AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Vi har stor stue med spisestue, passe kjøkken med kjøkkenbord. Badet er veldig lite. Soverom til oss voksne. Barna på 2 og 4 deler passe stort rom, køyeseng. Har et lite soverom som står tomt, samt et roterom. Saken er at vi leier ut en del av huset. Bør vi ta deg i bruk, eller synes dere det holder med deg vi allerede har i bruk? Hadde vi tatt i bruk hele huset, så ville vi også hatt vaskerom, ekstrastue, ekstra bad og 2 soverom til. Leieinntektene står for 50% av lånet vårt.. (Jeg vet at ingen kan SVARE på spm 100%, i Oslo er dette MEGAGOD plass, et annet sted TRANGT. Hva mener du?) Anonymkode: 0f048...30f
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Dine beskrivelser sier egentlig lite. Romslig eller trangt? Hva føler dere selv? Går dere oppå hverandre? Mye ting i huset? Hvor mange m2? Barna vil nok når de blir litt eldre sette pris på egne rom. Dersom dere er avhengig av leieinntektene, vil jeg si dere bor for dyrt. Anonymkode: 5ab49...cd6 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Går jo bare på hva dere føler. Syns ikke det høres så trang ut i og med at barna er så små ennå. At dere også har et ekstra soverom og et roterom gjør jo at der har mye oppbevaring. Tenker at det er så god inntekt med leieinntektene at det er smart å bruke det til å nedbetale en del på lånet nå, sånn at når barna blir større og dere kanskje føler behov for større plass, kan dere droppe utleie da Anonymkode: 205fa...bc4 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Hva mener du med "bør"? Om dere synes det er trangt, og må dere jo selv vurdere om dere har råd? Men om dere ikke selv føler det er trangt, hva er da problemet? Anonymkode: 8dccc...e13 5
Gjest RødeFare Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Dette vet dere jo best selv, det spiller ingen rolle hva vi andre mener. Men her er nå min mening likevel, siden du spør: Ungene kan fint dele rom i mange år. Lei ut så lenge, og ta i bruk resten når dere eventuelt begynner å kjenne på at det blir trangt.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Som du sier, det er bare du som kan si om dere har det trangt! MEN det økonomisk smarteste vil jo være å leie ut lenger!! Jeg hadde satset på å leid ut til eldste nærmer seg tenåring. Da kan de få hver sitt rom, og et bad til blir veldig greit! Anonymkode: 5e107...c0a 5
Roci Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi har stor stue med spisestue, passe kjøkken med kjøkkenbord. Badet er veldig lite. Soverom til oss voksne. Barna på 2 og 4 deler passe stort rom, køyeseng. Har et lite soverom som står tomt, samt et roterom. Saken er at vi leier ut en del av huset. Bør vi ta deg i bruk, eller synes dere det holder med deg vi allerede har i bruk? Hadde vi tatt i bruk hele huset, så ville vi også hatt vaskerom, ekstrastue, ekstra bad og 2 soverom til. Leieinntektene står for 50% av lånet vårt.. (Jeg vet at ingen kan SVARE på spm 100%, i Oslo er dette MEGAGOD plass, et annet sted TRANGT. Hva mener du?) Anonymkode: 0f048...30f Dere kan jo begynne med å ta i bruk det lille soverommet, og trenger dere egentlig et "roterom"? Hvordan er disse to rommene plassert i forhold til badet? Kan badet utvides eller kan "roterommet" bygges om til bad? Det vil gi dere mer plass, samtidig som dere beholder leieinntektene, og så kan dere revurdere etterhvert som barna blir større og kanskje ønsker hvert sitt rom. 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Synes ikke det høres så ille ut jeg da.. Vi har to soverom. Et til oss foreldre og et til barnet. Bad, kjøkken, stue og entre og gang. Anonymkode: a34fb...870 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 Ville fortsatt som dere gjør hvis det funker for dere. Betal ned på lånet så mye som mulig, og forsøk å ha det mest mulig nedbetalt når ungene blir store og trenger mer plass. Så kan dere slutte å leie ut da. Anonymkode: f43a8...9a9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Men det kan da bare dere svare på. Da jeg bodde i New York på 42kvm med separat soverom og åpen kjøkkenløsning, opplevde jeg at flere familier på 4-5 bodde i akkurat samme type leilighet. For ikke å snakke om andre steder i verden, der hele familien på 12 bor i ett rom. Og her hjemme, der jeg og mannen har to gjesterom, hvert vårt kontor, og treningsrom. Og ikke kunne tenkt oss noe mindre. Det finnes ingen fasit. Anonymkode: a6020...5b9 8
Gjest Kritt Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 (endret) Synes det høres ut som dere har rimelig god plass. Så lenge dere har rom dere ikke benytter, virker det rart å snakke om lite plass. Endret 30. august 2019 av Kritt
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 Vi er fire stykker på 71 kvadratmeter. Barna deler rom, jeg og far har en seng bak et sett med gardiner i en del av stua. På dagen er senga vår dagseng eller "pyntesofa". Fungerer for oss, men vi leier bare og skal snart kjøpe. Anonymkode: 3eb72...07b 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 Jeg forstår ikke hvorfor i alle dager dette i det hele tatt er en problemstilling. Dere har to rom dere ikke tar i bruk (roterom kan, og bør, unngås i min mening). Det vil være svært ugunstig å slutte å leie ut og gå glipp av leieinntektene for å ha såpass mye ekstra plass som ikke egentlig trengs. Vent heller med det til ungene er tenåringer! Anonymkode: 6b21f...806 11
Hactar Skrevet 30. august 2019 #15 Skrevet 30. august 2019 Jeg hadde heller tatt inntekten enn plassen foreløpig, om dere ikke vantrives med ordningen. Ville latt barna ha felles lekerom på det lille rommet som står tomt, om mulig. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #16 Skrevet 30. august 2019 Høres helt ok ut. Og dere har jo et soverom til som den eldste kan få senere. Anonymkode: 698d1...71e 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #17 Skrevet 30. august 2019 Tenker det høres ypperlig ut i en god del år. Betal ned mest mulig på lånet nå, og ta i bruk hele boligen når barna når en alder der det kan være godt med 2 stuer. Anonymkode: e80e5...61c 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #18 Skrevet 30. august 2019 Hvorfor spørr du andre om hva de synes? Skal du vite hva som er normalt eller er du redd for at det går utover barna? Jeg ser ikke poenget med for mye plass, det betyr bare mere vedlikehold, utgifter og mer vask. Har det problemet selv, bor i ett for stort hus. Anonymkode: d8d7e...fcf 1
Puny Skrevet 30. august 2019 #19 Skrevet 30. august 2019 Når barna er så små som de er ville jeg tøyet det lengst mulig. Med eldre barn kommer gjerne behovet for eget soverom, ekstrastue mm. 1
Tiramy Skrevet 30. august 2019 #20 Skrevet 30. august 2019 Jeg syns det høres ut som dere har nok plass, men at dere ikke utnytter den plassen dere har. Å leie ut deler av huset er jo genialt, da betaler dere fortere ned på lånet og har en ekstra inntekt. Det du derimot ikke skriver noe om er hverdagen deres. Hvis det er slik at dere føler at dere går oppå hverandre og krangler mye pga den trange plassen, så burde dere gjøre noen endringer. I første omgang ville jeg som sagt sett på hvordan dere kan utnytte plassen dere har. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå