AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Jeg søker erfaringer fra dere som har barn fra tidligere forhold og har etablert dere på ny. Jeg er godt voksen og har nå begynt å date en mann etter nesten 4 år alene med barnet mitt. Jeg og barnet er godt etablerte med bolig og barnehage og jobb i nær distanse til hverandre. Fordi jeg har den minste boligen, og er mest fleksibel mtp flytting pga. barnet mitt fremdeles er i bhg, ser jeg at dersom det skulle bli meg og denne mannen, så er det jeg og mitt barn som må flytte. Og det logiske er å flytte inn til mannen, da han har stor bolig som hans større barn er vokst opp i. Men jeg har flyttet inn til en annen mann før, som han og HANS eks hadde kjøpt sammen før meg igjen. Og det tok bare få måneder før jeg kjente et sterkt ubehag over å bo i et hus som var kjøpt med tanke på at min daværende samboer og hans eks skulle leve sitt familieliv der. Det er noe med at når jeg har kapital til å velge bolig selv, så kjennes det ikke godt at jeg bor i et hus sammen med spøkelsene etter min kjærestes tidligere mislykkede samliv. Samtidig ser jeg ikke hvordan vi ellers skal finne ut hvordan det er å bo sammen - det er jo en stor risiko å selge alt vi har for å kjøpe noe nytt sammen, hvis vi ikke vet hvordan det er å bo sammen. Jeg liker heller ikke tanken på at barnet mitt skal bo først i mannens bolig, og deretter en bolig vi kjøper sammen, fordi jeg ønsker mest mulig stabilitet for ham. (Særbo er ikke aktuelt, jeg vil ha en jeg kan tilbringe hverdagen med.) Tar gjerne imot innspill på hvordan du løste det. Anonymkode: ee14c...433
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: godt etablerte med bolig og barnehage og jobb i nær distanse til hverandre 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker heller ikke tanken på at barnet mitt skal bo først i mannens bolig, og deretter en bolig vi kjøper sammen, fordi jeg ønsker mest mulig stabilitet for ham For å skape stabilitet for barn, bør jo den uten barn som påvirkes av evt flytting sammen (eller ved brudd!!) Det høres dessuten ut som dere er helt i startfasen i datingen 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: nå begynt å date en mann Ta evt flyttetanker når dere har vært sammen såpass lenge at nyforelskelsen er over. Anonymkode: 63e85...7a1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 De eneste lykkelige utfallene jeg har sett av et nytt forhold i voksen alder, der begge har barn, er følgende; Man bruker lang tid på datingfasen, 1-2 år, slik at man virkelig kjenner hverandre og at dette er holdbart over tid. Man etablerer seg på nytt sammen, man prøver ikke å plassere den ene der det en gang har vært en annen, eller der den ene eier og har kjøpt alt etter sine preferanser. Hvor vanskelig det er har du jo allerede følt på. eller man velger særbo, til barna er så store at man kan kjøpe leilighet. I mellomtiden kan man jo bo en del hos hverandre, kjøpe en ferieleilighet/hytte sammen, med mer. Anonymkode: fb605...d4c 4
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Du trenger da ikke å tenke på flytting i datingfase. Har du barn kan og bør du og dere bruke lang tid på slike beslutninger. Anonymkode: 97422...b7e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: De eneste lykkelige utfallene jeg har sett av et nytt forhold i voksen alder, der begge har barn, er følgende; Man bruker lang tid på datingfasen, 1-2 år, slik at man virkelig kjenner hverandre og at dette er holdbart over tid. Man etablerer seg på nytt sammen, man prøver ikke å plassere den ene der det en gang har vært en annen, eller der den ene eier og har kjøpt alt etter sine preferanser. Hvor vanskelig det er har du jo allerede følt på. eller man velger særbo, til barna er så store at man kan kjøpe leilighet. I mellomtiden kan man jo bo en del hos hverandre, kjøpe en ferieleilighet/hytte sammen, med mer. Anonymkode: fb605...d4c Takk, dette er fornuftige svar. Har ikke tenkt på muligheten å kjøpe en hytte sammen, det er jo en veldig god idè! Anonymkode: ee14c...433
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå