Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg da gi henne en vennlig påminnelse om det? 

Er en i klassen som har invitert alle jentene, bortsett fra en til fest. Vi begynte alle på samme studie i fjor, bortsett fra denne jenten. Hun kom inn i klassen i høst. Det er første gang vertinnen invitere alle til fest hos seg. Den nye jenten har blitt tatt godt i mot i klassen så jeg tror absolutt ikke hun har blit glemt eller utestengt med vilje. 

Anonymkode: 64d0d...bee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg, bare send henne en melding og spør om hun glemte å invitere X. Fint at du tenker på det :) 

Anonymkode: cfa30...46c

• Liker 34
Skrevet

Absolutt! Det er bare fint om du gjør det.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det synes jeg, bare send henne en melding og spør om hun glemte å invitere X. Fint at du tenker på det :) 

Anonymkode: cfa30...46c

Kan jeg skrive: Hei X, takk for invitasjon til festen din. Gleder meg masse, men lurte på om du kanskje har glemt Z? Lett å overse noen når man inviterer mange, så ville bare dobbeltsjekke.

• Liker 12
Skrevet

Ja det var en veldig fin melding :) Og godt at du passer på at alle blir inkludert :)❤️ 

Anonymkode: 46e78...bb8

• Liker 8
Skrevet

Jeg ville ringt, eller tatt det i en samtale. En melding føles mye mer direkte, mens man i en samtale kan føle seg litt frem på hvorfor. 

Anonymkode: b3151...05d

• Liker 3
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg skrive: Hei X, takk for invitasjon til festen din. Gleder meg masse, men lurte på om du kanskje har glemt Z? Lett å overse noen når man inviterer mange, så ville bare dobbeltsjekke.

Ja, det er fint. Flott at du passer på at alle er inkludert. 

Anonymkode: 0bb59...38d

• Liker 6
Skrevet

Eller : Hei X, takk for invitasjon til festen din. Gleder meg masse. Z også invitert? 

Da vektlegger du ikke så mye at vertinnen har glemt noen, men kommer med et "jeg bar lurte på" spørsmål. 

Anonymkode: 4a228...2ab

• Liker 3
Skrevet

Så bra at du føler med. Det er kjempefint hvis du sender vertinnen en melding og spør om X også er invitert

Anonymkode: 9f21a...4f6

Skrevet

Tenk om det er gode grunner til at vedkommende ikke er invitert, da blirre pinlig :)

Skrevet

Flott at du tenker på den eneste som ble igjen 👌🏻👌🏻👌🏻

Anonymkode: 8c9cb...7aa

• Liker 4
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Selvfølgelig, kjempe bra at du passer på at alle blir inkludert 👍

Skrevet
14 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Tenk om det er gode grunner til at vedkommende ikke er invitert, da blirre pinlig :)

Men likevel så rettferdiggjør det ikke å utelate en person. Selv ikke når man går på vgs eller på høyskole. 

Skoleåret har akkurat startet opp, det er nå grunnlaget for et godt klassemiljø blir lagt. Og et godt klassemiljø får man ikke ved å utelate en person. 

Det er uansett helt sikkert en forglemmelse, kan umulig ha rukket å blitt drama og styr ila noen få uker. 

Ts; veldig bra at du følger med og sier i fra, det er helt sikkert ikke ei bevisst handling at hun ene ikke har blitt invitert, er nok en forglemmelse 

Anonymkode: c09e7...565

• Liker 8
Skrevet
30 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Hva slags gode grunner er det for å ekskludere kun én person i hele klassen? 

• Liker 7
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tja...

hvis personen tidligere har vært en notorisk mobber, og vertinnen vet dette, men ikke vil spre ryktet. 

hvis personen tidligere har lagt seg etter mannen til vertinnen. 

Har et tilfelle på min arbeidsplass. Jeg takler ikke personen, med ekstremt god grunn. Ingen vet dette, det er en sak mellom meg og henne, og ingen vet en gang at vi kjente hverandre fra før. Vi holder bare avstand. Lar av den grunnen være å invitere "alle". Men finner snedigere måter enn å ekskludere en, for da kommer alltid folk som TS og skal blande seg. 

• Liker 4
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja...

hvis personen tidligere har vært en notorisk mobber, og vertinnen vet dette, men ikke vil spre ryktet. 

hvis personen tidligere har lagt seg etter mannen til vertinnen. 

Har et tilfelle på min arbeidsplass. Jeg takler ikke personen, med ekstremt god grunn. Ingen vet dette, det er en sak mellom meg og henne, og ingen vet en gang at vi kjente hverandre fra før. Vi holder bare avstand. Lar av den grunnen være å invitere "alle". Men finner snedigere måter enn å ekskludere en, for da kommer alltid folk som TS og skal blande seg. 

Utestenging er jo også mobbing, og da blir jo vertinnen en mobber hvis hun gjør dette bevisst. 

• Liker 8
Skrevet (endret)
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Utestenging er jo også mobbing, og da blir jo vertinnen en mobber hvis hun gjør dette bevisst. 

Ta det litt med ro, hadde det vært meg som ikke ble invitert ville ikke jeg at noen skulle blande seg inn. Om vertinnen ikke ville ha meg der, så skal ikke jeg være der uansett grunn. Invitasjon uten at det kommer fra hjertet og at man faktisk er velkommen er ti ganger verre en all mobbing i verden. Da ville jeg heller brukt tiden på helt andre ting.

For barn er det greit at man tar ting opp, for voksne ungdommer er det noe helt annet.

Endret av Duftavsommerregn
Skrevet
1 minutt siden, Duftavsommerregn skrev:

Ta det litt med ro, hadde det vært meg som ikke ble invitert ville ikke jeg at noen skulle blande seg inn. Om vertinnen ikke ville ha meg der, så skal ikke jeg være der uansett grunn. Invitasjon uten at det kommer fra hjertet og at man faktisk er velkommen er ti ganger verre en all mobbing i verden. Da ville jeg heller brukt tiden på helt andre ting.

For barn er det greit at man tar ting opp, for voksne ungdommer er det noe helt annet.

Mest sannsynlig er jo dette bare en glipp. 

• Liker 4
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kan da være mange grunner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...