Gå til innhold

Pedofil mann jobber med barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva hadde du gjort? 

Det er en som er dømt for pedofili og seksuelt misbruk av et barn. Personen får nå selvsagt ikke lov å jobbe med barn der det kreves vandelsattest. Men han gjør det likevel igjennom et smutthull. Han fotograferer jenter i en idrettsgren og selger bilder videre eller bruker de selv til sin nettside. Han tar flere 1000 bilder per dag. Han har tett kontakt med spillerne, kjører de frem og tilbake til trening og bruker all sin fritid på å henge med barn. Mannen er godt voksen. 

Både politiet og idrettsforeningen har blitt kontaktet, men ingenting skjer. De har blitt kontaktet flere ganger i løpet av mange år. Hva hadde du da så gjort videre for å få en stopper på dette? Kontaktet foreldrene? Media? Trenerne? Klubbene? 

Anonymkode: 9fa65...345

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det du sier hadde vært korrekt, hadde han blitt stoppet! ;) 

Anonymkode: e642d...d15

• Liker 13
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du gjort? 

Det er en som er dømt for pedofili og seksuelt misbruk av et barn. Personen får nå selvsagt ikke lov å jobbe med barn der det kreves vandelsattest. Men han gjør det likevel igjennom et smutthull. Han fotograferer jenter i en idrettsgren og selger bilder videre eller bruker de selv til sin nettside. Han tar flere 1000 bilder per dag. Han har tett kontakt med spillerne, kjører de frem og tilbake til trening og bruker all sin fritid på å henge med barn. Mannen er godt voksen. 

Både politiet og idrettsforeningen har blitt kontaktet, men ingenting skjer. De har blitt kontaktet flere ganger i løpet av mange år. Hva hadde du da så gjort videre for å få en stopper på dette? Kontaktet foreldrene? Media? Trenerne? Klubbene? 

Ja, ja og ja.

Anonymkode: d143e...a65

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det du sier hadde vært korrekt, hadde han blitt stoppet! ;) 

Anonymkode: e642d...d15

Desverre. Han jobber som frilanser og idrettsforbundet har ingen hjemmel til å hente politiattest. Politiet har ikke gjort noe, men jeg har hørt de følger med på han. Med det hjelper desverre lite. 

Og hvorfor skulle jeg finne på noe slik? 🤔 

Ts

• Liker 5
Skrevet

Kontakt foreldrene 

Anonymkode: 56f18...c12

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Desverre. Han jobber som frilanser og idrettsforbundet har ingen hjemmel til å hente politiattest. Politiet har ikke gjort noe, men jeg har hørt de følger med på han. Med det hjelper desverre lite. 

Og hvorfor skulle jeg finne på noe slik? 🤔 

Ts

Kjempebra at du tar tak i det!

Anonymkode: d143e...a65

• Liker 6
Skrevet

For å jobbe med barn må man levere politiatest,så denne må du lengre ut på landet med.

Anonymkode: ac0e7...f18

Skrevet

Så bra at du tar tak i det.

Jeg vet ikke helt hva jeg ville gjort. Kjenner du noen av trenerne/foreldrene så du kan informere dem?

Anonymkode: 4dec8...256

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å jobbe med barn må man levere politiatest,så denne må du lengre ut på landet med.

Du må ikke levere politiattest for å ta bilder for en idrettsklubb eller være frivillig sjåfør. 

Anonymkode: e42d2...adc

• Liker 21
Skrevet

For all del - gjør noe!!! 

Hilsen en med en datter som jeg ikke vil skal fotograferes av pedofile 🤮

Anonymkode: c29b6...849

• Liker 6
Skrevet

Dersom dette er jevnlige oppdrag, så tenker jeg at vandelsattest er innafor!

Foreldre som skal være nattevakter en natt eller to på cup må jo ha vandelsattest!

Ikke gi deg!

Anonymkode: 27ca3...9a2

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dette er jevnlige oppdrag, så tenker jeg at vandelsattest er innafor!

Foreldre som skal være nattevakter en natt eller to på cup må jo ha vandelsattest!

Ikke gi deg!

Anonymkode: 27ca3...9a2

Desverre kan de ikke hente vandelsattest uansett hvor ofte person en tar bilde og har kontakt med barna. Han jobber som frilanser. 

Ts

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke helt hvorfor jeg skulle ha løyet om dette? Jeg har korrespondansen mellom meg og de jeg har kontaktet, men kan desverre ikke legge det ut her. 

Han er ikke ansatt eller på oppdrag, derfor må han ikke levere vandelsattest. 

Ta

• Liker 3
Skrevet

Noen forslag til hvordan jeg eventuelt kan informere foreldrene/trenere? Jeg kjenner ingen av disse så vidt jeg vet. 

Ts 

Skrevet

Fy faen. Meld fra til alle foresatte, mødre og fedre, boikott sentret til han har blitt terminert. Det går absolutt ikke ann at han jobber med barna. 

Om ingenting blir gjort, ta kontakt med nettavisen eller VG. Dette blir sak.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Oisann skrev:

Fy faen. Meld fra til alle foresatte, mødre og fedre, boikott sentret til han har blitt terminert. Det går absolutt ikke ann at han jobber med barna. 

Om ingenting blir gjort, ta kontakt med nettavisen eller VG. Dette blir sak.

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem hvis jeg skulle ha kontaktet foreldre. Man ser jo bare her inne at man ikke blir trodd. Jeg har dommen som bevis, men har ikke lyst å vise den rundt heller. Eventuelt kan jeg ta papir over sensitiv info og ta kopi. Men hvordan hadde du reagert hvis en vilt fremmed kom til deg og sa noe slikt? 

Dette er snakk om en hel idrettsgren innenfor et stort område, ikke en klubb. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem hvis jeg skulle ha kontaktet foreldre. Man ser jo bare her inne at man ikke blir trodd. Jeg har dommen som bevis, men har ikke lyst å vise den rundt heller. Eventuelt kan jeg ta papir over sensitiv info og ta kopi. Men hvordan hadde du reagert hvis en vilt fremmed kom til deg og sa noe slikt? 

Dette er snakk om en hel idrettsgren innenfor et stort område, ikke en klubb. 

Du må så absolutt gjøre dette. Dette er en sikkerthets sak, og det er fullstending uakseptabelt at han jobber med barn. Det hadde kokt inni meg bare ved tanken at en pedofilsk mann hadde tatt bilder av mitt barn, og jeg hadde vært takknemlig for at det var noen som fant ut av dette.

Om sentret ikke gjør noe ved varsler, kommer de til å gjøre det når alle foresatte fjerner barna sine fra institusjonen.

• Liker 3
Skrevet

Kontakt foreldrene. Kontakt klubben og si at hvis de ikke slutter å kjøpe tjenester av ham/gi ham tilgang til barn, så går du til media, så får de ro seg ut av den stormen.

Anonymkode: 7521a...8d4

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kontakt foreldrene. Kontakt klubben og si at hvis de ikke slutter å kjøpe tjenester av ham/gi ham tilgang til barn, så går du til media, så får de ro seg ut av den stormen.

Anonymkode: 7521a...8d4

Det er ikke en klubb. Det er en hel idrettsgren. Jeg har sagt at jeg går til media noe jeg nok kommer til å gjøre også. 

Forbundet kan ikke gjøre noe, da de ikke har hjemmel i loven til å gjøre noe. De kan selvsagt informere trenerene vil jeg tro, men de sier at det ikke er deres ansvar. Helt på tryne ja og føler meg så hjelpesløs i situasjonen. 

Hvis jeg gjør det "offentlig" hele greia kan jeg risikere fengsel/bot. Men det er det verdt. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en klubb. Det er en hel idrettsgren. Jeg har sagt at jeg går til media noe jeg nok kommer til å gjøre også. 

Forbundet kan ikke gjøre noe, da de ikke har hjemmel i loven til å gjøre noe. De kan selvsagt informere trenerene vil jeg tro, men de sier at det ikke er deres ansvar. Helt på tryne ja og føler meg så hjelpesløs i situasjonen. 

Hvis jeg gjør det "offentlig" hele greia kan jeg risikere fengsel/bot. Men det er det verdt. 

Start med foresatte. Det er utrolig hvor mye som kan skje hvis en gjeng foreldre gjenger seg sammen. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...