Gå til innhold

Samboerkontrakt!! Er redd for å miste pengene mine

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skriver denne på vegne av lisesøsteren min

Min lillesøster har en kjæreste over 10 år, de bor ikke sammen akkurat nå men gjordet det for 1 år siden.

Hun lånte han 400 000 kroner for å ordne opp i gjeld og i tillegg til at han kjøpte en porche.

De skrev kontrakt. I kontrakten står det tydelig:

Jeg xxx fødselsdato person nummer xxxx låner 400 000 kr til xxx

Pengen skal betales ned 5000 kr per mnd

Om forholdet blir slutt skal xxx betale hele beløpet på 400 000 tilbake i sin helhet neste dag

Signering

Altså de har begge skrevet kontrakt da søsteren min lånte han 400 000 kr. Og han har signert på at beløpet skal betales tilbake med engang om det blir brudd.

Nå derimot har han brutt et stort løfte til henne og i tilegg behandlet henne som dritt i 6 mnd, flørter med andre kvinner og er i gråsonen til utroskap. Hun skal slå opp neste helg

Jeg spør da dere. Om det er noen advokater her om lillesøsteren min ligger tynt ann til å få tilbake pengene?

Han har forsatt porchen som er verdt ca 500 000 og han har en god jobb. Så har hun rettigheter på alle pengene tilbake? Om ikle med engang men vertfall over de neste 5 mnd? Hun skal slå opp for godt og flytte fra han

Tusen takk for svar

Hilsen bekymret storebror

Anonymkode: d3f69...950

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har de felles barn??

Anonymkode: 431b2...6a2

Skrevet

Jeg er ikke advokat, men hvis dokumentet er signert av dem begge er det en bindende kontrakt. Men hun bør kunne klare dokumentere hva som er blitt betalt inn og ikke. 

Hun må for all del ikke bli værende i forholdet bare pga lånet. Hun må komme seg vekk fra han! Og så får dere ta diskusjonen rundt oppgjøret etter det. Hun har en meget god sak mot han hvis dokumentasjonen er god nok. Han får selge bilen hvis han ikke har råd å gjøre opp for seg, det blir ikke deres problem. 

Skrevet

Regner med hun ikke har pant i noen av eiendelene hans? Hun bør egentlig ta kontakt med advokat.

Anonymkode: c3e7c...cd5

• Liker 4
Skrevet

Send rekommandert brev til ham med oppfordring om å betale innen f eks tre uker da lånet er forfalt pga samlivsbrudd. Hvis ikke betaling, send til forliksrådet. dom i forliksrådet kan brukes til tvangsinndrivelse. 

Anonymkode: 4ff78...0b3

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, Juks skrev:

Jeg er ikke advokat, men hvis dokumentet er signert av dem begge er det en bindende kontrakt. Men hun bør kunne klare dokumentere hva som er blitt betalt inn og ikke. 

Hun må for all del ikke bli værende i forholdet bare pga lånet. Hun må komme seg vekk fra han! Og så får dere ta diskusjonen rundt oppgjøret etter det. Hun har en meget god sak mot han hvis dokumentasjonen er god nok. Han får selge bilen hvis han ikke har råd å gjøre opp for seg, det blir ikke deres problem. 

Trodde gjeldsbrev måtte underskrives av to vitner også, når det gjøres privat. 

Anonymkode: 2477f...944

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke. Jeg trodde det kun gjaldt mot bank.
Men man kan neppe kalle en underskrevet og bindende kontrakt for ugyldig pga det? 

Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har de felles barn??

Anonymkode: 431b2...6a2

De har ikke felles barn, de er forlovet og vært sammen i 10 år. Han har kun lånt pengene . Men er dessverre redd for at han kommer til å nekte å selge bilen og ikke betale henne tilbake fort nok. Han får ikke drøye det til 10 år slik han ville

Stakkars søsteren min😟

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer 100%

Anonymkode: a6095...3b0

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, Juks skrev:

Jeg vet ikke. Jeg trodde det kun gjaldt mot bank.
Men man kan neppe kalle en underskrevet og bindende kontrakt for ugyldig pga det? 

Jo, pga man kunne tatt faktisk et blant ark og laget en falsk kontrakt ut av det. Ved litt planlegging er ikke dette så vanskelig å få til.

Skrevet

Virkelig?  Aldri i verden om jeg hadde lånt noen 400 000 så vedkommende kunne kjøpe seg en poshe. 
Dette kan bli en lang og vanskelig kamp for å få tilbake disse pengene, hvis det i det hele tatt lar seg gjøre.
Hvis pochen er verdt 500 000 så handlet dette ikke om gjeld som du skriver, men om bilen.

Folk lærer visst aldri.

Anonymkode: a187f...988

• Liker 1
Skrevet

Ingen vitner til at kontrakten ble underskrevet? Det er selvsagt et minus, for det bør det være på så store beløp. Tror advokat er tingen her. Er kontrakten overholdt hittil?

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, pga man kunne tatt faktisk et blant ark og laget en falsk kontrakt ut av det. Ved litt planlegging er ikke dette så vanskelig å få til.

Har du kilder på dette? 

Anonymkode: d5091...050

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilder på dette? 

En trenger ikke kilder på dette. Det holder med å være kreativ.

Hva kilder skulle det være? At en kan forfalske et gjeldsbrev...?

• Liker 2
Skrevet

Tror hun bør kontakte advokat med en gang, jeg.. Han betaler nok ikke ut dette så lett rett etter å ha blitt dumpet, med en kontrakt som er skrevet uten vitner. 

Anonymkode: 31a22...0c4

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En trenger ikke kilder på dette. Det holder med å være kreativ.

Hva kilder skulle det være? At en kan forfalske et gjeldsbrev...?

Nei, på at det trengs vitner for at et gjeldsbrev skal være gyldig. 

Skrevet

I utgangspunktet er alle avtaler bonden uansett form de er utført. Kontrakten støtter din sak men den er ikke 100 % etter regelverket. Til dømes er det ikke sikkert du får heile summen på enn gang, selv med rettslig dom. Vil snakket med advokat og ordnet enn nedbetalingsplan fort som faen. 

Anonymkode: dbd53...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...