Gå til innhold

Vil klimafanatikerne føre verden mot folkemord?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De virker jo helt psykopatiske disse ekstremistene. Alt skal forbys, helt ned til siste rest.

Hva skjer når all industri har blitt lagt ned på klimaets alter, men de påståtte menneskeskapte klimaendringene fortsetter ufortrødent? Vil man da rettet skytset mot selve menneskene? Vi har sett det før, bl.a i Sovjetunionen og Kina. Folket blir maktens fiende nummer 1.

Jeg er redd vi er på vei mot historiens største folkemord om ikke man får stoppet CO2-haterne.

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vet ikke om folkemord, men de stiller i samme sjanger som religiøs ekstremisme, og det er ikke bra! 

Endret av LeneXCII
  • Liker 6
Skrevet
1 time siden, Brannslangen skrev:

CO2

Livets gass! 

Anonymkode: 3592f...ce0

Skrevet
1 minutt siden, LeneXCII skrev:

Vet ikke om folkemord, men de stiller i samme sjanger som religiøs ekstremisme, og det er ikke bra! 

Klart det er religiøs fanatisme å skjønne at vi har bare en klode og må ivareta den.

Anonymkode: 48d76...b9c

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Brannslangen skrev:

De virker jo helt psykopatiske disse ekstremistene. Alt skal forbys, helt ned til siste rest.

Hva skjer når all industri har blitt lagt ned på klimaets alter, men de påståtte menneskeskapte klimaendringene fortsetter ufortrødent? Vil man da rettet skytset mot selve menneskene? Vi har sett det før, bl.a i Sovjetunionen og Kina. Folket blir maktens fiende nummer 1.

Jeg er redd vi er på vei mot historiens største folkemord om ikke man får stoppet CO2-haterne.

Folkemord? Psykopater? Hva blir det neste?

Skrevet

Det du ikke forstår er at disse ekstreme tiltakene er eneste løsning om vi skal klare å ha en bærekraftig planet i noen generasjoner til. 

På samme måte som det ikke er rett å måke snøen fra din oppkjørsel over til naboen, er det ikke riktig å ødelegge planeten for kommende generasjoner. Det er ikke den vestlige verdens overflod og luksus verdt.

• Liker 4
Skrevet

Vil klimafanatikerne føre verden mot folkemord?

Nei de jobber for det motsatte - de jobber for at de neste generasjonene skal ha en beboelig planet :) Som de helt korrekt sier så står menneskeheten foran en masseutryddelse om man ikke iverksetter robuste tiltak.

Om en fortsetter som før så vil vi utslette oss selv, så en kan si det slik at miljøvernaktivister prøver unngå massedød.

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Klart det er religiøs fanatisme å skjønne at vi har bare en klode og må ivareta den.

Du må være religiøs for å tro på en politisk vedtatt klimakrise der vitenskapelige prinsipper er forlatt for mange år siden ;) 

• Liker 2
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Wagner skrev:

Om en fortsetter som før så vil vi utslette oss selv, så en kan si det slik at miljøvernaktivister prøver unngå massedød.

Det kan godt hende, men det har ikke noe med klima å gjøre. 

Endret av LeneXCII
Skrevet
2 minutter siden, LeneXCII skrev:

Tja, temperaturen har allerede steget med 1 grad i løpet av 100 år og økningen holder på å akselerere. Vi har ikke nådd målene i Kyotoavtalen eller Parisavtalen, derfor kan vi forvente at temperaturen vil stige med 2-4 grader innen 2100 med mindre man virkelig kliner til med noen robuste tiltakt, men det ser ikke ut som politikerne er interessert i dette da de ofte mottar store summer penger fra den faktiske eliten, nemlig eierne av de 100 største firmaene i verden. De alene står for 90% av alle karbonutslipp, 100 enorme firmaer som har lobbyvirksomhet i alle verdens land og som har tentakler som strekker seg innover maktens korridorer. 

Vi vanlige mennesker stiller nok dessverre svakt, men vi må ihvertfall prøve å skape positiv endring. Prøve skape bevisstgjøring.

En har bare denne planeten så ting kan rask bli dramatisk om det blir systemkrise i alle ledd, noe en globaloppvarming vil medføre. Det er ikke bare et ledd , men mange ledd med intrikate mekanismer i naturen som vil bli rammet.

Drivhuseffekten kan løpe løpsk, den har gjort det før og det førte til masseutryddelse hver gang.

Ved en stigning på 5-8 grader vil livet som vi kjenner det idag opphøre eksistere. Så alvorlig er det. 

Derfor er det riktig og flott at man ser et økt engasjement rundt dette hos den yngre garde, for de er jo de som skal arve problemene som min generasjon har påført jorden.

