Gå til innhold

Uke 22

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei damer.

Kjenner dere liv hver dag? Hvor ofte? Stor mage? Lagt mye på dere?

Jeg kjenner ikke liv hele tiden og ikke hver dag. 

Stor mage og blir fort sulten. Spiser mye, spiser sunt, men lagt på meg masse.

Anonymkode: 6b0d1...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, stort sett liv hver dag, men må legge meg ned for å kjenne etter. Merker det ikke hvis jeg er aktivitet. Samboer kjente spark utenpå for første gang for 1 uke siden. Morkaken foran hos meg. Magen begynner å bli mer synlig, ser at det har skjedd litt de siste ukene, men går fortsatt fint å gjemme den bort og går i vanlig klær. Lagt på meg 4,5 kg så langt. Merker ikke så mye til økt sultfølelse eller cravings. 

Anonymkode: 07278...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner liv flere ganger daglig. Morkaken ligger bak. Magen har blitt ganske stor, folk ser tydelig at jeg er gravid og ikke bare har spist masse grillmat i sommer nå. Jeg gikk ned i vekt i starten pga. kvalme og oppkast, men nå er jeg veldig sulten, har tatt igjen startvekten og gått opp en del.

Anonymkode: e73e9...238

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kjenner dere det? Jeg kjenner noe innimellom, kan ikke kjennes utpå magen med hånda.. men ikke ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men morkaka mi lå framme. Så eg kjente det ikkje så godt før rundt uke 24. Det var sånne små dytt, men så rundt uke 31 kunne eg sjå foten stikka ut på siden, og den satt seg fast under ribbeina. Så det blir meir og meir liv framover. Og barn er jo forskjellige i magen også. Barnet mitt var ekstremt aktivt, spesielt om natta når eg var klar for søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner liv sånn i rykk og napp, ikke hver dag i uke 22. Nå er jeg i uke 24, kjenner hver dag:) ikke fått spesielt stor mage men lagt på meg over 10 kg. Er ganske tung fra før så håper jeg slipper å komme oppi over 20🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en lettelse 🙈 takk for svar dere!

Er redd for alt jeg, første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er førstegangsgravid i uke 21, har kjent liv hver dag siden uke 16. Hvor mye og styrken varierer, men kjennes utenpå av både samboer og meg. Har lagt på meg 1,4kg frem til nå, og magen er blitt godt synlig 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.gangs

Kjente første spark uke 17, liv hver dag siden uke 20 :) har morkaka foran. Mannen har kjent spark siden uke 19-20 han også. Har vært synlige spark på utsiden siste uka. 

Skal sjekke vektøkning etterpå, men sist sjekk var 0 kg. Begynte med å gå ned 4 kg, så har jeg gått opp igjen de jeg mistet :) liten mage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 21, kjenner tydelige spark hver dag, mannen kjenner det også. Forrige svangerskap kjente jeg ikke liv hver dag før mye senere, men da hadde jeg foranliggende morkake. Nå er den mer mot siden og ryggen. Magen har blitt stor de siste ukene, men jeg har ikke lagt på meg noe særlig ellers. 

Anonymkode: f2f4d...a75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi like langt) Hvordan var morkaka di plassert? Min ligger bak, slik at jeg kjenner mer liv nå enn med førstemann. Da lå den foran. Kjente ikke liv med han før uke 26, og da var det lite:/ Nå kjenner jeg liv hver dag, men i dag har hun faktisk ikke bevegd seg så mye.. Har tenkt litt over det, men det er kanskje ikke likt hver dag:) 

Anonymkode: 273c3...c69

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen. 

Jeg har lagt på meg 8 kg. Morkaka ligger bak, og i dag han hun vært super aktiv 🙈 aldri kjent det så mye før som i dag. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 21, kjenner liv hver dag nå, både inni og utenpå, kjenner det mest morgen og kveld når jeg er rolig i senga, men også ellers utover dagen. Vært først siste uka der har blitt jevnlig. De sier vel at man bør kjenne liv hver dag når man er i uke 24.

Har gått opp 10 kg nå. Men bare mage og pupper, så magen har blitt stor kan du si. Men det er ingen vits å stresse med vekt. Så om du klarer bør du legge fra deg alle tankene om vekt mens du er gravid, det gjør tiden for deg og baby bedre

Anonymkode: 0e1f6...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...