Neutral90 Skrevet 30. august 2019 #1 Del Skrevet 30. august 2019 Hei! Vet noen når seson for kalkun er? Har skikkelig cravings for kalkun, men selv ikke velutstyrte butikker har kalkun nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. august 2019 #2 Del Skrevet 30. august 2019 Ingen butikker her omkring som har noe spesielt fancy utvalg, men kalkun har de da! Så bl.a. senest i dag hel, økologisk kalkun hos Coop Extra. Pakker med kalkunbryst i forskjellige varianter har de også. Hvis de ikke har, så kan du vel bare spørre om de kan bestille en kalkun til deg? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. august 2019 Forfatter #3 Del Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Leo skrev: Ingen butikker her omkring som har noe spesielt fancy utvalg, men kalkun har de da! Så bl.a. senest i dag hel, økologisk kalkun hos Coop Extra. Pakker med kalkunbryst i forskjellige varianter har de også. Hvis de ikke har, så kan du vel bare spørre om de kan bestille en kalkun til deg? Ja spørs det! Var på en god Coop enga i dag, de mente det ikke var i sesong. Vil spørre på lokalbutikken i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. august 2019 #4 Del Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Neutral90 skrev: Ja spørs det! Var på en god Coop enga i dag, de mente det ikke var i sesong. Vil spørre på lokalbutikken i morgen Mulig akkurat denne butikken mener at kalkun er en typisk "julevare" da, men det er i hvert fall ikke slik at det ikke finnes på markedet. Jeg kjøper ofte hele kalkuner uansett årstid og bruker dem som en "kjempehøne" i den forstand at jeg skjærer av brystfiletene og koker kraft på resten. Kraften/kjøttet kan da brukes i supper, gryteretter og til og med kalkunfrikasse! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. august 2019 Forfatter #5 Del Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, Leo skrev: Mulig akkurat denne butikken mener at kalkun er en typisk "julevare" da, men det er i hvert fall ikke slik at det ikke finnes på markedet. Jeg kjøper ofte hele kalkuner uansett årstid og bruker dem som en "kjempehøne" i den forstand at jeg skjærer av brystfiletene og koker kraft på resten. Kraften/kjøttet kan da brukes i supper, gryteretter og til og med kalkunfrikasse! Jeg er så glad i kalkun, så halleluja til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. august 2019 #6 Del Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, Neutral90 skrev: Jeg er så glad i kalkun, så halleluja til deg! Jeg er også glad i kalkun og ble kjempeglad da jeg så at Coop hadde begynt å ta inn økologiske i fjor en gang. De har jo mye mer og bedre smak enn høne og kylling! (Og etter jul kan man kjøpe de store kalkunene som ble "til overs" fordi ingen hadde plass til dem i ovnen på tilbud for en slikk og ingenting. De holder seg fint i fryseren en god stund og det er jo ikke noe problem å dele dem i mindre stykker for å steke og/eller koke dem!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. august 2019 Forfatter #7 Del Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, Leo skrev: Jeg er også glad i kalkun og ble kjempeglad da jeg så at Coop hadde begynt å ta inn økologiske i fjor en gang. De har jo mye mer og bedre smak enn høne og kylling! (Og etter jul kan man kjøpe de store kalkunene som ble "til overs" fordi ingen hadde plass til dem i ovnen på tilbud for en slikk og ingenting. De holder seg fint i fryseren en god stund og det er jo ikke noe problem å dele dem i mindre stykker for å steke og/eller koke dem!) Helt enig uansett om vi skulle stekt hel kylling, så måtte vi ha stekt flere for å ha mat til alle. En kalkun er et festmåltid for familien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Del Skrevet 30. august 2019 Er det noen Kiwi-butikk der du bor, TS? De har kalkun hele året, de. Anonymkode: f14c6...7a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