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, LeneXCII skrev:

Det har alt med klima å gjøre. Om vi fortsetter å ødelegge økosystemet vil folk dø, siden planeten vår og dens klima er livsgrunnlaget for mennesket.

Planeten er et puslespill av masse biter som passer perfekt sammen. Jo mer miljøgifter vi tilfører, jo flere menneskeskapte destruktive endringer, jo flere biter puslespillet faller bort.

Arter av dyr, insekter og planter kan i stor grad tilpasse seg, men de har også ett nullpunkt og det nullpunktet nærmer vi oss med stormskritt. 

I dette tilfellet er det ikke bare å finne igjen manglende bitene, de er forsvunnet for alltid. 

Problemet er ikke klimaaktivistene, problemet er de som ikke skjønner alvoret og handler deretter.

• Liker 2
Skrevet

Det må virkelig være ille å gå rundt og tro at verden imploderer hvis ikke lille Ola og Kari Nordmann blir til veganske huleboere.

• Liker 3
Skrevet

Det er jo ikke akkurat det som skjer da. Levestandarden i vestlige land, og Norge, er høyere enn noen gang før. Fordi noen går med plakater før de drikker kaffe latte’n sin med soyamelk, gjør dem ikke til huleboere akkurat. Veldig mange av dem har nok leilighet på Løkka.

Anonymkode: 22e72...7dd

Skrevet
1 minutt siden, Brannslangen skrev:

Det må virkelig være ille å gå rundt og tro at verden imploderer hvis ikke lille Ola og Kari Nordmann blir til veganske huleboere.

Det er enda verre at folk blindt motsetter seg vitenskapelige fakta fordi endring ikke passer dem, enda fremtiden til kommende generasjoner står på spill.

"Jeg vil slippe å kildesortere og tenke på miljøet, hvem det rammer når jeg er dau driter vel jeg i".

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, Anwa said:

Det er enda verre at folk blindt motsetter seg vitenskapelige fakta fordi endring ikke passer dem

Ifølge disse såkalte "vitenskapelige fakta" så skulle verden vært glohet og stått under vann for lenge siden.

• Liker 2
Skrevet

Ja eg synest det er ganske sært at det ikkje skal gå ann å diskutera klimaendringer på eit fornuftig nivå. Minner meg om den katolske kirken, der klimatrusselen er den nye gud. Det har blitt ein religon. Alle trur vi holder på å redd kloden, men gjer vi eigentlig det?

- Eg trur mange trur at dei gjer det.
- Eg trur mange vitenskaplige miljøer ikkje tørr å snakka, fordi vedtatt sanning er vedtatt sanning. Du må jatta med ellers mister du jobben. F.eks solforskere må halda godt kjeft, dei tar jo alle feil.
- Eg trur klimatrusselen er mykje verre enn vi trudde, men det har mindre med co2 å gjera enn vi først trudde.
- Eg trur det er mange som har økonomiske interesser i det som skjer ute i samfunnet, uansett tema. Kan det bli profitt blir det profitt. F.eks vindmøller.
- Eg trur utfasing av olje her i landet fører til mindre velstand.
- Eg trur ikkje politikerene kjem til å føra oss på rett kurs igjen.

Eg skal bli prepper. Haha... ha .. *grin*

Anonymkode: aad89...798

• Liker 2
Skrevet

Det er bare helt utrolig at ikke klimafansen skjønner at de er bare er like hysteriske og teite som alle andre dommedagsprofeter i historien før dem.

• Liker 2
Skrevet (endret)
10 minutter siden, Anwa skrev:
16 minutter siden, Brannslangen skrev:

Det er enda verre at folk blindt motsetter seg vitenskapelige fakta fordi endring ikke passer dem, enda fremtiden til kommende generasjoner står på spill.

Problemet et at de ikke er så "vitenskapelige" som du virker å tro ;) 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Skrevet

For nokre år sida sa dei at Bergen kom til å stå under vann (ja, faktisk). Men viste seg at det var bryggen som sank...

Og heilt seriøst er det ingen som reagerer på det grovt forenkla værkartet til Tv2? Det viser at kloden koke uansett varmekrader. Det er heilt sykt! Om du ikkje har sett det må tu ta ein kikk ein dag, kartet er alltid raudt. 

Anonymkode: aad89...798

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og heilt seriøst er det ingen som reagerer på det grovt forenkla værkartet til Tv2? Det viser at kloden koke uansett varmekrader. Det er heilt sykt! Om du ikkje har sett det må tu ta ein kikk ein dag, kartet er alltid raudt. 

Og generelt, media hauser det opp til uante høyder bare det er fare for en ussel tordenbyge. Alt dette gjør at alle "tror" og "vet" at det er mer "ekstremvær" enn det egentlig er. Utrolig hva som har skjedd med måten å fremstille været på på bare noen få år! 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...