AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #81 Del Skrevet 31. august 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe stort tull! Her er det snakk om en situasjon hvor barnet kan bli sår i rompa. Klart man kan forvente at barnehageansatte vasker med våtserviett! Herregud, hvorfor ellers skal man lønne mennesker for å passe barna, hvis de ikke vet noe som helst om hygiene eller ikke er viktig til å hjelpe barnet? Anonymkode: e720e...a04 Man kan fint bli sår i underlivet av våtservietter også. I vår barnehage hadde det ikke vært kapasitet til slikt. Vi vasker heller ikke etter hvert dobesøk, hverken store eller små. Derimot dusjer vi hver kveld. Ser virkelig ikke behovet for vann etter toalettbesøk. Dopapir og håndvask holder i massevis. Anonymkode: 732a2...875 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #82 Del Skrevet 31. august 2019 1 hour ago, Kanutte said: Og hvor skal barnet gjøre av de møkkete våtserviettene? De kan jo ikke skylles ned i do. Skal barnet kaste dem i søpla? Våtservietter kastes naturligvis i søpla på samme måte som at bleier med våtservietter havner i søpla. Anonymkode: 28685...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #83 Del Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Aureka skrev: Du har nok reist lite i andre verdensdeler, ei heller er du så oppdatert på ulike kulturer. I Norge og i en del vestlige land er det vanlig å bruke papir, i veldig mange andre land brukes det vann. OG det er vanlig at det står en kanne med vann ved siden av dassen. Det er forøvrig også vanlig å sitte på huk når du gjør ditt fornødne i en del land, altså "hull i gulvet do" noe som forøvrig er anatomisk bedre for kroppen når du skal drite. Altså veldig lite med voodoo å gjøre. Er vel du som er lite opplyst når du ikke vet forskjellen på wudhu og voodoo.. Anonymkode: c8094...29b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanutte Skrevet 31. august 2019 #84 Del Skrevet 31. august 2019 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våtservietter kastes naturligvis i søpla på samme måte som at bleier med våtservietter havner i søpla. Anonymkode: 28685...7e1 Og da skal barnet ta med våtservietten med til dels mye bæsj ut av toalettet og inn på rommet hvor de skifter bleier? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aureka Skrevet 31. august 2019 #85 Del Skrevet 31. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er vel du som er lite opplyst når du ikke vet forskjellen på wudhu og voodoo.. Anonymkode: c8094...29b Synes jo et er rart at vedkommende kjenner til wudhu, men ikke vet at det er vanlig med vannkanne ved dassen i flere kulturer. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #86 Del Skrevet 31. august 2019 Og hva skal ungen gjøre når h*n begynner på skolen? Gå ut fra båsen for å hente vann til dopapiret og gå tilbake og tørke seg med en våt klut..? Anonymkode: 53aff...2e7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #87 Del Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, Kanutte said: Og da skal barnet ta med våtservietten med til dels mye bæsj ut av toalettet og inn på rommet hvor de skifter bleier? Om man skal bruke våtservietter (ikke mitt forslag) så må man naturligvis ha en søppelkasse ved siden av do. Anonymkode: 28685...7e1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #88 Del Skrevet 31. august 2019 På min skole så har vi nå fått opp advarsel om at å vaske seg bak med vann, ikke er lov. Fordi det blir vannsøl på gulvet. Det er utlendinger som kan for det og toalettene ser ikke ut etter dem. Ikke bare etterlater de vann på gulv og på doringen, de kaster tomflasker på gulvet også. Det å bruke vann er vanlig i noen steder i midtøsten (og garantert flere andre land). Du er ikke så jævlig uhygiensk av å bruke bare papir, så lenge man dusjer som en normal person. Som vil si minimum annenhver dag. Vann som du beskriver, er så absolutt ikke nødvendig og det blir garantert ikke godt mottat på skolen i fremtiden. Vet at barneskolen i nærområdet har samme problem og har nå samme forbud. Anonymkode: 72c6e...04e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #89 Del Skrevet 31. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: På min skole så har vi nå fått opp advarsel om at å vaske seg bak med vann, ikke er lov. Fordi det blir vannsøl på gulvet. Det er utlendinger som kan for det og toalettene ser ikke ut etter dem. Ikke bare etterlater de vann på gulv og på doringen, de kaster tomflasker på gulvet også. Det å bruke vann er vanlig i noen steder i midtøsten (og garantert flere andre land). Du er ikke så jævlig uhygiensk av å bruke bare papir, så lenge man dusjer som en normal person. Som vil si minimum annenhver dag. Vann som du beskriver, er så absolutt ikke nødvendig og det blir garantert ikke godt mottat på skolen i fremtiden. Vet at barneskolen i nærområdet har samme problem og har nå samme forbud. Anonymkode: 72c6e...04e Når ble det gitt at en normal person dusjer minst annenhver dag? Hudlegen min rådet til ikke oftere enn hver andre til tredje dag. Anonymkode: 6c152...0a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #90 Del Skrevet 31. august 2019 Noen barn tørker seg selv, og da blir det ikke alltid helt ren. Men gjør det noe? Man tørker ikke rompa mot noe. Jeg har bare brukt papir i alle år, jeg har enda ikke dødd av det. Jeg vasker meg godt hver dag. Anonymkode: 3da93...cdd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 31. august 2019 #91 Del Skrevet 31. august 2019 Utrolig rart å helle vann med vannkanne på do.Gjør dere det med dere selv også, ts? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #92 Del Skrevet 31. august 2019 For meg høres det unormalt ut å tørke seg med noe annet enn bare papir. Det er toalettpapir som er tilgjengelig på alle offentlige toaletter, skoler osv. Merkelig at man trenger noe mer.. Man blir jo ikke syk av bæsj rundt endetarmen (i den grad det blir det) og håndhygiene er de jo nøye på i barnehagen. Anonymkode: 83dd4...e26 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #93 Del Skrevet 31. august 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skal ungen gjøre når h*n begynner på skolen? Gå ut fra båsen for å hente vann til dopapiret og gå tilbake og tørke seg med en våt klut..? Anonymkode: 53aff...2e7 Vannflaske. Og hun får faktisk velge selv. Det er bare å legge opp til at hun skjønner at man må bruke vann også, går det ikke/er ikke lov, fikser man bare når man kommer hjem. 32 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev: Utrolig rart å helle vann med vannkanne på do.Gjør dere det med dere selv også, ts? Selvfølgelig gjør vi det. Det føles unaturlig og skittent og bare tørke med papir etter man har bajset. Anonymkode: 30240...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 31. august 2019 #94 Del Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Selvfølgelig gjør vi det. Det føles unaturlig og skittent og bare tørke med papir etter man har bajset. Anonymkode: 30240...f5d Jøss. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #95 Del Skrevet 31. august 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er noe annet hva barnet gjør uten at de ansatte ser det. Barnet mitt prøver og hun er bare to år,forventer ingenting.. Og det er kun snakk om i dette tilfellet med doen at det er viktig at vi innfører det vi mener er ok. Så du trenger ikke ta den tonen. Anonymkode: 30240...f5d Når barnet er to år er det vanlig å vaske med våtservietter bak. De har korte armer, motorikken er ikke så god alltid og de vet ikke når de har tørket nok. Jeg vasker med våtservietter på barna frem til de er flinke nok til å tørke selv. Anonymkode: 4366c...d47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #96 Del Skrevet 31. august 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Noen barn tørker seg selv, og da blir det ikke alltid helt ren. Men gjør det noe? Man tørker ikke rompa mot noe. Jeg har bare brukt papir i alle år, jeg har enda ikke dødd av det. Jeg vasker meg godt hver dag. Anonymkode: 3da93...cdd Det er for å lage gode vaner. Om et barn gjør noe selv, og det ikke blir "like bra som når en voksen gjør det", gjør det faktisk ingenting med mindre det er farlig. 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: På min skole så har vi nå fått opp advarsel om at å vaske seg bak med vann, ikke er lov. Fordi det blir vannsøl på gulvet. Det er utlendinger som kan for det og toalettene ser ikke ut etter dem. Ikke bare etterlater de vann på gulv og på doringen, de kaster tomflasker på gulvet også. Det å bruke vann er vanlig i noen steder i midtøsten (og garantert flere andre land). Du er ikke så jævlig uhygiensk av å bruke bare papir, så lenge man dusjer som en normal person. Som vil si minimum annenhver dag. Vann som du beskriver, er så absolutt ikke nødvendig og det blir garantert ikke godt mottat på skolen i fremtiden. Vet at barneskolen i nærområdet har samme problem og har nå samme forbud. Anonymkode: 72c6e...04e Ok? Men hva vil du frem til? Altså, dette burde ikke bli en diskusjon om man skal bruke vann eller ikke, men hvorvidt jeg kan spørre bhg, med tanke på vanene vi setter for barnet vårt. Sier de nei, ikke noe problem, og jeg er ikke så redd for bakterier, bhg barn blir utsatt for bakterier dagen lang, helt normalt, helt greit. Her hjemme bruker vi vann, og papir etterpå. Fint om de gjør det i bhg også, men det går fint om de ikke har mulighet også. Det er bare for noen timer. Anonymkode: 30240...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #97 Del Skrevet 31. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Når barnet er to år er det vanlig å vaske med våtservietter bak. De har korte armer, motorikken er ikke så god alltid og de vet ikke når de har tørket nok. Jeg vasker med våtservietter på barna frem til de er flinke nok til å tørke selv. Anonymkode: 4366c...d47 Våtservietter er gull. Vi synes det blir mye søppel, så papir med vann blir en fin erstatter i vårt tilfelle. Anonymkode: 30240...f5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #98 Del Skrevet 31. august 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Våtservietter er gull. Vi synes det blir mye søppel, så papir med vann blir en fin erstatter i vårt tilfelle. Anonymkode: 30240...f5d Vi kan ikke ha kanner med vann på do i barnehagen, årsaken er innlysende. Barna leker med ALT de finner. Vannlek er gøy! Sist uke var det to barn som spiste på dobørsten..... Anonymkode: 4366c...d47 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #99 Del Skrevet 31. august 2019 1. våtservietter er mye unødvendig søppel og jeg som renholder vil ikke ha sånn i søpla. Det skal i utedunk med drittbleier. 2. Man trenger ikkje ha en steril rompe så dette er ikke fornuftig. Det ligner mer på tvangstanker som overføres til ungene. Anonymkode: 321f5...088 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #100 Del Skrevet 31. august 2019 Vasker du deg med vann hver gang du har bæsja? Anonymkode: 79268...460 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå