AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #41 Del Skrevet 30. august 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi bor i Oslo, men jeg er fra Vestfold og mannen fra Telemark. Eldste på snart fem snakker ikke dialekt, men det gjør i grunn ikke vi heller, ikke som jeg er bevisst ihvertfall. Anonymkode: 85302...568 Hvis du mener at ingen av dere snakker dialekt, hva snakker dere da? Man kan ikke snakke uten å ha en dialekt. Anonymkode: ebb5e...084 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. august 2019 #42 Del Skrevet 31. august 2019 Helt ærlig vet jeg ikke. Jeg har veldig utvanna larviksdialekt. Jeg kan få den tilbake om jeg prøver litt, og selv etter 10 år i Oslo, så er det ikke veldig vanskelig, men det kommer ikke særlig naturlig, siden den var veldig svak fra før. Men har a endinger i de fleste substantiv, og det har dattera mi også. Mannen min er også fra Oslo, han har færre a endinger enn hva jeg har.. Anonymkode: 7316c...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå