AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Som alltid renner kommentarfeltene i dag over av disse vitenskapsfornektere som elsker å avdramatisere eller fornekte alle de manneskeskapte klimaforandringene. Lurer på hvordan dere forholder dere til barna deres? På både barneskolen til datteren min, og ungdomsskolen til sønnen min er alle barna veldig opptatt av miljøvern. Det er et gjennomgående tema i alt de gjør, noe som er naturlig når det er de unge som skal arve ødeleggelsene, plastopphopet i havet, og alt det destruktive vi tidligere generasjoner har forsøplet kloden med. Diskuterer dere med barna deres og sier at alt de lærer på skolen er bullshit? Lar dere dem ikke demonstrere med vennene sine og kjempe for noe dere selv ikke tror på eller driter i? Ja, jeg vet at de fleste av disse menneskene er 60-årige menn uten utdanning og barn i skolealder, men det virker som om det kanskje er noen yngre menn også i denne gruppen også, gjerne med barn? Anonymkode: 4936b...f92 4
LeneXCII Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Du er passe hjernevasket virker det som. Få opp øyene og observer rundt deg, ikke hør på hva media prøver å fortelle deg!
Lostintranslation Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Det er greit å huske på at det er forskjell mellom klimaskeptikere og klimatiltakskeptikere. Det er nok en del som stiller seg noe kritisk til Greta Thunberg, MDG, mediefokuset og massemobilisering av barn og ungdom, uten at de er klimafornektere av den grunn. Jeg har ikke barn selv, men hadde jeg hatt det hadde jeg nok ikke ønsket at de deltok i "klimabrølet" der populære artister nevner kommunevalget til en hop barn og ungdom som ennå ikke er store nok til å ha satt seg inn i politikken. Fornuftig forbruk er en ting, men jeg synes ikke det er ok å skulke skolen. 1
Zoey Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 (endret) Det er jo ikke akkurat nytt. Jeg lærer ungene mine nøyaktig det samme som jeg lærte som barn sent på 80-tallet og tidlig 90-tall: Søppel i riktig bøtte, pant flasker og ikke kast noe ut av bilvinduet med mindre det er epleskrott eller bananskall (vel, det lærte foreldrene mine meg, mine får ikke slenge ut noenting fordi jeg synes ikke det tar seg ut om noen skulle se det). Forklar at søppel i naturen forurenser og at dyr kan sette seg fast i farlige ting eller spise farlig avfall, som motivator til å rydde litt etter andre dersom man har tid og en bærepose med seg. Blekkulf-klubben var stor på 90-tallet og oppfordret barn til å konfrontere voksne med bilen på tomgang og be dem skru av motoren. Jeg synes overskriftene har endret seg enormt mtp klima og hav. Men oppdragelse og opplæring i barnehage og skole (for de minste) synes jeg ikke har endret seg så mye på 25 år. Endret 30. august 2019 av Zoey Ops. Jeg leste spørsmål om hvordan vi forholder oss til barna våre i dag, men uten å skjønne at TS spør skeptikere - og ikke generelt. Sorry for teit svar. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: manneskeskapte Hva mener du med dette? Har du et problem med menn, eller? Anonymkode: 2644c...1d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå