Gå til innhold

Jobbintervju! Hvor lang tid tok det før du fikk svar etter intervjuet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Var nylig (for en uke siden) på intervju! Jeg vet at de snakket med referansen min onsdag! Håper virkelig at jeg får den! Men burde kanskje hørt noe innen nå om jeg hadde fått den! Referansene mine er gode og følte selv at intervjuet gikk bra MEN ... de har mange å velge i 🙈 Holder på å dø av spenning! Hvor lang tid tok det for dere å få svar etter jobbintervjuet? Holder på å krepere av spenning!

Anonymkode: 1c16d...4c4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på intervju på fredag, de ringte referansene mine rett etter at jeg dro. Fikk svar ila uken etterpå. 

• Liker 2
Skrevet

Har de sjekket referanser så øker det sjansene dine for at du får jobben.  Men hvor langt tid det tar kan varierer veldig. 

Har opplevd alt fra å få svar samme dag, til at det kan ta noen uker. Det mest normale er vel noen dager til en uke. 

• Liker 2
Skrevet

I siste jobb hadde jeg intervju på en tirsdag og fikk svar på fredag samme uke 😊 men det varierer veldig rundt omkring! 

Anonymkode: 1eb7b...11a

Skrevet

Merker meg for øvrig at det tar lang tid å få avslag, så føler at hvis det begynner å ta over 14 dager, så kan det være et dårlig tegn 😜

• Liker 1
Skrevet

Fikk svar innen en dag eller to da jeg fikk jobben. Avslag ventet jeg må i 2-3 uker. 

• Liker 1
Skrevet

Kommer helt an på. Om det er i staten, så tar det gjerne lang tid, flere uker. Kommunen og det private er ofte kjappere, ikke så mye greier det skal igjennom. Men ofte så får de som får jobben beskjed først og de som ikke får den kan det gå litt tid før de får beskjed. 

Lykke til!

Anonymkode: 9c4be...279

• Liker 2
Skrevet

Jeg spør alltid på intervju når jeg kan forvente svar. Har pleid å være fra 1-2 uker. Noen gir ikke svar om jeg ikke har fått jobben. En gang fikk jeg svar et år senere 🙄

Anonymkode: 31245...064

• Liker 3
Skrevet

Offentlig sektor - 1 dag 

Anonymkode: 8359b...0f6

Skrevet

Kommer som her nevnt an på arbeidssted. Da jeg ble ansatt der jeg jobber nå tok det tid, for det måtte opp i ansettelsesutvalget i konsernet :)

Men selv i slike situasjoner bør man få et hint om man er innstilt som nummer en. Hvis ikke vil det ta tid dersom ikke alt er avklart med førstekandidaten ennå :)

Skrevet

45 minutter. 

Anonymkode: a341f...162

Skrevet

Alt fra to timer til en måned.

Anonymkode: 5b99c...18a

Skrevet

Var på intervju i begynnelsen april. Ikke hørt noe enda. Hun var negativ til meg fra første setning og stillingen ble lyst ut på nytt like etter. Skjønte at jeg ikke gjorde bra intervju og at jeg ikke kom til å få jobben, men jeg kunne kanskje fått beskjed? Har alltid fått det før. 

Anonymkode: 84704...5f8

• Liker 5
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på intervju i begynnelsen april. Ikke hørt noe enda. Hun var negativ til meg fra første setning og stillingen ble lyst ut på nytt like etter. Skjønte at jeg ikke gjorde bra intervju og at jeg ikke kom til å få jobben, men jeg kunne kanskje fått beskjed? Har alltid fått det før. 

Anonymkode: 84704...5f8

Ikke alle er like høflige dessverre 😕

Skrevet

Var de ferdige med alle intervjuene? Hvis ikke så kan det ta litt lengre tid. Jeg pleide å sjekke referanser på de jeg likte mest når jeg var ferdig med å intervjue alle som hadde søkt. Etter at jeg fikk referansene tok det ca 1-3 dager før jeg ringte den som fikk jobben.

Lykke til 👍

• Liker 1
Skrevet

I løpet av en uke sist jeg var på intervju.

Anonymkode: 3be6a...d35

Skrevet

Jeg fikk svar samme dagen...

Anonymkode: 86e4d...4e0

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du hørt noe, TS

Anonymkode: 70054...6cd

Fikk beskjed nå faktisk, at jeg var nærme men at jeg ikke nådde helt opp... Så da er det vel å søke videre... Er ingen rutinert arbeidssøker for har aldri vært arbeidsledig i mitt voksne liv ! Min tidligere arbeidsplass ble avviklet... Også har jeg fått et bittelite barn så jeg føler meg lettere distrahert😅 Altså hun er ikke så liten, snart bh start! Så må skjerpe meg her! Bare føles så feil å søke på jobber jeg ikke ønsker meg for føles så meningsløst å skulle kaste min egen tid bort samt arbeidsgiverne ... Bortsett fra at jeg må/bør jo ta jobben jeg blir tilbudt, og leve med det! 🙈 

• Liker 2
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så kjedelig da! Søknadsprosessen er noe av det verste! Det tar lang tid, og når en først er heldig å kommer på intervju så er det ikke alltid gitt at en faktisk kunne tenkt seg å jobbe der. Slik har i allefall jeg hatt det. Hvis de som intervjuer meg avbryter, formulerer spm krunglete, smiler lite og er med opptatt av å snakke om seg selv enn å bli kjent med meg. Med en liten i snart barnehagealder så har du tankene dine et helt annet sted kan jeg se for meg🥰 ta den tiden du trenger og kos deg med lille! Lykke til videre i søknadsprosessen!🤗

Anonymkode: 70054...6cd

Ja, nettopp ... Jeg kan jo forstå at folk blir gående arbeidsledig en god stund! Jeg har heldigvis utdannelse i ryggen😅 Takk for gode ord 🤗

Skrevet

Har stort sett fått jobben dagen etter, men det er nok ikke standard. 

Anonymkode: 5276b...a0c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...