Gå til innhold

Bryllupssang som brudepar ikke vet hva handler om

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen par har liksom sin sang, feks den sangen de hørte på første gangen de datet osv. Jeg var nylig i bryllup til en venninne som er veldig opptatt av sånne ting i forhold til kjærlighet, og de har en sang av Duffy som er deres sang. De danset bryllupsvalsen etter denne sangen, det er en veldig fin melodi men så begynte jeg å høre på teksten, og den handler  om et par som bryter opp og går fra hverandre! Jeg ble litt sjokkert da jeg hørte teksten og tenker at det er jo helt koko at de ikke hører på teksten til sin egen bryllupssang? 😆 Jeg klarte ikke dy meg og sa det til bruden i løpet av kvelden og hun blir lettere hysterisk. 

Anonymkode: fe97c...37a

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Uff 😅

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet

Haha, ja. Husker når "I will always love you" med Whitney Houston var så populær. Alle sendte den som ønskesang på Nattønsket til kjæresten sin, er jo en sang om brudd.. Folk hører bare det de vil høre tror jeg 😃

Anonymkode: 99379...eac

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Haha, ja. Husker når "I will always love you" med Whitney Houston var så populær. Alle sendte den som ønskesang på Nattønsket til kjæresten sin, er jo en sang om brudd.. Folk hører bare det de vil høre tror jeg 😃

Anonymkode: 99379...eac

Man gjør jo det, har tatt meg selv i å gjøre det flere ganger, til tross for at jeg nesten alltid leser tekster :ler:

Skrevet

Å nei, du skulle ikke sagt det til henne. 

• Liker 8
Skrevet

:fnise: Men mange hører virkelig ikke etter teksten på låter og denne har blitt misbrukt som romantisk bryllupssang utallige ganger og vil fortsatt bli det i framtiden :ler: 

https://www.smoothradio.com/features/every-breath-you-take-police-lyrics-meaning/

What is 'Every Breath You Take' about?

Although often thought of as a love song, the lyrics are the words of a possessive lover who is watching "every breath you take; every move you make".

Sting later said he was disconcerted by how many people think it is a positive song. He insists it is about the obsession with a lost lover, and the jealousy that follows.

• Liker 3
Skrevet

Hun synger jo helt tydelig: I am leaving you for the last time and i won't share a tear... og synger også helt tydelig om at mannen har vært utro.. 😁😁😁😁😁

Ts

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Måbarefåsiat... skrev:

Å nei, du skulle ikke sagt det til henne. 

Bruden er en bridezilla og har liksom stålkontroll på alt. Hun har alltid pisket kjæresten sine rundt omkring, og han stakkars mannen som hun har giftet seg med,lever etter mottoet "happy wife happy life". Jeg var god og brisen og syntes dette var så morsomt, så jeg plumpet ut med det til bruden. Hun tok det med dårlig humør og sa at hun hadde hatt det så travelt de siste par årene med å forberede bryllupet, så hun hadde ikke hatt tid til å høre på teksten😁

Ts

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bruden er en bridezilla og har liksom stålkontroll på alt. Hun har alltid pisket kjæresten sine rundt omkring, og han stakkars mannen som hun har giftet seg med,lever etter mottoet "happy wife happy life". Jeg var god og brisen og syntes dette var så morsomt, så jeg plumpet ut med det til bruden. Hun tok det med dårlig humør og sa at hun hadde hatt det så travelt de siste par årene med å forberede bryllupet, så hun hadde ikke hatt tid til å høre på teksten😁

Ts

Uansett hvordam hun behandler kjæresten sin, så trengte du vel ikke stikke fingeren i øynene på henne. Unødvendig slemt.

• Liker 9
Skrevet

Det var ikke gjort  for å være stygg. Jeg syntes bare det var veldig vittig

Ts

• Liker 5
Skrevet

Jeg tenker at det kan være to "kategorier" her...

