AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 familievernet vil sende bekymrings melding siden vi har vert i 3 meklinger og de ska sende for de mener jeg nekter barnefar samvær, barnefar ønsker alene samvær med sine foreldre han har ikke vert til stedet i 4 måneder, jeg har ikke nektet han samvær men han klarer ikke å komme alene.: og foreldrene hans angriper meg bare.. kan de sende bekymrings når det ikke stemmer.. jeg er bekymret for barnefars omsorgsevne siden det er uavklart ol han ruser seg og meklerne var på barnefars side.. og at alle ungodmmer prøver rus osv.. Anonymkode: b45ba...7a6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Skaff deg en advokat. Anonymkode: 5fa10...a4f 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Enda en tråd om dette... Anonymkode: 8d03e...cf7 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Hvis du har ditt på det rene her, så vil ikke det være noe problem slik jeg ser det. En bekymringsmelding og kontakt med barnevernet kan hjelpe deg å avklare fars forhold til rusmidler også, så jeg ville ikke vært videre bekymret. Målet for både meklere og barnevernet er at foreldresamarbeidet mellom dere skal gå så knirkefritt som mulig, og omsorgsovertakelse vil overhode ikke være aktuelt om du eller dere har god omsorgsevne. Skjønner det kan være skummelt med meklere som er på fars "side", men ikke glem at når du møter saksbehandler i BV så kan de se annerledes på det. Lykke til Anonymkode: 4aa30...8b4 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har ditt på det rene her, så vil ikke det være noe problem slik jeg ser det. En bekymringsmelding og kontakt med barnevernet kan hjelpe deg å avklare fars forhold til rusmidler også, så jeg ville ikke vært videre bekymret. Målet for både meklere og barnevernet er at foreldresamarbeidet mellom dere skal gå så knirkefritt som mulig, og omsorgsovertakelse vil overhode ikke være aktuelt om du eller dere har god omsorgsevne. Skjønner det kan være skummelt med meklere som er på fars "side", men ikke glem at når du møter saksbehandler i BV så kan de se annerledes på det. Lykke til Anonymkode: 4aa30...8b4 barnevernet er innlandet allerede og er usikker om barnefars omsorgsevne, men meklerne truet med bekymrings melding Anonymkode: b45ba...7a6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 jeg går foreldreveiledning i barnehage for og bevise jeg er en god omsorgsperson Anonymkode: b45ba...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 såvidt jeg vet så utfører bv urinprøver hvis det er mistanke Anonymkode: 788c1...46e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 12 minutter siden, AnonymBruker said: jeg går foreldreveiledning i barnehage for og bevise jeg er en god omsorgsperson Anonymkode: b45ba...7a6 Foreldreveiledning i bhg? Hos pedleder? Visste ikke at sånt fantes! Anonymkode: 450ab...348 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 Hvis du er bekymret for fars omsorgsevne, er det ikke da bra om hans foreldre er tilstede. Så kan du treffe deg vekk og bare hente/levere barnet? Høres ut som far tar ansvar for sine begrensninger når han har sine foreldre med. Anonymkode: 63819...02f 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: barnevernet er innlandet allerede og er usikker om barnefars omsorgsevne, men meklerne truet med bekymrings melding Anonymkode: b45ba...7a6 Da er det helt i orden. Si til meglerne at du setter pris på at de melder til bv. Det styrker også saken din. Bv vil ta nødvendige tiltak for å sikre at barnet har det bra. Er de usikre vil de starte med besøk under tilsyn. Anonymkode: 75e0f...ccc 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enda en tråd om dette... Anonymkode: 8d03e...cf7 Du trenger jo ikke å gå inn i tråden. Ts: Skaff deg advokat, først som sist. Anonymkode: 18b41...768
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: familievernet vil sende bekymrings melding siden vi har vert i 3 meklinger og de ska sende for de mener jeg nekter barnefar samvær, barnefar ønsker alene samvær med sine foreldre han har ikke vert til stedet i 4 måneder, jeg har ikke nektet han samvær men han klarer ikke å komme alene.: og foreldrene hans angriper meg bare.. kan de sende bekymrings når det ikke stemmer.. jeg er bekymret for barnefars omsorgsevne siden det er uavklart ol han ruser seg og meklerne var på barnefars side.. og at alle ungodmmer prøver rus osv.. Anonymkode: b45ba...7a6 For det første kommer du kun med antagelser. Det holder kort når det kommer til samvær. Da hadde mange mistet samværet med barnet sitt hvis mødre kunne bare nekte samvær pga antagelser. Har du konkrete bevis på at far ikke egner seg til samvær? Da går du rettens vei. For det andre så har du ingenting med om det er far eller besteforeldre som henter. Om barnet er mye med besteforeldrene eller ei under samvær. Du som har hovedansvaret har også ansvar for å tilrettelegge for samvær. Pr. i dag saboterer du det og da er det på sin plass å melde til bv. Skulle du ha rett i din antagelse og er en god mor for ditt barn så gjør ikke bv stort. Eneste som kan gjøre at far mister samværet eller får samvær med tilsyn er hvis far ruser seg og det foreligger en dom. Har du bevis på at far ruser seg så kan du nekte samvær, men far kan da gå imot. Litt tricky disse lovene. 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: såvidt jeg vet så utfører bv urinprøver hvis det er mistanke Anonymkode: 788c1...46e Nei, bv gjør ikke det. Han kan enten gjøre det frivillig med oppfordring av mor eller gjennom en dom. Anonymkode: d894f...b96 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg går foreldreveiledning i barnehage for og bevise jeg er en god omsorgsperson Anonymkode: b45ba...7a6 For å bli en bedre omsorgsperson, mener du vel? 🤔 Anonymkode: 1acf2...ae2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå