Gå til innhold

Vegg på treningsrom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi tenker å fikse litt på treningsrommet i kjelleren vår. Nå flasser veggen veldig mye og det kommer mange insekter inn. Det lukter rett og slett litt råttent også (kanskje pga. alle de døde innsektene?) Vi vil sette opp skikkelig vegg, men går det an å sette opp når veggen flasser og "smuldrer" i stykker som nå? Hva må vi i så fall gjøre? Jeg er ikke god på dette, så vil bare høre først så vi ikke leier inn noen og det kommer mange ekstra utgifter. Jeg legger ved noen bilder. Rommet var slik når vi kjøpte leiligheten, og de forrige eierne brukte det som kjellerstue. Vi har innredet det som treningsrom. Det er gulvbelegg nå. Burde vi også få nytt gulv? 

Vegg.thumb.JPG.8664248c69005a8659e6a4a3fc338cd6.JPGVeggen.thumb.JPG.7fa17fa6061b201b211b8e980d3f1af0.JPG

Anonymkode: bcc10...92c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når veggen smuldrer og det lukter, da er veggen mest sannsynlig fuktig/skadet. 

Jeg ville absolutt ikke satt opp en vegg for å "dekke over". Heller funnet rotårsaken til problemet.

Hvordan er dreneringen?

Har dere utvendig isolasjon?

Er muren utvendig hel og i god stand med knotteplast?

På innsiden: er det malt rett på murveggen? Er det i så fall brukt diffusjonsåpen maling?

• Liker 3
Skrevet

Setter du opp en vegg, kan jeg garantere muggfest. Ser ut som behovet for drenering er til stede. Når ble det drenert sist? 

Anonymkode: dded8...4ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...