AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Jeg har kjøpt flere joggebukser til min førsteklassing. Nå hører jeg flere mødre si at de kun kjøper olabukser, at barna er for store for jb når de begynner på skolen What!? Anonymkode: 341d5...4e4
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Joggebukser er behagelig og fleksible. La barn være barn.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 For noe tull, kjøp joggebukse du. Anonymkode: 80559...83f 15
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Har jente i 4. klasse. Hun foretrekker joggebukser eller andre løse bukser. Olabukser vil hun ikke gå i. Har alltid lagt vekt på at klærne skal være behagelige og gode å bevege seg i. Anonymkode: 94d22...f9c 8
Sirah Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Hva skal de bruke i gymmen om de er for gamle til joggebukser? La nå ungen få gå i det han eller hun vil så lenge klærne passer til anledningen... 6
#Sunrise Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 På videregående gikk jeg og flere venner i pysj på skolen😂 10
OnFire Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, #Sunrise skrev: På videregående gikk jeg og flere venner i pysj på skolen😂 Kan funke om man er veldig pen og populær. Not so much om man er mer ordinær eller langt nede i det sosiale hierarkiet. 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Hæh?! Klart de kan gå med joggebukse på skolen!! Mine barn løper rundt, klatrer eller spiller fotball i hvert eneste friminutt og vil gjerne ha klær det går an å bevege seg i... La barn være barn, ikke små voksne! Anonymkode: 7add9...f6b 8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Jeg ble mobbet fordi jeg gikk i joggebukse i førsteklasse. Nå var dette på 90-tallet, men vil egentlig tro det er verre i dag. Men håper ingen blir utsatt for det jeg gjennomgikk. Anonymkode: 229cd...743 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ble mobbet fordi jeg gikk i joggebukse i førsteklasse. Nå var dette på 90-tallet, men vil egentlig tro det er verre i dag. Men håper ingen blir utsatt for det jeg gjennomgikk. Anonymkode: 229cd...743 Så trist å lese. Håper du har det bra nå. Men det var mobbingen som var problemet, ikke joggebuksen. Anonymkode: 3aa49...bef 14
Måbarefåsiat... Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Jeg er av dem som synes man skal kle seg ordentlig ute blant folk. Jeg forstår ikke hvorfor ikke det også gjelder barn. Men jeg vet ikke alle er enige med meg i det. Jeg hadde heller aldri baby som krabbet rundt i bare strømpebuksa heller. 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 Hadde aldri latt ungen min gått i joggebukse på skolen. Samme som jeg ikke sender ungen i kun body og strømpebukser i barnehagen. Helt uaktuelt! Anonymkode: fff29...a7f 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 Jeg sender og har sendt småskolebarna mine til skolen, med det som er mest behagelig å ha under regntøy og vinterdress, samt det de bestemmer selv - hvilket forbausende ofte er nettopp joggebukse, som minst halvparten av de andre småskoleelevene går i. Anonymkode: 1cf73...e11 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 Min sønn på 12 år, bruker bare joggebukser. Med mindre han skal pynte seg da. Og jeg tar bussen med mange videregående elever, og minst halvparten går med joggebukse. Anonymkode: e2f52...a93 4
solmåneogstjerner Skrevet 30. august 2019 #15 Skrevet 30. august 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri latt ungen min gått i joggebukse på skolen. Samme som jeg ikke sender ungen i kun body og strømpebukser i barnehagen. Helt uaktuelt! Anonymkode: fff29...a7f Hvorfor? Er ikke det viktigste at de er komfortable og kan bevege seg helt fritt? Spesielt det med at du ikke sender småbarn i body og strømpebukse synes jeg var litt spesielt. Mine har stort sett hatt på seg det når de var så små. Etter det gikk de vanligvis i ullundertøy inne i bhg (Altså longs og genser), utenom på sommeren. Endret 30. august 2019 av solmåneogstjerner 17
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #16 Skrevet 30. august 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kjøpt flere joggebukser til min førsteklassing. Nå hører jeg flere mødre si at de kun kjøper olabukser, at barna er for store for jb når de begynner på skolen What!? Anonymkode: 341d5...4e4 Her bruker stort sett alle gutter joggebukser/treningsbukser , alt fra barneskolen til ungdomsskolen, du ser knapt gutter med jeans eller andre bukser Anonymkode: 4a214...c8a 2
Millimani Skrevet 30. august 2019 #17 Skrevet 30. august 2019 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har kjøpt flere joggebukser til min førsteklassing. Nå hører jeg flere mødre si at de kun kjøper olabukser, at barna er for store for jb når de begynner på skolen What!? Anonymkode: 341d5...4e4 De er ikke for store. Joggebukser er mye mer behagelige å leke i ute enn hva dongeribukser er. Husk at da vi var små (om du selv er et skolebarn av ca. 80-tallet eller tidlig 90-tallet ) var det fortsatt krabbing over grus og stein, klatring i trær, og ja... Da var det vel mye bedre med en joggebukse. Uansett sånn eller sånn så er jo joggebukse mer behagelig enn olabukse for et aktivt barn. Kjøper man olabukser så er det også en fordel å tenke på nettopp det med hvor og hvordan de skal brukes av barnet, noen olabukser kan faktisk klø litt i knehasene og leggene. Det var først i løpet av ungdomsskolen at mamma begynte å hinte meg om at jeg ikke skulle bruke joggebuksene jeg fikk av tante til jul og bursdag, selv om det var med en tilhørende genser...genseren var helt ok Ikke bry deg om de andre mødrene. Tenk på barnet ditt og barnets ønsker og behov. Det er for tidlig for en seksåring å tenke på det som venter av motepress noen år fram i tid 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #18 Skrevet 30. august 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri latt ungen min gått i joggebukse på skolen. Samme som jeg ikke sender ungen i kun body og strømpebukser i barnehagen. Helt uaktuelt! Anonymkode: fff29...a7f Hvorfor? Hva går dine barn i da? Anonymkode: 7add9...f6b 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #19 Skrevet 30. august 2019 Jeg er lærer på en barneskole og her går barna i alle slags bukser, dongeri, jogge, trenings, treningstights, bomullstights, blomstrete, stripete, flagrende, trange, fløyel etc etc. Alle slags unger som bruker alle slags bukser, ikke noe system i at de populære bruker dongeri etc😅 Anonymkode: 587fb...37d 10
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #20 Skrevet 30. august 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde aldri latt ungen min gått i joggebukse på skolen. Samme som jeg ikke sender ungen i kun body og strømpebukser i barnehagen. Helt uaktuelt! Anonymkode: fff29...a7f Synes veldig synd på dine barn, som ikke skal få ha på seg det de vil, det som er mest behagelig. Hva hadde du gjort hvis barnet ditt nektet å bruke noe annet enn joggebukser? Anonymkode: e2f52...a93 9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå