Gå til innhold

Tvillinger, gutt/jente, hva synes du om «like» navn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

For eksempel:

-Elias og Elise

-Andreas/Andre og Andrea

-Johannes og Johanne

-Sigurd og Sigrid

Blir det for «mye» eller går det an?

Anonymkode: 33f9b...ec3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For mye. Du indikerer allerede da at de er "tvillingene". La de bli egne individer, uavhengig av sitt tvillingsøsken.

Anonymkode: 83e2a...99b

• Liker 20
Skrevet

Det blir for mykje. Kan vere same forbokstav eller på annan måte likt, men eg syns personleg at det er viktig for tvillingar å ha kvar si personligheit, og det gjer det ikkje lettare dersom dei nesten ikkje høyrer forskjell på namna.

• Liker 6
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

For mye. Du indikerer allerede da at de er "tvillingene". La de bli egne individer, uavhengig av sitt tvillingsøsken.

Anonymkode: 83e2a...99b

Enig. Pluss at tunga fort slår krøll på seg når man skal si «Elias og Elise» eller «Johannes og Johanne». Det klinger heller ikke så godt. Man kan godt ha navn som «matcher» men de trenger ikke å likne! 

Anonymkode: 8fb48...c0f

• Liker 1
Skrevet

Ester og Lester.

Karl og Kari.

Kaja og Maja.

Per 1 og Per 2.

Nei takk.

Anonymkode: 88c28...76f

• Liker 2
Skrevet

Ikke så like navn at det er fort gjort å høre feil. Du kan gjerne ha samme forbokstav eller samme 'tema' men ellers bør de få hvert sitt navn, på ordentlig. F eks Frøya og Odin, eller Tor og Thea. Helt forskjellige, men de passer sammen. 

• Liker 6
Skrevet

Virker spesielt.. Hadde alltid følt at jeg måtte sammenligne meg selv med evt tvilling. 

Anonymkode: 91f20...5f1

Skrevet

Jeg synes tvillingnavn som er like er litt teit og vitner litt om at foreldrene ikke ser dem som to barn. Det er min første assosiasjon. 

Men jeg synes det er stilig om de følger samme stil. 

Andreas og Theodor (greske) 

Signe og Astrid

Haakon og Vegard

Jeg liker gamle, norske og norrøne navn. 

Jeg ville nok gått for Vegard og Astrid. Det er mine favoritter for tiden. 

Anonymkode: e31fd...613

• Liker 4
Skrevet

De bør ha forskjellige navn men du bør ikke kalle gutten Einar og jenta heter Amalie Otilie Amanda. På samme måte kan ikke jenta hete Ingrid og gutten Amandus Maximilian Fernandus. 

Altså, en viss sammenheng, men langt ifra likt. 

• Liker 6
Skrevet

Alt for mye. Kjenner ett par tvillinger med slike matchende navn, og begge byttet navn så snart de fylte 18 for å ikke være så ekstremt lik tvillingen sin og for å ha sin helt egne identitet. 

Anonymkode: 79afd...e71

• Liker 1
Skrevet

Husk at det er to forskjellige individer  med to forskjellige personligheter. Så å ha "like" navn er en utrolig dårlig idé, like dårlig som å kle de matchende. 

Anonymkode: 027f9...287

• Liker 2
Skrevet

Det blir veldig feil for meg. Vi har tvillinger, men det kunne ikke falle meg inn å kalle dem for Tilde og Hilde, for eksempel. De blir fort nok titulert med "tvillingene" om du ikke også skal understreke det ved å kalle dem for omtrent det samme.

Anonymkode: 6e0e4...f0e

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For eksempel:

-Elias og Elise

-Andreas/Andre og Andrea

-Johannes og Johanne

-Sigurd og Sigrid

Blir det for «mye» eller går det an?

Anonymkode: 33f9b...ec3

Love it 💓💓💓

Skrevet

For mye. Lett å høre feil og de har ingen god «ring to it»

Anonymkode: d8695...26d

Skrevet

Ville hatt ca like lange navn/like mange stavelser, men ellers ulike navn. 

Feks.

- Olivia og Martine

- Theodor og Marius

- Solveig og Magnar

- Ariel og Peter

• Liker 2
Skrevet

Jeg er tvilling selv, og mine foreldre var veldig bevisste på at vi ikke skulle ha like navn eller overdrevent like klær, etc. Det er jeg glad for. Jeg er et eget individ, selv om jeg hadde en samboer i magen til mamma.

Anonymkode: 47ba9...365

• Liker 4
Skrevet

Jeg tenker at det blir vanskelig å holde dem fra hverandre når du snakker til dem. Altså, ikke med vilje, men hjernen slår krøll på seg når ting er så likt, og når de du snakker om er så nære i relasjon, så du vil si feil veldig ofte.

Anonymkode: 12edd...b24

• Liker 1
Skrevet

Vi har tvillinger, gutt og jente, og valgte to navn som er i samme kategori, men ikke like. Trodde vi... helt til min lille niese uttalte navnene helt likt når hun var rundt 2 år, og hadde problemer med å uttale en del lyder. 

For voksne er ikke navnene like, men på "babyspråk" er de faktisk identiske. :)

Anonymkode: c8d2c...f2b

• Liker 1
Skrevet

Men hva er egentlig poenget med veldig like navn? Jeg kan også nesten garantere at det blir mye surr med navnene for deres del, om de er for like.

• Liker 1
Skrevet

Synes det er teit, like teit med en søskenflokk hvor alle har navn som starter på M eller hvor alle har navn i kategorien blomster.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...