Gå til innhold

Snart ferdigutdannet, søke ny urelevant deltidsjobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går siste året på et studie som jeg ikke ser noe fremtid i når jeg er ferdig. Jeg vil egentlig bare ha en vanlig butikkjobb/kafejobb (deltidsjobb) slik at jeg kan jobbe med et prosjekt jeg har ved siden av (eget firma). Jeg har en jobb som ekstravakt innenfor det jeg studerer, men jeg vil vekk fra dette yrket, og ønsker derfor å få en ny deltidsjobb nå før jeg blir ferdigutdannet.

Problemet er at jeg ikke helt vet hvordan jeg skal overbevise en potensiell arbeidsgiver om å ansette meg siden jeg er snart ferdigutdannet? Bør jeg droppe å opplyse at jeg studerer? :klo:

Anonymkode: a4149...9a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du bare ønsker en kafe/butikkjobb er jo det en helt vanlig jobb ved siden av studiene. Du kan evt si du er åpen for økt stilling etter studiene..?

Anonymkode: 33f44...dbd

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du bare ønsker en kafe/butikkjobb er jo det en helt vanlig jobb ved siden av studiene. Du kan evt si du er åpen for økt stilling etter studiene..?

Anonymkode: 33f44...dbd

Ja, det har jeg skrevet i søknadene mine, men jeg lurer på om sjefene ikke ønsker å ansette meg fordi jeg har så kort tid igjen før jeg er ferdigutdannet? Det koster jo penger og tid å lære opp en ny ansatt så det kan hende de bare vil ha inn folk som vil bli over lenger tid. 

Skrevet

Jeg vil nok tro at det er fordi de tenker at du egentlig ønsker å jobbe innen yrket du utdanner deg som og at du derfor bare ønsker å bli i jobben midlertidig og at du sannsynligvis søker på stillingen fordi du ikke får jobb andre plasser. 

Ville informert tydelig om at denne deltidsjobben passer deg perfekt da du ønsker tid til overs til å jobbe med prosjekt i eget firma, og at du derfor ser for deg å jobbe deltid over lengre tid. 

Anonymkode: 2618d...18d

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil nok tro at det er fordi de tenker at du egentlig ønsker å jobbe innen yrket du utdanner deg som og at du derfor bare ønsker å bli i jobben midlertidig og at du sannsynligvis søker på stillingen fordi du ikke får jobb andre plasser. 

Ville informert tydelig om at denne deltidsjobben passer deg perfekt da du ønsker tid til overs til å jobbe med prosjekt i eget firma, og at du derfor ser for deg å jobbe deltid over lengre tid. 

Anonymkode: 2618d...18d

Jeg har informert hvorfor jeg ønsker å jobbe der. Har forresten en deltidsjobb allerede, så jeg tror ikke de tenker at jeg søker på jobben fordi jeg er desperat 😛  takk for råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...