Gå til innhold

Innafor å spør om å få tilbake beløpet for kaffen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En studiekamerat lånte cirka 30 kroner til en kaffe for noen måneder siden. Jeg har ikke gjort så mye for å få tilbake de pengene. Er det innafor å minne han på det ved en passende anledning?

Ønsker ikke fremstå som gjerrig. Har råa til å "tape" de 30 kr. 

Anonymkode: 71699...c2f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eller så hører du om ikke dere skal ta en kaffe snart, og så sier du noe ala "men da tar du denne eller? Siden jeg betalte sist?"

Anonymkode: 6fb74...dfc

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En studiekamerat lånte cirka 30 kroner til en kaffe for noen måneder siden. Jeg har ikke gjort så mye for å få tilbake de pengene. Er det innafor å minne han på det ved en passende anledning?

Nei, ikke når det har gått så lang tid, hadde det vært 300,- så , men ikke 30,-. Det hadde jeg droppet

Anonymkode: 1eff2...67b

• Liker 16
Skrevet

Du vil fremstå som gjerrig.

• Liker 17
Skrevet

Hadde jeg aldri funnet på å nevne i d hele tatt! Noen gang!

Anonymkode: 76658...497

• Liker 6
Skrevet

Du er gjerrig, la det gå.

Anonymkode: 6fbff...3a7

• Liker 8
Skrevet

30 kroner er ikke noe å mase om. Du ønsker ikke å bli som han her. xD

thumbnail.jpg

• Liker 4
Skrevet

Let it go 🎶

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville ikke nevnt det, men dersom vedkommende ba om å låne ved en senere anledning ville jeg bare svart at jeg ikke pleier låne ut penger fordi det er så mange som glemmer å betale tilbake.

Anonymkode: 86378...504

• Liker 5
Skrevet

Hadde droppet det når det bare er 30 kr. 

Anonymkode: 6768b...30b

Skrevet

Kommer ann på. Jeg syntes ikke det er noe ille å nevne det, bare det gjøres casual. Syntes det er en prinsipp sak.

Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller så hører du om ikke dere skal ta en kaffe snart, og så sier du noe ala "men da tar du denne eller? Siden jeg betalte sist?"

Anonymkode: 6fb74...dfc

Signerer denne 

Anonymkode: 58c89...4e1

Skrevet

What?! 30 kr?! Hadde fått bakover sveis om noen spurte etterdet. Men gjerne bare i vår omgangskrets ..

Anonymkode: 02f93...14f

• Liker 1
Skrevet

Jeg sender Vipps type «gi meg pengene mine tilbake»

Anonymkode: 067e2...941

Skrevet

Aldri livet om jeg hadde gjort det. Har spandert for normale oppegående venner for 100 kr osv og ikke bedt om å få tilbake. Det er flaut 😂 Så lenge det ikke skjer hele tiden og personen ellers er oppegående og ikke snylter så skal du tåle dette fint :)

Skrevet (endret)

Så denne vennen har aldri spandert noe på deg? Har du vært på besøk der? Spist middag/godt/brus/kaffe? Er svaret ja, så skjerper du deg, og uansett om svaret er nei, er det snakk om 30,- til en venn, for månedsvis siden og du lager tråd på kg? Du er definitivt veldig(!!!) gjerrig.

Jeg har en venninne som er sånn. Vi andre bare himler med øynene over hvordan hun holder på. Pinlig for henne om hun hadde visst det, men nå er det nesten like fascinerende som det er irriterende å følge med på hva som blir neste «lavmål».

Endret av Joppeline
Skrevet
44 minutter siden, Joppeline skrev:

Så denne vennen har aldri spandert noe på deg? Har du vært på besøk der? Spist middag/godt/brus/kaffe? Er svaret ja, så skjerper du deg, og uansett om svaret er nei, er det snakk om 30,- til en venn, for månedsvis siden og du lager tråd på kg? Du er definitivt veldig(!!!) gjerrig.

Jeg har en venninne som er sånn. Vi andre bare himler med øynene over hvordan hun holder på. Pinlig for henne om hun hadde visst det, men nå er det nesten like fascinerende som det er irriterende å følge med på hva som blir neste «lavmål».

Misforstod du tråden eller leste du ikke første innlegget? :) 

Jeg skrev:

Spoiler

Men så sier du i ditt innlegg "Du er definitivt veldig gjerrig". 

Som en bruker nevnte ovenfor, så er det en prinsippsak. Også for meg. Jeg har råa til å gi bort 30 kr. 

Skrevet

Beslutning fattet på grunnlag av tråden. Jeg velger å ikke ta det opp for den det gjelder. 30 kr er en ubetydelig sum. Neste gang trenger jeg noe, og kanskje jeg får tilbake. 

• Liker 1
Skrevet

Ikke innafor. Hva skjedde med å være litt raus da? 

Skrevet

I går eller for noen dager siden går greit, men noen måneder siden? Hell no

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...