Gå til innhold

Hva blir du imponert av? Hvem imponerer deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Jeg lurer på hva folk er mest imponert over i verden!

Hvilke type mennesker, og saker, imponerer deg mest? Tekniske genier, matematikere, flinke talere, dyktige politikere? Gode hjelpearbeidere? Flinke lærere? Snille naboer? 

Personlig ser jeg aller mest opp til, og er mest interessert i flinke artister innenfor dans og musikk, som f.eks Elvis Presley og Michael Jackson. Det er disse type artistene som jeg kan se dokumentar på dokumentar om, og lese side opp og side ned om, for å komme nærmest mulig kjernen av hvem de var og det de skapte. MEN, selv om jeg ikke er like interessert i store billedkunstnere som Dali og Van Gogh, så syns jeg det er helt sykt imponerende med dyktige tegnere/malere, siden det for meg virker helt umulig.

Jeg regner med andre nok kan være imponert på samme måte, av folk som Elon Musk, Steve Jobs eller J.K Rowling.

Jeg lurer egentlig også på HVORFOR akkurat det som imponerer deg, faktisk imponerer deg, men jeg har litt vanskelig for å svare på hvorfor jeg selv syns musikalske legender er så interessante, men om du har noe å komme med, så spytt gjerne ut! 

Det må ikke nødvendigvis være noe stort og spektakulært! Regner med at det er folk som blir aller mest imponert av å se læreren sin i aksjon, eller faren sin sin evne til å ta hånd om familien sin! 

Endret av UkjentN
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan bli imponert over mange forskjellige personer. Ofte mennesker som finner evnen til å fortsette, som takler motgang- ikke på den måten at de aldri gir seg eller aldri tenker en negativ tanke, men at de har evnen til å plukke seg selv opp igjen gang på gang og fortsette å jobbe mot det de ønsker.

Hvis jeg må komme med et konkret eksempel ville jeg kanskje sagt Arnhild Lauveng. Hun hadde schizofreni og hadde mange grusomme vrangforestillinger og hallusinasjoner og fikk beskjed om at hun aldri kom til å bli frisk. Anbefaler å lese boken hennes "i morgen var jeg alltid en løve". I dag har hun utdannet seg til psykolog og er frisk. Det krever så utrolig mye å fortsette å ha tro på seg selv når de fleste andre har gitt deg opp. 

Anonymkode: b5b86...f54

• Liker 1
Skrevet

Flott svar! Og jeg er veldig enig i at det er en imponerende egenskap som enkelte har!

Skrevet

Blir imponert av svært mye, men spesielt folk som bruker store deler av livet sitt til å hjelpe andre. Enig med vedkommende over også at det er veldig imponerende med de som klarer å overkomme store hindre. Vet med meg selv at jeg har veldig lett for å gi opp når jeg møter litt motgang så blir veldig imponert over de som har viljestyrken til å ikke gi opp. 

Skrevet

Jeg blir imponert og interessert i personer som tenker nytt. Forskere som Edvard og May Britt Moser f.eks. Og kunstnere med "noe" som fanger meg. Frida Kahlo beskriver følelser på en veldig god måte, syns jeg. Bildene hennes treffer meg. 

Anonymkode: aa3e8...2ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...