papir. Anonymkode: 28685...7e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #75 Del Skrevet 31. august 2019 Oi 😳 Gikk nylig et lys opp for meg. Jeg jobber på en flerkulturell arbeidsplass og skjønte først nå hvorfor det ofte er søkkavått på doringen og gulvet foran do, i personalgarderoben. Har ikke sett noen kanne enda, men den har de kanskje i veska 🤷♀️ Anonymkode: 7371f...670 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 31. august 2019 #76 Del Skrevet 31. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor er det normalt å vaske seg med en vannkanne i ræva? Har aldri sett noen ha stående en vannkanne ved dassen liksom - med mindre man er praktiserende og skal gjøre wudhu. Anonymkode: c8094...29b Du har nok reist lite i andre verdensdeler, ei heller er du så oppdatert på ulike kulturer. I Norge og i en del vestlige land er det vanlig å bruke papir, i veldig mange andre land brukes det vann. OG det er vanlig at det står en kanne med vann ved siden av dassen. Det er forøvrig også vanlig å sitte på huk når du gjør ditt fornødne i en del land, altså "hull i gulvet do" noe som forøvrig er anatomisk bedre for kroppen når du skal drite. Altså veldig lite med voodoo å gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #77 Del Skrevet 31. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: En blir ikke sår i rumpa av å ikke vaske seg etter dobesøk. Det holder lenge å tørke godt med toalettpapir. Vi har aldri vasket rumpene etter at vi har vært på do. Vi er heller ikke såre i bakenden. Dette vaskestyret er hysteri. Anonymkode: ff8c5...59f Nettopp. Jeg har IBS, og det er svært sjelden jeg har sammenhengende fine klumper. Ofte er avføringen løs. Men det er kun ved flere dager med rennende diare at jeg kan oppleve å bli litt sår selv om jeg sikkert ikke alltid klarer å bli kvitt absolutt alt når jeg tørker med dopapir ved løs avføring. Anonymkode: 70863...146 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 31. august 2019 #78 Del Skrevet 31. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ekkelt å ta i bæsje kanna full av bakterier på Anonymkode: 2e4ed...e54 Samme bakterier som havner på på krana på vasken det, eller ? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #79 Del Skrevet 31. august 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du spør, men svarer likevel: Ta deg en tur innom noen offentlige toaletter, litt nærme stengetid. Der ser du hvor hygieniske nordmenn flest er. Anonymkode: 5343c...c53 Vel. Det er ikke noe bedre på offentlige toaletter i land hvor det er vanlig med enten bidet eller dodusj. Så den teorien holder ikke. Anonymkode: 70863...146 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 31. august 2019 #80 Del Skrevet 31. august 2019 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør litt vann det virkelig mer hygenisk? Uansett, jeg tipper at det letteste vil være at du har en pakke våtservietter liggende der som de kan bruke. Anonymkode: 1f9ef...f5d Og hvor skal barnet gjøre av de møkkete våtserviettene? De kan jo ikke skylles ned i do. Skal barnet kaste dem i søpla? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå