Gå til innhold

Enkle rengjøringstips ønskes

Anbefalte innlegg

Gjest nyherinne
Skrevet

Vi har flyttet inn i en bra hus størrelse  og når vi bare har bodd på 259 kvadrat så har jeg i dag 570 kv. Jeg har ikke lyst til å ansette folk, men jeg lurer på om dere har noen gode tips. 

Vi har 3 store og 3 små hunder, som har tilgang overalt, så det må være noen gode tips det er laminat på gulv og på alle bad, 3, er det fliser.

gode tips

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, nyherinne skrev:

Vi har flyttet inn i en bra hus størrelse  og når vi bare har bodd på 259 kvadrat så har jeg i dag 570 kv. Jeg har ikke lyst til å ansette folk, men jeg lurer på om dere har noen gode tips. 

Vi har 3 store og 3 små hunder, som har tilgang overalt, så det må være noen gode tips det er laminat på gulv og på alle bad, 3, er det fliser.

gode tips

Begrense hundenes tilgang til huset!

Anonymkode: 14c06...f56

• Liker 1
Skrevet

Vi har tre robotstøvsugere, som skrur seg på automatisk kl 11 hver dag. På ettermiddagen setter vi de på i rom de ikke når, som vaskerom og på badene. 

Dampvasker. Utrolig effektivt på fuger, dusj, vinduer og gulv. Desinfiserer, og er miljøvennlig. 

Ingen gjenstander på kjøkkenbenken, bordene, eller servantene. Gjør det enkelt å tørke over. 

Både jeg og mannen tar 10-15 minutter hver morgen og hver kveld, rydder unna, tørker over. Da er det jevnt ryddig og rent. 

Anonymkode: 49fce...4e5

Skrevet

Dersom dere ikke må bruke hele huset pga antall beboere er det lurt å stenge av deler. Både for å spare oppvarming, og for at det ikke skal bli skittent så fort. Hvis det ikke er mulig, begrens arealet hundene får boltre seg på. Soverom bør helst være hundefrie av hensyn til luftkvalitet.

Hvis det er mange som bor i huset må dere passe på at alle bidrar. Barn som har begynt på ungdomsskolen er store nok til å vaske bad. Alle barn kan rydde, selv om de minste må ha mye veiledning fra foreldrene (det kan virke som ekstra jobb til å begynne med, men det er verdt det!).

Robotstøvsuger er veldig greit når man har dyr og stort areal. Med seks hunder må man støvsuge hver dag, og du har et ganske stort areal som må støvsuges. Når du skal velge støvsuger, pass på at den er god på pels.

Ved inngangsdøren bør det være en stor matte av den typen man har i offentlige bygg, som samler opp søle og skitt. Da reduserer man mengden søle og skitt som dras inn i huset. Dette er ekstra viktig ved den inngangen hundene bruker.

Anonymkode: 3a9dd...9a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...