Gå til innhold

Hvordan kan 1kg pannekake mix koste 100 kroner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker av og til å stikke innom Meny hvor jeg bor da de har en del varer som andre ikke har. Noe av det er importert, så jeg skjønner jo at dette koster litt mer enn det gjør i utlandet. Men hvordan kan 1 kg pannekake mix koste 100 kroner? Det er jo bare mel, bakepulver, natron og noen andre ingredienser. Amerikanske pannekaker er jo best hjemmelaget uansett, og ikke særlig vanskelig å lage. Er det noen som betaler 100 kroner for dette? 🤔

Anonymkode: 9099e...d63

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tollavgifter... 

• Liker 2
Skrevet

Moms,  leverandøren skal ha betalt for levering og import (tollavgift). Så skal butikken tjene noen kr og vips så er varen kjempe dyr. 

Anonymkode: 089f2...225

• Liker 7
Skrevet

Jo... dere sier noe der, men jeg syns det er litt dumt at noe som egentlig er å billig, skal være så dyrt. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo... dere sier noe der, men jeg syns det er litt dumt at noe som egentlig er å billig, skal være så dyrt. 

Lag det selv da

Anonymkode: b5736...f78

• Liker 8
Skrevet

Tollavgifter? Er vel norsk produsert det vel..

Det koster mye fordi folk velvillig kjøper det.. 🤪

Anonymkode: d112b...c2c

• Liker 1
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tollavgifter? Er vel norsk produsert det vel..

Det koster mye fordi folk velvillig kjøper det.. 🤪

Anonymkode: d112b...c2c

Det er sikkert proteinpannekakemix. Den er dyrere 

Anonymkode: 21a86...b41

• Liker 2
Skrevet

1 kg pannekakemiks gir vel ca 32 pannekaker, om man regner ut fra Toro sin pannekakemiks. 
Skal man lage pannekakerøre til 32 pannekaker, så sier Matprat at man trenger 16 egg, 2 kg mel, 2 liter melk. Om man skal handle disse ingrediensene på Kolonial, så blir det 132 kr,-, eller ca 140kr hos Meny, derav billigere å kjøpe pannekakemiks. 

Anonymkode: a7da5...9d0

• Liker 3
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1 kg pannekakemiks gir vel ca 32 pannekaker, om man regner ut fra Toro sin pannekakemiks. 
Skal man lage pannekakerøre til 32 pannekaker, så sier Matprat at man trenger 16 egg, 2 kg mel, 2 liter melk. Om man skal handle disse ingrediensene på Kolonial, så blir det 132 kr,-, eller ca 140kr hos Meny, derav billigere å kjøpe pannekakemiks. 

Jeg har stekt noen tusen pannekaker i mitt liv til fem sultne barn som i et tidsrom alle var tenåringer med glupende appetitt, særlig guttene. Men aldri har jeg brukt 16 egg til en mengde tilsvarende 32 pannekaker. Som oftest stekte jeg langpannekake.

• Liker 5
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du ser jo selv at den røra du foreslår veier mye mer. Melet alene utgjør jo 2 kg. Tørrmelk og eggepulver vil også bidra, så her er du oppe i kanskje 2,5 kg med tørkede råvarer. 

Endret av Ullvott
  • Liker 3
Skrevet

Har og stekt massevis av pannekaker men å bruke 16 egg per 32 pk. er bare tull. Pleier å bruke 1 egg per 10 pk. omtrent. Tror at egg brukes bare for å binde alt sammen....

• Liker 3
Skrevet

Jeg snakker om Mississippi Belle Pancake Mix. Det er importerte Amerikanske pannekaker.

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakker om Mississippi Belle Pancake Mix. Det er importerte Amerikanske pannekaker.

Import- og tollavgifter da. Den koster vel ca 50 kroner i Sverige. Dyrt nok det også,

Anonymkode: 6e2ac...ce8

Skrevet

Import fra USA koster. Derfor blir det dyrt. Hadde de vært produsert i er EU land, hadde de kostet mye mindre. 

Skrevet

Import, skatt, toll, alle distributørene på veien til Meny skal ha sitt, transport +++++
Og det faktum at enkelte faktisk er villig til å betale det

Anonymkode: a7501...0f0

Skrevet

Synes det var billig.

Skrevet

De med millionlønn kjøper sikkert det iblant bare for å flexe i kassa. På samme måte noen kjøper isbre isbiter til 500kr stk på bar. Eller champis til 10 000kr flaska.

Skrevet

Vel, jeg gikk inn på Menys nettbutikk, og pannekakemiksen(e) du refererer til som altså er 100 kr/kg er jo importerte varer. Det er dyrt. Moms og eventuelle tollavgifter øker prisen;

https://meny.no/varer/bakevarer-og-kjeks/bakemixer/pannekakemix

Men man MÅ jo ikke ha importerte pannekakemixer for å lage pannekaker. Toros pannekakemikser (hvis du først skal bruke dette) er jo mye billigere?

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke har lyst til å lage selv, bestill ekte røre fra et lokalt bakeri.

Anonymkode: 0bf3e...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...