AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 denne farmoren legger ut bilder av babyen min uten min samtykke på facebook pluss hun er aldri til stedet, beklager men kan jeg anmelde henne elsn? for hun tar mine bilder.. Anonymkode: 3dd01...9f1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Å anmelde henne vil jo bare eskalere de ev. problemene dere har. siden hun stjeler dine bilder, så må det være bilder du selv har lagt ut? Anonymkode: fdc92...aa6 5
Oktoberknøttet Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Er det bilder du har lagt ut på nettet? Eller hvor får hun bildene fra? Du sier det er dine bilder. Er det bilder du har lagt ut fra før så hadde jeg virkelig ikke anmeldt en bestemor. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Det er den som har tatt bildet som sitter på opphavsretten, enkelt og greit. Anonymkode: 62347...e5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Så rapporter bildene til Facebook da.. Anonymkode: 784d2...39a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Var det du som hadde fått stellebag av moren din, men ingenting av svigermor? Du kan be henne fjerne bildene, hvis hun har lastet de ned fra deg, og selv lastet de opp på Facebook igjen. Hvis hun kun har delt bildeinnlegg du har lagt ut, så er det lov. Anonymkode: 264fe...636 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 1. Rapporter bildet på Facebook 2. Be farmoren slutte med det, evt få barnefar til å be moren slutte 3. Hvis dette ikke fungerer, blokker farmor fra å se bildene dine på Facebook 4. Slutt å del bilder av barnet du ikke ønsker at andre skal ha Anonymkode: 74555...c05 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Slutt å legg ut bilder av ungen på FB. Anonymkode: aafab...c6b 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Slutt å legg ut bilder av ungen på FB. Anonymkode: aafab...c6b Ja enig hvorfor legger du ut bilder selv?? Men farmoren har kanskje ikke så snøring på sosiale medier, så ta en prat med henne du. Vær vennlig i tonen og saklig. Si at det er koselig at hun setter pris på barnebarnet og vil gjerne dele gleden med andre, men siden det er ditt barn bestemmer du. Søk opp på Datatilsynet sider som skriver veldig bra om bilder av barn på sosiale medier. Få tips og råd der du. Og så slutt med det selv, barnet ditt er ikke et trofé som skal få anerkjennelse gjennom antall liker-klikk. Anonymkode: 1be41...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Ikke anmeld henne. Vil du virkelig lage storstyr over at farmor er stolt over barnebarnet sitt? Få mannen din til å snakke med henne, kanskje hun forstår til neste gang å spørre dere før hun deler eller legger ut bilder av babyen. Men hvis du ikke liker at andre ser bilder av babyen din så lar du være å publisere noe på nettet 😊 Anonymkode: cf902...793 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå