AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Et familiemedlem har en stund vært veldig syk, og det ser ut til at det går mot slutten h*n. De på avd vi har vært på, har vært helt fantastiske hele veien, i behandling og mot oss pårørende. Vi ønsker å vise det på en eller annen måte når ting er avsluttet, men det er ikke lov å ta med blomster på avdelingen. Vi er ganske utafor og blåst for kreativitet. Noen som har noe forslag på hva vi kan gi? Anonymkode: f5530...188
Heisann1234 Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 Vi pleier ofte få konfekt. Setter pris på det jeg altså 😁 En vinflaske kan også funke, den kan koses med på personalfest for eksempel. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #3 Skrevet 31. august 2019 Jeg tenker også noe mat de kan kose seg med på pauserommet. Sjokolade, noen gode kjeks el. Anonymkode: 32af8...445 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Jeg har fått litt diverse opp i mellom, både personlige gaver (retningslinjene til arbeidsplassen sier vi har lov til å ta i mot gaver til samme verdi som en blomst), også har vi fått felles gaver. For meg er det faktisk kortene som har fulgt med som har betydd aller mest. Et takk, en liten beskrivelse av hva det vi/jeg har gjort for pasienten og familien har betydd, det varmer så dypt inni hjerterota og inspirerer til å stå på videre❤️ Hadde en pasient som gjorde veldig sterkt inntrykk på meg. Jeg fulgte i en lang periode, fra fortvilelse over og skulle dø, og helt til døden var en velkommen venn. Det var tårer og latter underveis, og mange gode samtaler der jeg også følte at jeg lærte mye om livet. Av denne pasienten fikk jeg en kaffekopp i gave, og den koppen er jeg så uendelig glad i. Den, sammen med kortet som jeg har tatt vare på, minner meg om den pasienten, men ikke minst er den symbol på veldig mye av det jeg står for i sykepleiefaget. Vi har fått pengegaver til noe sosialt på arbeidsplassen, blomster og kort med fine ord. Jeg fikk en kurv med diverse kjeks, ost, snacks av noen, det var veldig hyggelig. Vi har fått pizza på vakt, kake til lunsj osv. Da min bestefar døde så ba vi om pengegave til hjemmesykepleien fremfor blomster i bisettelsen. Vi fikk en pen sum og kjøpte en kaffemaskin, diverse kaffe, kjøpte 5 års forsikring på maskinen osv. Det var en hyggelig gave å gi, noe de fleste kunne ha glede av. Men som sagt; kort med pene ord er det aller viktigste. Så kan dere gi det dere føler for eller har anledning til, utover det. Blomst? Tilskudd til sommerfest/julebord? Pizza til lunsj for de ansatte? Kake? Eller noe helt annet Hyggelig å høre at dere blir godt ivaretatt i en vanskelig tid❤️ Anonymkode: 1f475...6dc 7
John_Felipe Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 Folk som jobber i Helsevesenet ❤️ De har en enorm press på dem, og gjør en strålende jobb. Mange av dem går over tid mange vakter, noen ganger rekker de så vidt å få i seg noe mat under vakta. De jobber både dag, kveld, natt, helger og helligdager for å ta vare på våre kjære. Dette er mennesker som virkelig står på! De er der for våre kjære uansett tilstand og tid. De gjør det beste ut av hver situasjon, selv om det ikke er bra nok for mange pårørende. De tar imot kjeft og er profesjonelle selv om de vet at de gjorde sitt beste. Så det varmer mitt hjerte å høre at dere er fornøyde. Ingen materielle ting du gir til de som jobber med mennesker er bedre enn et personlig brev med fine ord om hvor mye dere satt pris på den gode hjelpen. Glem sjokolade og kos på vaktrommet, det er alltid mye av det på alle steder. Det blir spist opp og glemt. Et gjennomtenkt brev, vil bli husket i mange år fremover og t.o.m kanskje rammet inn og hengt opp på vaktrommet (om du skriver det på et eller 2 ark) Jeg er sikker på at om du tar deg god tid, setter deg ned og skriver et takke brev. Vil du få gode klemmer og gledestårer fra de ansatte. Den anerkjennelsen å høre at de gjør en god jobb, kommer til å varme og gjøre disse herlige menneske så utrolig glade. Disse menneskene fortjener å høre hvor flinke de er. Folk flest aner ikke hvor mye de gir av seg selv og må tåle. Om dere vil vise det på en annen måte som du sier, er dette mitt beste tips. 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 Jeg er enig i at kortet ofte er det som varmer mest, så jeg ville lagt litt i kortet, og fortalt hva dere har opplevd som bra ved avdelingen. Ellers tenker jeg at noe å kose seg med på pauserommet er en fin gave. Hos os duker det ganske ofte oppkonfekt og andre søtsaker. Vi blir selvfølgelig glade for det, men jeg setter ekstra pris på når det kommer sunnere alternativer, som f.eks. en fruktkorg. Anonymkode: f3563...492 1
kaleidoskop Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 Hva med gavekort hos en baker eller pizzasted? 1
Apekatten Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 Vi pleier å få kake, konfekt, blomster, et hyggelig kort og noen ganger penger til avdelingen. Kake er bestandig en slager, men et kort varmer mye mer. Hvis vi får penger til avdelingen kjøper vi inn ting som trengs på avdelingen, noe alle pasientene får nytte av. For noen år siden var det en pårørende som laget en adventskalender til personalet, men mange ulike gaver, alt fra gavekort med en liten sum, noe spiselig, flaxlodd osv. Det var utrolig snilt og hyggelig gjort av henne! Det var så uventet! 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Hvis dere gir noe spiselig, så del det opp slik at også nattevaktene får sin del! Pleier bare å være smuler igjen når vi kommer på... Anonymkode: 214ea...3cc 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 Konfekt, annen sjokolade, kake o.l. Vi kjøpte en liten engel til en ekstravakt som satt hos vår mor da hun døde. Anonymkode: 71c98...aad 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 Det er julaften på jobb når vi får sjokolade! Helst ikke konfekt, da blir det krangling om de gode bitene på vaktrommet, hehe. Og som nevnt over er det veldig hyggelig med et lite kort til. Anonymkode: 5377d...c99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå