AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Har en 7 uker gammel baby som er født 2.5 uker før tiden. Synes det var mye blikkontakt i starten, men nå føler jeg at hun ikke ser meg i det hele tatt? Kanskje vi får kontakt 1 gang pr dag? Hun begynte å smile rett før 5 uker, men kun 2 ganger pr dag. Nå etter 7 uker smiler hun masse, men ikke mens hun ser på meg. Hun kan høre stemmen min og smile, men fortsatt virke litt i sin egen verden. Lege og helsesøster sa at dette var helt normalt (selvom legen heller ikke fikk kontakt med henne. Han mente lysene i taket kom i fokus) Men jeg kjenner at noe ikke stemmer.. Er det noen flere som har hatt det slik? Gjerne en solskinnshistorie. Anonymkode: 3b444...213
mam4ma Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Det er umulig for oss å si... Ikke sikkert du klarer å være objektiv heller 😊 Men du, mammainstinktet sier deg noe! Og DET skal du ikke kimse av! Følger baby med på leker dersom du flytter på de? Snur hun seg etter lyder? Ser hun kanskje på munnen din når du snakker? Har du briller? Er du mørkhåret, så ser små babyer ofte på hårfestet, da de liker kontraster mellom lyst og mørkt. Sjekk, og merk deg, slike ting. Og så får du deg eventuelt ny time hos helsesøster. Lykke til ❤️ tenker det går bra 😊
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Stol på morsinstinktet ditt! Samtidig så bemerk deg slike ting som er nevnt ovenfor. Har du en leke som blinker som hun kanskje fester blikket til? vil nok tro at det ordner seg, men viktig at hvis det er noe at det blir oppdaget så tidlig som mulig for å eventuelt bevare synet hun har. Prøv gjennom helgen, hvis ikke kan du kontakte fastlegen. Anonymkode: 340a9...e0f 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Jeg opplevde det akkurat likt med min jente. Tok tid før jeg følte vi fikk ordentlig kontakt, men gradvis kom den, husker ikke hvor gammel hun kan ha vært men hun var nok mye mer enn 8 uker. Nå er hun en helt normal sosial ettåring. Pust med magen og fortsett å snakke med henne så kommer det:) Anonymkode: ae899...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 De første ukene fikk jeg lite kontakt med babyen. Det virket som han var i sin egen verden og kontakten var veldig tilfeldig. Etter hvert kom kontakten, og jeg har nå en flott 4-åring som elsker kontakt og er sosial, hensynsfull og inkluderende. Jeg synes du skal lytte til lege og helsesøster, og se hvordan det er når babyen er 3-4 måneder. Anonymkode: e8b94...17b
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Babyen din smiler tidlig og høres ut til å være veldig i rute for å ha kommet litt tidlig ❤️ Anonymkode: 3719b...c00 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, mam4ma skrev: Det er umulig for oss å si... Ikke sikkert du klarer å være objektiv heller 😊 Men du, mammainstinktet sier deg noe! Og DET skal du ikke kimse av! Følger baby med på leker dersom du flytter på de? Snur hun seg etter lyder? Ser hun kanskje på munnen din når du snakker? Har du briller? Er du mørkhåret, så ser små babyer ofte på hårfestet, da de liker kontraster mellom lyst og mørkt. Sjekk, og merk deg, slike ting. Og så får du deg eventuelt ny time hos helsesøster. Lykke til ❤️ tenker det går bra 😊 Hehe nei, jeg klarer nok ikke være helt objektiv 🙈 min mamma og mannen min ser ikke det samme som meg, og mener hun har mye blikkontakt.. Hun er ikke veldig interessert i leker enda, men flytter seg noen ganger etter de. Og ja, hun ser mye på munnen min når jeg snakker til henne. Det er det som et nytt. Før så hun meg i øynene, nå går det mest i munn. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 3b444...213
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 Jeg bekymret meg litt over det samme rundt den perioden. Han stirret ofte på noe på veggen eller på lysene i taket. Etterhvert ble han mer opptatt av oss! Anonymkode: 76bf8...b02
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stol på morsinstinktet ditt! Samtidig så bemerk deg slike ting som er nevnt ovenfor. Har du en leke som blinker som hun kanskje fester blikket til? vil nok tro at det ordner seg, men viktig at hvis det er noe at det blir oppdaget så tidlig som mulig for å eventuelt bevare synet hun har. Prøv gjennom helgen, hvis ikke kan du kontakte fastlegen. Anonymkode: 340a9...e0f Ja, hun fester blikk til leken som blinker. Og kan flytte blikket etter ting også! Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, ettersom min mann og min mamma mener hun ser de nye i øynene. Men det er et eller annet, som jeg føler skikkelig på.. Men må jo nesten bare vente og se ❤️ Anonymkode: 3b444...213
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg opplevde det akkurat likt med min jente. Tok tid før jeg følte vi fikk ordentlig kontakt, men gradvis kom den, husker ikke hvor gammel hun kan ha vært men hun var nok mye mer enn 8 uker. Nå er hun en helt normal sosial ettåring. Pust med magen og fortsett å snakke med henne så kommer det:) Anonymkode: ae899...f6a Det er så godt å høre!! Da håper jeg det kommer seg snart. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 3b444...213
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: De første ukene fikk jeg lite kontakt med babyen. Det virket som han var i sin egen verden og kontakten var veldig tilfeldig. Etter hvert kom kontakten, og jeg har nå en flott 4-åring som elsker kontakt og er sosial, hensynsfull og inkluderende. Jeg synes du skal lytte til lege og helsesøster, og se hvordan det er når babyen er 3-4 måneder. Anonymkode: e8b94...17b Ja nettopp, kontraktenten er veldig tilfeldig her også! Så godt å få svar fra deg. Skal prøve å lytte til de, og håpe at det kommer seg før 3/4 måneder 😊 Anonymkode: 3b444...213
mam4ma Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hehe nei, jeg klarer nok ikke være helt objektiv 🙈 min mamma og mannen min ser ikke det samme som meg, og mener hun har mye blikkontakt.. Hun er ikke veldig interessert i leker enda, men flytter seg noen ganger etter de. Og ja, hun ser mye på munnen min når jeg snakker til henne. Det er det som et nytt. Før så hun meg i øynene, nå går det mest i munn. Takk for svar ❤️ Anonymkode: 3b444...213 Tenker hun studerer for å finne ut hvordan hun skal svare deg 🥰
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 3 timer siden, mam4ma skrev: Tenker hun studerer for å finne ut hvordan hun skal svare deg 🥰 Jeg håper du har rett 🥰 takk for betryggende ord! Anonymkode: 3b444...213
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå