AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Begynte i bhg i starten av august. Ett år. Aldri bæsjet der. Etter henting går det ikke mange minuttene etter at hun er hjemme før det skal bæsjes noe vanvittig. Har ellers pleid å bæsje på formiddagen. Noe rart med dette? Kan det være at hun bevisst holder igjen? Skulle jo ønske hun hadde gjort seg ferdig med dette for dagen mens hun er i barnehagen.. Anonymkode: 5db4e...887
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Det er helt vanlig. Å bæsje er intimt og det følger et bleieskift som er mer intimt. Det kan ta flere måneder før de føler det er ok. Anonymkode: 79123...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Altså. Jeg selv gjør det hjemme. Om jeg er bortreist kan det ta flere dager før jeg gjør det. Ikke noe jeg gjør bevisst. Det er også sånn for veldig mange andre voksne, så jeg ser ikke hvorfor det ikke skulle være sånn for barn Anonymkode: 543d3...f48 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Hvis hun er så forutsigbar, så sett henne på do når dere kommer hjem? 😀 gjør ingenting at hun bare er ett år! Anonymkode: e99c1...3fb 5
solmåneogstjerner Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 Helt vanlig. Og det går seg nok til når barnet blir mer trygg i bhg. Så lenge det ikke medfører vondt i magen så er det ikke noe problem. Og både barn og voksne har gjerne ganske faste vaner på dette, man går gjerne på do (bæsjer) på faste tidspunkt, ofte morgen og etter middag. Ikke noe å bekymre seg for ihvertfall, så lenge barnet gjør det en gang om dagen. 1
Hactar Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Skulle jo ønske hun hadde gjort seg ferdig med dette for dagen mens hun er i barnehagen.. Hvorfor det? Du tenker de har bedre kapasitet til å ta seg av bæsjebleiene i barnehagen? Mine har vært som din. Min yngste er nå sta nok til å holde seg, men tror ikke det har vært bevisst da de var yngre. Det handler vel mer om at det kommer når de slapper av. 2
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 Den ene min var helt lik. Begynt innimellom nå,.3,5 år. Anonymkode: fb764...3ee
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 1 time siden, Hactar skrev: Hvorfor det? Du tenker de har bedre kapasitet til å ta seg av bæsjebleiene i barnehagen? Mine har vært som din. Min yngste er nå sta nok til å holde seg, men tror ikke det har vært bevisst da de var yngre. Det handler vel mer om at det kommer når de slapper av. Hvorfor? Slik at jeg slipper! Om du får valget mellom å ta bæsjebleier eller ikke å ta dem, så er det da et enkelt valg? Eller digger du bæsjebleier og ønsker flest mulig av dem? Barnehagen har selvsagt kapasitet til å skifte bæsjebleier. Anonymkode: 5db4e...887 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Slik at jeg slipper! Om du får valget mellom å ta bæsjebleier eller ikke å ta dem, så er det da et enkelt valg? Eller digger du bæsjebleier og ønsker flest mulig av dem? Barnehagen har selvsagt kapasitet til å skifte bæsjebleier. Anonymkode: 5db4e...887 Enkelte foreldre overrasker. Håper du tuller. Det må være mye bedre å skifte hjemme i fred og ro. Anonymkode: 79123...bdb 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 Helt normalt. Min 4-åring har aldri bæsja i barnehagen! Anonymkode: b9bc3...6fc 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Husker jeg tulla med mine når de var små at de kunne bæsje i barnehagen og ikke med engang de kom hjem, ha ha. Er helt normalt. Anonymkode: 9110f...4b8 1
Hactar Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Slik at jeg slipper! Om du får valget mellom å ta bæsjebleier eller ikke å ta dem, så er det da et enkelt valg? Eller digger du bæsjebleier og ønsker flest mulig av dem? Barnehagen har selvsagt kapasitet til å skifte bæsjebleier. Anonymkode: 5db4e...887 Nei, jeg digger ikke bæsjebleier som sådan, men jeg ønsker ikke flest mulig bæsjebleier over på andre, heller? Fordelen med at de bæsjer hjemme til noenlunde fast tid, er jo at bleiene alltid kan tas med en gang. Gjør de det mens de leker ute i barnehagen, kan det fort ta litt mer tid før bleia oppdages og barnet kan bli mer sår. Om du legger inn litt dotrening i tillegg, sparer du deg kanskje noen bleier totalt sett, også. Endret 30. august 2019 av Hactar 3
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #13 Skrevet 30. august 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Begynte i bhg i starten av august. Ett år. Aldri bæsjet der. Etter henting går det ikke mange minuttene etter at hun er hjemme før det skal bæsjes noe vanvittig. Har ellers pleid å bæsje på formiddagen. Noe rart med dette? Kan det være at hun bevisst holder igjen? Skulle jo ønske hun hadde gjort seg ferdig med dette for dagen mens hun er i barnehagen.. Anonymkode: 5db4e...887 Helt vanlig! Yngste-gutten min bæsja aldri i barnehagen. Fra ham begynte da han var 1 til han begynte på skolen. Nå skal han kun bæsje hjemme helst (eller på besøk hos besteforeldre). Er det krise bæsjer han jo andre plasser, men helst ikke. Anonymkode: 71cc2...bf9 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 Helt vanlig. Jobber i bhg og vi har doene med båser etter hverandre. Noen barn må over en barriere. Vi har en handikap do og der er det kun en do med før. Flere barn foretrekker denne, for da får de sitte litt alene på en måte. Andre ønsker at vi voksne venter utenfor. Trygghet er det viktigste😁 Anonymkode: 4eb0b...7c8
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #15 Skrevet 30. august 2019 Gutten min på 2 år er slik også 😊 bæsjer mere hjemme enn i barnehagen 🤭🤭 jeg bæsjer hjemme helst og ikke på jobb 🤷♀️🤷♀️ Tenker vi er ganske like 🤭😆 Anonymkode: 35b10...86e
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #16 Skrevet 30. august 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt vanlig. Jobber i bhg og vi har doene med båser etter hverandre. Noen barn må over en barriere. Vi har en handikap do og der er det kun en do med før. Flere barn foretrekker denne, for da får de sitte litt alene på en måte. Andre ønsker at vi voksne venter utenfor. Trygghet er det viktigste😁 Anonymkode: 4eb0b...7c8 Jeg snakker om et barn på 15 mnd her.. Anonymkode: 5db4e...887 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #17 Skrevet 30. august 2019 Helt normalt. Jeg bæsjer kun hjemme hos meg selv, jeg bare får ikke til andre steder... Anonymkode: 4073b...0a0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #18 Skrevet 30. august 2019 Veldig normalt. Datteren min er 3år- de gangene huhar bæsja i bhg har det vært diaré 😛 Anonymkode: 1266b...1b3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå