AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Kjæresten min og jeg har forskjellige arbeidstider, så vi er ikke så mye samtidig med sønnen i huset. Jeg liker struktur, forutsigbarhet og faste ramme, han foretrekker å ta alt på sparket. Det betyr at ungen, som er en trygg og aktiv krabat, på enkelte områder, ikke er vant til faste grenser, fordi kjæresten og jeg har forskjellige grenser. Irriterer vettet av meg at det er jeg som må være den snusfornuftige i forholdet, men hjelper det egentlig? Virker helt poengløst mtp at jeg nesten blir motarbeidet av pappaen her i huset. Anonymkode: 95db9...921
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Og det jeg lurer på, nå som ungen er litt over 2, kan man være litt inkonsevent? Typ; med pappaen er det lov å spise rundt i huset mens man holder på ting, med meg er det kjempestrengt at man sitter og spiser. Eller at med pappaen kan man spise i farta, i vogna, mens med meg må sønnen vente til vi kan stoppe et sted og spise ordentlig. Gutten er litt over 2. Anonymkode: 95db9...921
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Ungene lærer fort hva som er lov med hvem, men hjemme tenker jeg det burde være noenlunde likt. Måltider spises ved bordet uansett f.eks, ute på tur osv er det ikke like nøye. Men så lenge han tar vare på gutten, sørger for mat, drikke, tørre bleier/dobesøk, stell og generelt er en grei fyr tror jeg du skal være forsiktig med å kritisere at han er en mer avslappa type enn deg. Du kommer til å slite deg helt ut med å stresse over ting som kanskje ikke har så stor betydning i det lange løp. Anonymkode: a3799...435 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Her har vi like regler på noe. F.eks: jeg syns vi kan spise ved spisebordet når det er middag. Er faren alene så spiser de i sofaen. Andre eksempler er at med far alene som ryddes deg ikke løpet av dagen, men før barna legger seg. Det ser helt bomba ut, men det får han velge selv. Med meg i hus så ryddes det vær gang en aktivtet er ferdig. Barn har bare godt av å lære at det finnes forskjellige regler 😊 Med lærdom om at i andre hjem så har de andre regler og da Hører man på de man er på besøk hos. Anonymkode: 79b55...9e7
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #5 Skrevet 1. september 2019 On 8/30/2019 at 2:13 PM, AnonymBruker said: Ungene lærer fort hva som er lov med hvem, men hjemme tenker jeg det burde være noenlunde likt. Måltider spises ved bordet uansett f.eks, ute på tur osv er det ikke like nøye. Men så lenge han tar vare på gutten, sørger for mat, drikke, tørre bleier/dobesøk, stell og generelt er en grei fyr tror jeg du skal være forsiktig med å kritisere at han er en mer avslappa type enn deg. Du kommer til å slite deg helt ut med å stresse over ting som kanskje ikke har så stor betydning i det lange løp. Anonymkode: a3799...435 On 8/30/2019 at 3:33 PM, AnonymBruker said: Her har vi like regler på noe. F.eks: jeg syns vi kan spise ved spisebordet når det er middag. Er faren alene så spiser de i sofaen. Andre eksempler er at med far alene som ryddes deg ikke løpet av dagen, men før barna legger seg. Det ser helt bomba ut, men det får han velge selv. Med meg i hus så ryddes det vær gang en aktivtet er ferdig. Barn har bare godt av å lære at det finnes forskjellige regler 😊 Med lærdom om at i andre hjem så har de andre regler og da Hører man på de man er på besøk hos. Anonymkode: 79b55...9e7 Takk for svar. Da tror jeg jeg bare får øve meg på å slappe av.... Eller være glad for at barnefar og jeg utfyller hverandre.. Anonymkode: 95db9...921
AnonymBruker Skrevet 1. september 2019 #6 Skrevet 1. september 2019 Barnet lærer seg forskjellen når dere er alene med han. Men det er viktig at når dere begge er hjemme så er det ett sett regler som gjelder. Anonymkode: 3a28d...b27
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå