AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #1 Skrevet 31. august 2019 Jeg er barnehagelærer, og jeg vet vi ikke er perfekte. Siden det er en tråd om foreldre som irriterer vil jeg snu spørsmålet. Hva gjør barnehageansatte som irriterer? Vær så snill å ikke gjør dette om til en hetsetråd. Vi gjør så godt vi kan😅 Og de fleste er veldig glad i barna deres og vil gjøre alt vi kan for at barna har det bra! Vi har også en rammeplan vi MÅ forholde oss til. Det er likevel lov til å bli irritert bare det blir tatt opp på en skikkelig måte:) Anonymkode: ee979...9cf 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #2 Skrevet 31. august 2019 (Og så er jeg veldig nysgjerrig på om jeg er en irriterende ansatt eller en bra en... Kom gjerne med det som er bra også) Anonymkode: ee979...9cf
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 Populært innlegg #3 Skrevet 31. august 2019 Det som irriterer meg er hvis de står i en flokk med ryggen til å prater, istedet for å hilse på meg som kommer for å henter barnet mitt! Anonymkode: 7933d...762 66
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #4 Skrevet 31. august 2019 Jeg kommer til barnehagen i strålende sol en nydelig vårdag. Ingen barn å se ute. Kommer inn. Ansatt: "Vi ble bare inne i dag fordi *sett inn tåpelig unnskyldning*. Skjedde litt for ofte, så vi byttet bhg. Også blir jeg irritert når jeg har problemer med å levere (fordi ungen ikke vil) og ser at minst en ansatt er ledig, ser at hun ser oss og at jeg sliter, også blir hun bare sittende i godstolen sin og se på oss. Sier ikke hei eller prøver å snakke med ungen fra der hun sitter engang. Anonymkode: b53f9...448 48
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #5 Skrevet 31. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det som irriterer meg er hvis de står i en flokk med ryggen til å prater, istedet for å hilse på meg som kommer for å henter barnet mitt! Anonymkode: 7933d...762 Åh, det irriterer meg også. Har faktisk minnet på noen at de er på jobb, og ikke syklubb. Da var jeg ganske irritert for mens jeg gjemte meg inni en hytte (lekte gjemsel) forventet jeg at de andre hadde oversikt over de som ikke var i den leken (noe vi har avtalt!), men jeg observerte tre konflikter i sandkassa, to barn som slo seg og gråt og et barn som satt apatisk ved porten lenge. Avbrøt selvfølgelig leken for å gi beskjed, og gikk for å få med barnet ved porten i lek. Jeg irriterer meg mye over noen kollegaer egentlig, og føler jeg er alene på jobb når det er bare meg og de ute med barna. Anonymkode: ee979...9cf 28
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #6 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kommer til barnehagen i strålende sol en nydelig vårdag. Ingen barn å se ute. Kommer inn. Ansatt: "Vi ble bare inne i dag fordi *sett inn tåpelig unnskyldning*. Skjedde litt for ofte, så vi byttet bhg. Også blir jeg irritert når jeg har problemer med å levere (fordi ungen ikke vil) og ser at minst en ansatt er ledig, ser at hun ser oss og at jeg sliter, også blir hun bare sittende i godstolen sin og se på oss. Sier ikke hei eller prøver å snakke med ungen fra der hun sitter engang. Anonymkode: b53f9...448 Skal dette bli en tråd der jeg blir like irritert som dere?🙈 Inne en hel dag i nydelig vær??? Da må det ha skjedd noe ekstremt spesielt. Her er vi ute hver dag hvis ikke det er ekstremvær eller det tordner rett over oss. Har ansatte godstoler på jobb?? Anonymkode: ee979...9cf 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #7 Skrevet 31. august 2019 Just now, AnonymBruker said: Skal dette bli en tråd der jeg blir like irritert som dere?🙈 Inne en hel dag i nydelig vær??? Da må det ha skjedd noe ekstremt spesielt. Her er vi ute hver dag hvis ikke det er ekstremvær eller det tordner rett over oss. Har ansatte godstoler på jobb?? Anonymkode: ee979...9cf Det hadde ikke skjedd noe spesielt, det var det som gjorde det så irriterende. De var oftere inne hele dagen enn ikke! Men denne barnehagen var virkelig spesiell, hvis jeg skulle ramset opp alt så måtte jeg sikkert hatt en tråd alene. 😛 Da vi byttet fikk vi høre i den nye barnehagen at det var mange som hadde søkt seg over dit fra den samme som vårt barn gikk i. Noen hadde også tatt ut barnet på dagen. Kan faktisk ikke komme på noe som har irritert meg i den nye barnehagen, der er de helt fantastiske. ❤️ Anonymkode: b53f9...448 5
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #8 Skrevet 31. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde ikke skjedd noe spesielt, det var det som gjorde det så irriterende. De var oftere inne hele dagen enn ikke! Men denne barnehagen var virkelig spesiell, hvis jeg skulle ramset opp alt så måtte jeg sikkert hatt en tråd alene. 😛 Da vi byttet fikk vi høre i den nye barnehagen at det var mange som hadde søkt seg over dit fra den samme som vårt barn gikk i. Noen hadde også tatt ut barnet på dagen. Kan faktisk ikke komme på noe som har irritert meg i den nye barnehagen, der er de helt fantastiske. ❤️ Anonymkode: b53f9...448 Så bra du byttet! Kan skrive en hel avhandling om hvor viktig utetid er for barna 😃 Og bra du har funnet en fantastisk barnehage❤️ Anonymkode: ee979...9cf 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #9 Skrevet 31. august 2019 Forresten blir jeg også irritert når jeg prøver å ta opp noe og blir møtt med bortforklaringer og unnskyldninger i stedet for forståelse for problemet og forslag til løsning. (Det var det som gjorde at vi endelig forstod at den barnehagen var bare å gi opp.) Anonymkode: b53f9...448 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #10 Skrevet 31. august 2019 Ei venninne fikk hjem truser med en stor bæsj i som hadde ligget i trusa til barnet nesten hele dagen. Mener ikke at de ansatte skal skrubbe bæsjetruser hele dagen, men kan ikke selve bæsjeklumpen bli tømt i do?? Anonymkode: 1e829...5f5 23
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #11 Skrevet 31. august 2019 -At de ansatte i barnehagen i møter barna på en god måte ved levering. Ofte står de og fikler med et eller annet ved kjøkkenbenken (jeg aner ikke hva) og har tydeligvis ikke tid til annet enn å snu seg og si «Hei, Lotte» før de snur seg tilbake igjen og fortsetter med hva det nå enn var de holdt på med. 🙄 Hils nå barnet ordentlig velkommen, for pokker! Særlig de minste har behov for at noen setter seg ned på huk og kanskje gir de en klem når de kommer, så går leveringen mye bedre! -«Syklubbmøtene» under utelek. 🙄 Ser stadig noen av de yngste barna sitte alene i en bortgjemt krok mens de voksne står i en «haug» midt på plassen og snakker om løst og fast uten å ense barnet som kanskje behøver hjelp for å komme inn i leken. Barnehagen har lekeområder både foran og bak barnehagen, men alle de voksne står samlet på kortenden av bygget og har et «halvt øye» til deler av plassen både foran og bak, men ingen følger ordentlig med hva som egentlig skjer bak barnehagen eller den delen de ikke kan se foran barnehagen. Å stå samlet slik at man får med seg «siste nytt» er viktigst, må vite 🙄 -Barnehageansatte som konsekvent svarer: «Det har gått fint» på spørsmål om hvordan dagen har vært. Ikke noe mer... 🙄 Jeg har omtrent gitt opp å spørre, for svaret er jo det samme nesten uansett... Anonymkode: 39469...048 24 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Skrevet 31. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: -At de ansatte i barnehagen i møter barna på en god måte ved levering. Ofte står de og fikler med et eller annet ved kjøkkenbenken (jeg aner ikke hva) og har tydeligvis ikke tid til annet enn å snu seg og si «Hei, Lotte» før de snur seg tilbake igjen og fortsetter med hva det nå enn var de holdt på med. 🙄 Hils nå barnet ordentlig velkommen, for pokker! Særlig de minste har behov for at noen setter seg ned på huk og kanskje gir de en klem når de kommer, så går leveringen mye bedre! -«Syklubbmøtene» under utelek. 