1. Sangen de har valgt, er sangen som (tilfeldigvis) ble spilt når de møttes, første gang de danset, kysset, hadde sex eller lignende, noe som har hatt en eller annen betydning for dem. Dette kan jo være mye forskjellig rart, og alt er greit! 🥰

2. Men så har vi kategori 2, der de (eller bruden 🤪) har valgt en sang de tror er romantisk og full av kjærlighet. HER er det nok mye rart og tvilsomt.. 🙈😂

• Liker 7
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Hvis de hadde valgt sangen fordi det var "deres sang", hadde hun ikke hørt teksten utallige ganger før da? 😂

Anonymkode: 83a3b...6e5

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen par har liksom sin sang, feks den sangen de hørte på første gangen de datet osv. Jeg var nylig i bryllup til en venninne som er veldig opptatt av sånne ting i forhold til kjærlighet, og de har en sang av Duffy som er deres sang. De danset bryllupsvalsen etter denne sangen, det er en veldig fin melodi men så begynte jeg å høre på teksten, og den handler  om et par som bryter opp og går fra hverandre! Jeg ble litt sjokkert da jeg hørte teksten og tenker at det er jo helt koko at de ikke hører på teksten til sin egen bryllupssang? 😆 Jeg klarte ikke dy meg og sa det til bruden i løpet av kvelden og hun blir lettere hysterisk. 

Dette var vår

Anonymkode: 29d05...c67

• Liker 3
Skrevet

Men, av og til velger man jo bare selv å vektlegge en del av teksten da, så det kan jo skje også :jepp: Selektiv tekstforståelse :opplyser:

• Liker 1
Skrevet

Tir na noir.  I mitt hodet handler den om død.. 

Anonymkode: ea788...248

• Liker 3
Skrevet

Ååååh, «Sommernatt ved fjorden» er et kjempeeksempel i denne sjangeren. Handler om Oda Krogh som sniker seg ut om natta for å være utro mor Christian med Hans Jæger (Jæger beskriver episoden i sin trilogi om Christianiabohemen, hvor det malerisk (sic!) skildres hvordan han gir Oda oralsex i en pram selv om hun har mensen). 

For noen er altså dette den ultimate kjærlighetssang. Jeg døde litt da jeg hørte den framført på cello i et bryllup. Selv uten tekst framkaller den helt andre assosiasjoner enn ønsket i den konteksten.... selv om melodien er nydelig.

• Liker 2
Skrevet
På 31.8.2019 den 18.03, AnonymBruker skrev:

Tir na noir.  I mitt hodet handler den om død.. 

Anonymkode: ea788...248

Handler jo om å elske til døden skiller - den er mer innafor.

Skrevet
På 30.8.2019 den 21.54, Frøkensina skrev:

:fnise: Men mange hører virkelig ikke etter teksten på låter og denne har blitt misbrukt som romantisk bryllupssang utallige ganger og vil fortsatt bli det i framtiden :ler: 

https://www.smoothradio.com/features/every-breath-you-take-police-lyrics-meaning/

What is 'Every Breath You Take' about?

Although often thought of as a love song, the lyrics are the words of a possessive lover who is watching "every breath you take; every move you make".

Sting later said he was disconcerted by how many people think it is a positive song. He insists it is about the obsession with a lost lover, and the jealousy that follows.

Psykopatsang

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Kågebruker skrev:

Psykopatsang

Men fin.

Skrevet

Every breath you take er jo skrevet så flott at selvfølgelig høres det ut som en kjærlighetssang! Greit nok at Sting vet det er en stalker-låt, han skrev den, men vi som hører de enkle setningene kjenner jo oss igjen i den store kjærligheten vi føler eller har følt. Ikke noen fæle setninger eller noe i den. Tulleeksempel.

Here you come again av Dolly Parton er litt sånn, hun synger om en som hun har et veldig ustabilt forhold med og han tvinner henne rundt lillefingeren. Men denne låten er vel mye mer brukt i visse deler av USA.

Anonymkode: ae1cb...8d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...