Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sitter i et lite dilemma nå og håper det er noen her som har noen tanker om hva jeg burde gjøre. Greia er at jeg har fått tilbud om en ny jobb (nr 1) og er usikker på om jeg skal takke ja eller bli i den jobben jeg har nå (nr 2).

Jobb nr 1.
- 100% engasjement som (i følge sjef der) kommer til å bli fornyet hvert år.
- Jeg tenker også at her går det an å vise seg frem for å få andre muligheter etterhvert.
- 2 delt turnus med fri alle helger og helligdager.
- Et helt nytt fagfelt (for meg) og noe det blir behov for i fremtiden.
- Nytt arbeidsmiljø og nye kollegaer.
- Lønnen blir noe lavere enn det jeg vil få i full stilling i jobb nr 2, siden jeg ikke får like mye kveld/helg/helligdag tillegg.

Jobb nr 2.
- Et godt arbeidsmiljø og ålreit sjef.
- Usikker på om jeg kommer til å få full stilling. I så fall skjer ikke det med det første.
- I denne jobben har jeg fast annenhver helg og noen ukedager i tillegg. Så her er jeg avhengig av å "shoppe vakter" for å få det til å gå rundt.
- Mer ansvar og mer variasjon i arbeidsoppgavene.

Anonymkode: 62042...955

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noen her som har noen tanker?

Skrevet

Jeg skal ikke mene noe om hva du skal velge. Men det du bør tenke på er å ta alle muntlig lovnader om fornyelse av engasjement eller høyere fremtidig stillingsprosent med en stor klype salt. Det er utrolig hvor raskt ting kan endre seg, og da er muntlige lovnader null verdt. Velg det som passer deg best nå og som faktisk er håndfast.

• Liker 4
Skrevet

På måten du framstiller det virker det som at du allerede har bestemt at jobb nr. 1 er best. Det ser også slik ut for min del, men det er personlig mening. Det spørs jo hva du vil ha og hvilken type turnus du ønsker. 

Anonymkode: 5587e...f8d

Skrevet

Jeg hadde valgt det som var.mest sikkert når det kommer til inntekt. Dvs kontrakt med nøyaktig lønn, arbeidstider osv. Du må se på hvilke forpliktelser du har (huslån, barn, ektefelle) og hva som passer inn i livet ditt. 

Vanligvis ville jeg valgt det som gjør at jeg utvikler meg mest, men med alderen ser jeg at stabilitet er viktigere.

Anonymkode: c1255...771

Skrevet
På 31.8.2019 den 1.07, Traktor skrev:

Jeg skal ikke mene noe om hva du skal velge. Men det du bør tenke på er å ta alle muntlig lovnader om fornyelse av engasjement eller høyere fremtidig stillingsprosent med en stor klype salt. Det er utrolig hvor raskt ting kan endre seg, og da er muntlige lovnader null verdt. Velg det som passer deg best nå og som faktisk er håndfast.

Begge jobbene er like håndfaste sånn sett. Jobb nr 1 har sagt at engasjementet kommer til å bli fornyet hvert år. Jobb nr 2 har informert om at det ikke er noe fast 100% å få akkurat nå, men jeg kan komme til å få de faste vikariatene som kan dukke opp. Her har jeg fast helgestilling nå. 

På 31.8.2019 den 2.48, AnonymBruker skrev:

På måten du framstiller det virker det som at du allerede har bestemt at jobb nr. 1 er best. Det ser også slik ut for min del, men det er personlig mening. Det spørs jo hva du vil ha og hvilken type turnus du ønsker. 

Anonymkode: 5587e...f8d

Turnusen på jobb nr 1 blir på ukedager og fri alle helger og helligdager. Sånn sett får jeg "et liv". Turnusen på jobb nr 2 blir standard turnus med mye helgejobbing. 

På 31.8.2019 den 13.46, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde valgt det som var.mest sikkert når det kommer til inntekt. Dvs kontrakt med nøyaktig lønn, arbeidstider osv. Du må se på hvilke forpliktelser du har (huslån, barn, ektefelle) og hva som passer inn i livet ditt. 

Vanligvis ville jeg valgt det som gjør at jeg utvikler meg mest, men med alderen ser jeg at stabilitet er viktigere.

Anonymkode: c1255...771

Ser den. Stabilitet står kanskje litt høyere enn faglige utfordringer når man blir eldre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...