🙄 Ser stadig noen av de yngste barna sitte alene i en bortgjemt krok mens de voksne står i en «haug» midt på plassen og snakker om løst og fast uten å ense barnet som kanskje behøver hjelp for å komme inn i leken. Barnehagen har lekeområder både foran og bak barnehagen, men alle de voksne står samlet på kortenden av bygget og har et «halvt øye» til deler av plassen både foran og bak, men ingen følger ordentlig med hva som egentlig skjer bak barnehagen eller den delen de ikke kan se foran barnehagen. Å stå samlet slik at man får med seg «siste nytt» er viktigst, må vite 🙄 -Barnehageansatte som konsekvent svarer: «Det har gått fint» på spørsmål om hvordan dagen har vært. Ikke noe mer... 🙄 Jeg har omtrent gitt opp å spørre, for svaret er jo det samme nesten uansett... Anonymkode: 39469...048 De to første punktere er jeg enig, der må man kunne forvente mer. Det siste også, og der vet jeg at jeg må bli flinkere. Jeg ser hvert enkelt barn hver dag, jeg vet nøyaktig hva de har gjort og som oftest hvor mye de har spist, hvem de har lekt med osv, men i det øyeblikket foreldrene kommer og spør forsvinner alt fra hukommelsen min🙈 Og alt jeg klarer å si er «det har gått fint»... Jeg føler at de ikke har tid til at jeg leter frem fra hukommelsen min hva barnet har gjort på, så jeg gir litt opp. Etterpå kommer jeg på hva jeg skulle ha sagt. Skal jobbe hardt med å bli bedre på det!😃 Anonymkode: ee979...9cf 14
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #13 Skrevet 31. august 2019 Nå har vi egentlig en god barnehage, men det som irriterer meg er når små unger sitter apatisk alene mens de voksne skravler eller ordner. Ungene først liksom... En annen ting som irriterer meg grønn gjelder forøvrig bare en ansatt. Hun marer om at ungen min er sliten på ettermiddagen fordi han har kuttet ut dagsoving, han er 3.5. Ungen er blid som en sol når jeg kommer å henter han og han er aktiv og i godt humør hjemme til det nærmer seg leggetid. Jeg har sagt 7000 ganger at han ikke sover før 23-23.30 om han sover så mye som ett kvarter på dagen og da blir det en vond sirkel og at vi MÅ prioritere nattesøvnen. Og de er så enig så enig for han er jo fullstendig utslitt i bhg de gangene han er våken om natta. Men hun fortsetter å mare. Klikker snart. I går sa jeg skarpt at det er normalt å bli sliten etter en dag i barnehagen og at dagsoving er helt slutt for nå er leggetiden normal og at det er uaktuelt å ødelegge det. Vi må prioritere nattesøvn. Sånn er det bare. Gir ho seg ikke nå så klager jeg til leder. For hun syter skikkelig anklagende at min avgjørelse er feil. Å nå er tålmodigheten slutt. Han har ikke sove på dagen siden i fjor hjemme, og siden april i barnehagen (20 min) Anonymkode: fedf1...2e4 17
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #14 Skrevet 31. august 2019 Lite utetid. Vi hadde og en barnehage som var mye inne. Utenom på vår og sommer. Da var de ute hele dagen. De ansatte satt å solte seg i bikini dagen lang. Mye parfyme! Husker barnet mitt stinket parfyme etter å ha vært i bhg. Dette var småbarnsavdeling, og da er det mye kos og sitte i fanget. Syns det ble for mye. Syns de burde hatt samme regler der som i helsevesen. Prøvde du å si noe til styrer, så ble alt bortforklart og det ble til at det var du som var problemet. Anonymkode: 58d43...6a7 17
Gumman87 Skrevet 31. august 2019 #15 Skrevet 31. august 2019 Ansatte og spesielt vikarer som ikke hilser eller sier hade, og som ikke har peiling hvordan barnet mitt har hatt det den dagen! Jeg blir også trist av å se at det er viktigere for de ansatte å skravle om forrige lønningspils istedet for å trøste og hjelpe små barn inn i lek! 10
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #16 Skrevet 31. august 2019 Ene barnet på småbarnsavd. hadde en mor som krevde spesialbehandling for han på ALT. Egen stol, eget bestikk, eget fat, privat seng, krav om at barnet skulle få disponere personalets toalett for å unngå bakterier fra de andre barna, fast voksen osv...Bhg innfridde. Jeg forstår at det er ubehagelig at foreldre er slik, men å akseptere at denne ungen var over våre normale barn var provoserende. Heldigvis var bhg for dårlig til at denne ungen kunne fortsette der. Ellers er jeg veldig fornøyd, ja faktisk imponert, over hvor god bhg vi har. Personalet er helt utrolige😊 Anonymkode: 9ca66...bfc 16
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #17 Skrevet 31. august 2019 Er veldig fornøyd med vår barnehage, men i perioder har de tydeligvis dårlig tid når de tørker baken til ungen vår. Det er litt kjipt å få hjem ungen med mye rester av bæsj i bleia og sår rumpe som klør. Har sagt ifra mange ganger, og de legger seg flate, men vet ikke eksakt hvem eller hvilke ansatte det dreier seg om. Har egentlig ingenting annet å irritere meg over 😊 Anonymkode: 9a5cc...28d 2
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #18 Skrevet 31. august 2019 Jeg var superfornøyd med storbarnsavdelingen i fjor, men i år er det ny sammensetning av voksne og jeg er helt ærlig ikke imponert. Synes det er lite oversikt, lite empati hvis barnet har en dårlig dag og ikke vil si ha det til foreldre (gråter).. Liker ikke måten de snakker til barna på, er litt for lite engasjerte og "gode" om jeg kan si det sånn? Alt virker så hektisk og travelt. Vet de er færre pr barn også nå, så da blir det vel sånn til tider. En morgen kom barnet mitt gråtende inn på morgen fordi det hadde falt og slått seg skikkelig, men ingen reagerte eller kom for å hjelpe😢 Anonymkode: bc319...628 3 1
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #19 Skrevet 31. august 2019 Jeg er barnehagelærer selv, og vet at det er et stort problem i barnehager at de voksne står og skravler om personlige ting f.eks. i utetiden. Dette er absolutt ikke bra nok, og jeg prøver å være veldig bevisst på dette selv. Men...ofte kan det være slik at utetiden er den eneste tiden jeg får tid til å diskutere med min kollega om det barnet vi har vært bekymret for, hvordan vi skal løse det med vikarer for i morgen, eller hvordan vi skal ordne det med tur dagen etter. Vet at det høres dumt ut, men vi har utrolig lite rom for å snakke sammen om slike ting i løpet av en barnehagehverdag. Møter har vi ikke flust av, siden det tar bort tid fra barna. For at dagene skal gå opp må vi jo snakke sammen, vi skal jo få en gruppe på 21-24 barn til å fungere. Så det kan faktisk hende at de ansatte står og prater om hvordan de kan tilrettelegge for at ditt barn skal få det bedre i barnehagen, eller prøver å få en kabal med ansatte og vikarer til å gå opp slik at det er det beste for barna. Det er ingen tvil om at dette burde snakkes om på andre arenaer, men hos oss har vi kuttet ut morgenmøtet fordi så mange barn blir levert tidlig at det er uforsvarlig at en voksen går i fra for å gå på møte, og vi har kun avdelingsmøte annehver uke, fordi vi må prioritere å være sammen med barna. Det er så klart noe annet om man overhører at de ansatte snakker om festen i helga, eller problemer med mannen. Det hører ikke hjemme i den settingen! Anonymkode: afd72...06a 44 3
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #20 Skrevet 31. august 2019 I den forrige barnehagen vår opplevde vi litt for ofte at de ansatte var helt oppslukt i (uviktige) samtaler med "kjente" foreldre og ikke hadde tid til verken å hilse på eller oppdatere oss nye foreldre når vi kom for å hente. Opplevde at jeg nærmest måtte prikke den ansatte på ryggen for å spørre om barnet mitt hadde spist og sovet den dagen. Ofte kunne ikke personen jeg traff på gi meg et svar heller, fordi hun hadde ikke vært der da de spiste og hadde ikke ansvar for sovingen... Barnehagen vi skiftet til er helt fantastisk. Der er de ansatte imøtekommende, tar kontakt når vi hilser, og alle er orienterte og oppdaterte på mitt barn selv om akkurat den jeg snakker med hadde pause under lunsjen. Kommunikasjon mellom de ansatte synes jeg er viktig Anonymkode: f0795...4b9 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå