Gå til innhold

Har du lest Arv og miljø av Vigdis Hjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer kjøpe den og oppfølgeren til denne boka som søstra hennes har skrevet,som en reaksjon og fra hennes perspektiv. 

Anonymkode: 48c53...934

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Familiens skittentøyvask kunne de ha holdt innad i familien, og ikke valgt å dele det med hele det norske folk i et forsøk på å tjene penger på det.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Har lest Arv og miljø. Det er nå et par år og mange bøker siden. Husker bare historien i grove trekk. 

Men minnes hun hadde noen gode beskrivelser av relasjoner og personer.

Kommer ikke til å lese søsteras bok, for meg er det irrelevant hvem som har korrekt versjon, har ingen interesse eller behov for å ta stilling til det.

Syntes det var en god roman – og at det skulle stoppet der.

Endret av Frøy83
  • Liker 3
Skrevet

har lest begge bøkene. og fy faen for en usympatisk familie. så utrolig heldige med det meste i livet, men allikevel så sutrete hele gjengen. det er det jeg sitter igjen med.  hvem som forteller sannheten, eller hva som bare er kunstnerisk frihet oppe i det hele bryr jeg meg ikke noe om. om man skal lese om folk som har opplevd noe jævlig og har noe klokt og nteressant å si om dette anbefaler jeg heller "går du nå, er du ikke lenger min datter".

Anonymkode: c9c84...c8d

• Liker 4
Skrevet

Ja kjedet meg gjennom den. Vigdis Hjort skriver ikke på en måte som fenger meg. Så blir litt som å lese en avis.

Anonymkode: cf4a8...4ad

Skrevet

Ts her, takker for svar. Kjøpte boka idag...så får eg sjå om eg likar den😀

Skrevet

Jeg likte begge godt :jepp:

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg likte begge godt :jepp:

Så kjekt å høre...har kjøpt begge to og skal begynne ikveld😀👍hilsen ts

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så kjekt å høre...har kjøpt begge to og skal begynne ikveld😀👍hilsen ts

Har du lest noe av henne før? :)

Skrevet

Ja, har lest den. Helt grei bok :)

Skrevet (endret)
På 30.8.2019 den 12.31, Frøy83 skrev:

Har lest Arv og miljø. Det er nå et par år og mange bøker siden. Husker bare historien i grove trekk. 

Men minnes hun hadde noen gode beskrivelser av relasjoner og personer.

Kommer ikke til å lese søsteras bok, for meg er det irrelevant hvem som har korrekt versjon, har ingen interesse eller behov for å ta stilling til det.

Syntes det var en god roman – og at det skulle stoppet der.

Ja, søsteren kan jo f.eks uanz ikke vite om det vesentligste V. Hjorth skriver om faren stemmer (utelater detaljer for å unngå spoiler). Lite interessant hva hun har å komme med :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 3
Skrevet

God bok den til Vigdis Hjort, i den forståelse at det var en tøff bok som gjorde intrykk. Jeg brydde meg ikke å kjøpe søsteren sin bok, da jeg ikke synes den er relevant, hun kunne jo ikke vite det vesentligste.

Anonymkode: 5a2c7...4ab

• Liker 3
Skrevet

Jeg likte den godt 😊

Anonymkode: 843a6...18d

Skrevet

Har lest Arv og Miljø. Likte den, leste den som en roman.  Har ikke lest oppfølgeren av søsteren.

Skrevet

Det var egentlig ikke det helt "store" synes jeg.

Jeg trodde at den kom til å bli veldig mye bedre...    

Anonymkode: ee3f7...20a

Gjest lillesnøfnugg
Skrevet

Hvordan kan søsteren vite hva som er sant? Det er subjektive historier fra begge.

Skrevet

Tror jeg startet på den, men la den fort fra meg. Om jeg ikke husker feil var det dårlig språk og opplevelse av at boken var skrevet som en skolestil. Den fenget meg ikke, selv om historien i utgangspunktet gjorde det (før jeg åpnet boka.)

Anonymkode: 9f031...a51

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg startet på den, men la den fort fra meg. Om jeg ikke husker feil var det dårlig språk og opplevelse av at boken var skrevet som en skolestil. Den fenget meg ikke, selv om historien i utgangspunktet gjorde det (før jeg åpnet boka.)

Anonymkode: 9f031...a51

Dårlig språk? Nå kan man vel mene mye om akkurat den boken, men dårlig språk er det da virkelig ikke.

• Liker 1
Skrevet

Det var godt beskrevet om det aktuelle temaet. Men den blåste meg likevel ikke overende. 

Anonymkode: 42176...221

Skrevet

Har sett denne boka mye på bokforretninger, men er den egentlig bra? Høres ikke spesielt interessant ut...

Anonymkode: 3a578...d66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...