Gå til innhold

Sindre eller Emrik?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sindre 😊 men synes ikke Emrik høres helt bak mål ut heller da, det er bare litt uvant, kjenner ingen som heter det heller. 

Anonymkode: 3e8c9...b96

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde valgt Sindre av de to. 

Emrik er et av disse femi-trend-guttenavnene, overhodet ikke fint. 

Anonymkode: a3840...f5e

• Liker 6
Skrevet

Emrik er finest

Anonymkode: 21506...4ba

• Liker 4
Skrevet

Emrik er et ungarsk guttenavn, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Hvorfor sier flere her at det er White trash?

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville personlig aldri kalt sønnen min Emrik, ettersom jeg ikke synes det er så pent, men har aldri forstått argumentet om at enkelte navn er "oppkonstruerte" (og dermed white trash)? 

Liksom, hvordan tror dere alle andre navn har oppstått gjennom historien? Jo, noen har funnet dem på. Enten ved å lage nye varianter av eksisterende navn, eller kalle opp barna sine etter gjenstander, yrker, dyr og så videre. Eller ren diktning, som mange av navnene fra Shakespeares verker. 

Anonymkode: ab79f...52b

• Liker 9
Skrevet

Vel Sindre er finest men liker egebtlig mill og maximillian best

Skrevet

Ha ha mente milo ikke mill

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Irja er ganske stygt det også, rett og slett😄 

kunne ikke dy meg...

Anonymkode: de2d8...d62

Men nå velger man jo ikke sitt eget navn. 

Anonymkode: ef7da...9ff

Skrevet
2 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Vel Sindre er finest men liker egebtlig mill og maximillian best

2 timer siden, Cinnamondiva skrev:

Ha ha mente milo ikke mill

Milo fungerer kanskje ikke så bra her i Norge... ;) Ellers er jeg også enig i at Sindre er det beste alternativet. 

Milo.jpg

• Liker 6
Skrevet
2 timer siden, Arabella skrev:

Emrik er et ungarsk guttenavn, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Hvorfor sier flere her at det er White trash?

Nathaniel er jo også vanlig i andre land, og stammer vel fra Bibelen, men de fleste er vel enige om at det er en viss gruppe nordmenn som velger å ta i bruk dette navnet. 

Anonymkode: ef7da...9ff

• Liker 10
Skrevet

Som en barnehage ansatt gjør vi konstant narr av barn med rare navn. Et barn som het Napoleon, og et annet barn som het Tor-Konstantin. Bare tøv. Ikke gjør det.

Anonymkode: 353fd...949

• Liker 3
Skrevet

Jeg har en Sindre, så synes det er finest av de to💙

Anonymkode: bebad...5e6

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som en barnehage ansatt gjør vi konstant narr av barn med rare navn. Et barn som het Napoleon, og et annet barn som het Tor-Konstantin. Bare tøv. Ikke gjør det.

At hva? Prøver du å si/skrive at du er ansatt i en barnehage, og at dere voksne gjør narr av barnas navn? Så utrolig lavmål av deg/dere. 

Og dersom dette stemmer, er det i tillegg utrolig dårlig gjort av deg å skrive navnene her også, høres ut som sjeldne navn som lett vil kunne spores tilbake til rette vedkommende. 

Ville forresten valgt Emrik, et vakkert navn.

Anonymkode: 2a457...dfe

• Liker 14
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Atte hva? Dere gjør narr av barna?  Har forresten et uvanlig navn til mitt barn , og er kun voksne som hittil har gjort narr av navnet. På en "morsom" måte selvsagt 🙃 

Anonymkode: 5d19b...3ce

• Liker 7
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At hva? Prøver du å si/skrive at du er ansatt i en barnehage, og at dere voksne gjør narr av barnas navn? Så utrolig lavmål av deg/dere. 

Og dersom dette stemmer, er det i tillegg utrolig dårlig gjort av deg å skrive navnene her også, høres ut som sjeldne navn som lett vil kunne spores tilbake til rette vedkommende. 

Ville forresten valgt Emrik, et vakkert navn.

Anonymkode: 2a457...dfe

Nei, vi gjør ikke narr av barna konstant, men selvsagt er det snakkis når barna kommer med ultra-harry navn. Emrik er også et harry navn. Bare, gjør barna deres en tjeneste, tenk på hva de vil syntes om navnet.

Dessuten har jeg endret litt på navnene for denne tråden. De originale navnene var enda tåpeligere.

• Liker 3
Skrevet

Emrik💙

Anonymkode: 051f8...591

• Liker 4
Skrevet

Ingen av delene. 

Anonymkode: d7eb6...39f

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...