John_Felipe Skrevet 30. august 2019 #9 Del Skrevet 30. august 2019 53 minutter siden, Neutral90 said: Hei! Vet noen når seson for kalkun er? Har skikkelig cravings for kalkun, men selv ikke velutstyrte butikker har kalkun nå Kolonial.no har alltid kalkun om du er innafor rekkevidde for levering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 30. august 2019 #10 Del Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Leo skrev: Jeg er også glad i kalkun og ble kjempeglad da jeg så at Coop hadde begynt å ta inn økologiske i fjor en gang. De har jo mye mer og bedre smak enn høne og kylling! (Og etter jul kan man kjøpe de store kalkunene som ble "til overs" fordi ingen hadde plass til dem i ovnen på tilbud for en slikk og ingenting. De holder seg fint i fryseren en god stund og det er jo ikke noe problem å dele dem i mindre stykker for å steke og/eller koke dem!) Hvordan deler du en hel kalkun? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. august 2019 #11 Del Skrevet 31. august 2019 10 timer siden, applestories skrev: Hvordan deler du en hel kalkun? Jeg går ikke alltid like grundig til verks som i denne videoen fordi jeg som regel koker kraft på mye av kalkunen. Jeg nøyer meg derfor med å skjære av brystfiletene og lårene og evt. dele fuglen i to for å få plass i gryta. Filmen viser imidlertid hvor du bør skjære for å få med hele og pene stykker. Personlig synes jeg også det er greit å bruke en fileteringskniv (Kniv med fleksibelt, spisst og smalt knivblad) i tillegg til en kokkekniv og så bruker jeg gjerne en kjøttøks fordi jeg ikke er sterk nok til å klare å skjære pent over i ledd etc. Når man bruker kjøttøks er det imidlertid viktig å ikke hugge ukritisk mange ganger slik at man ender opp med masse beinfliser i kjøttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #12 Del Skrevet 31. august 2019 Min Meny-butikk har kalkunbryst. Meny nettbutikk har også! Anonymkode: 7ca1a...742 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 31. august 2019 #13 Del Skrevet 31. august 2019 1 time siden, Leo skrev: Jeg går ikke alltid like grundig til verks som i denne videoen fordi jeg som regel koker kraft på mye av kalkunen. [...] Jeg glemte visst et ord i spørsmålet mitt. Det skulle vært "Hvordan deler du en hel frossen kalkun?" Jeg har aldri sett tinte kalkuner her i vest, og man skal jo ikke tine og fryse igjen. Og med forsøk på å dele gigantisk frossen fisk friskt i minne ser jeg ikke helt for meg at et forsøk på å dele gigantisk frossen fugl går noe lettere.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. august 2019 #14 Del Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, applestories skrev: Jeg glemte visst et ord i spørsmålet mitt. Det skulle vært "Hvordan deler du en hel frossen kalkun?" Jeg har aldri sett tinte kalkuner her i vest, og man skal jo ikke tine og fryse igjen. Og med forsøk på å dele gigantisk frossen fisk friskt i minne ser jeg ikke helt for meg at et forsøk på å dele gigantisk frossen fugl går noe lettere.. Jeg fryser den jo ikke igjen før den er ferdig tilberedt! Altså som regel kokt i form av kraft eller for eksempel en ferdig gryterett/suppe. Rått kjøtt/fisk derimot bør man ikke tine for så å fryse ned igjen ubehandlet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
applestories Skrevet 31. august 2019 #15 Del Skrevet 31. august 2019 22 minutter siden, Leo skrev: Jeg fryser den jo ikke igjen før den er ferdig tilberedt! Altså som regel kokt i form av kraft eller for eksempel en ferdig gryterett/suppe. Rått kjøtt/fisk derimot bør man ikke tine for så å fryse ned igjen ubehandlet. Da er jeg med. Tine, dele, steke/koke, fryse. 👩🍳 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 31. august 2019 #16 Del Skrevet 31. august 2019 Akkurat nå, applestories skrev: Da er jeg med. Tine, dele, steke/koke, fryse. 👩🍳 Jepp! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå