Gå til innhold

Hjemmestrikk i barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Jeg er så heldig som har en mor som strikker masse klær til barnet mitt❤️ hun sier de må brukes i barnehagen også fordi de er så praktiske, og det vil jeg også. Jeg fant ut at de merkelappene jeg kjøpte skal festes på etikett, og disse klærne har jo ikke etikett.. Men festet de på for det, og jeg skal sjekke jevnlig.

Men er det noen som vet om det er vanlig og skjer det ofte at folk stjeler, tenker de river av merkelappene?

Jeg er ikke redd for vanlige klær, men hjemmestrikk og vanlige klær.. Også er det jo litt kjedelig at folk stjeler. Men er det vanlig i alle bhg..? 

(skal se om jeg finner andre merkelapper også selvsagt) 

Anonymkode: 29abd...2b2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke bare be moren din sy på en liten merkelapp? Har aldri hørt om foreldre som stjeler klær fra andre barn i barnehagen her jeg bor

Anonymkode: a6000...8f6

• Liker 18
Skrevet

Jeg har kjøpt merkelapper i stoff med etternavn som jeg syr i. 

Har aldri opplevd at noe blir stjelt. Tenkte som deg i starten, at det er for fint tøy til barnehagen. Men tenker nå at det er bedre at barna har varmt og godt tøy i barnehagen, og om det blir flekker og slitasje gjør det ingen ting. Svigermor har ikke strikket for at klærne skal ligge i skapet:)

• Liker 7
Skrevet

Sønnen min har gått i bhg i 3 år å har aldri opplevd at noe har blitt stjålet.

• Liker 2
Skrevet

Som andre påpeker finnes det merkelapper i stoff som man kan sy på. veldig greit. :)

Våre bruker hjemmestrikk både i barnehagen og på skolen. VI har aldri noensinne opplevd at et plagg, hverken hjemmestrikket eller kjøpt, har blitt stjålet eller borte, ikke så mye som en liten sokk en gang.

• Liker 1
Skrevet

Vi har aldri blitt frastjålet noe i bhg. Noe er forsvunnet som følge av manglende merkelapper. Da er de sannsynligvis blitt plassert feil og blitt med et annet barn hjem med uhell. Ingenting av det som har navnelapp i seg blir vekke,  fordi det ikke er noen tvil om hvem som eier det. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Karimamma skrev:

Jeg har kjøpt merkelapper i stoff med etternavn som jeg syr i. 

Har aldri opplevd at noe blir stjelt. Tenkte som deg i starten, at det er for fint tøy til barnehagen. Men tenker nå at det er bedre at barna har varmt og godt tøy i barnehagen, og om det blir flekker og slitasje gjør det ingen ting. Svigermor har ikke strikket for at klærne skal ligge i skapet:)

Helt greit at det blir slitt, flekker og slitasje. Det skal jo brukes😊 er slik jeg også tenker, men vil gjerne merke det.. Så ingen tar det. 

Må bare be henne sy inn med navn 😂

• Liker 1
Skrevet

Så beroligende å høre at ingenting er blitt stjålet❤️ har gledet meg til å bruke det der også.

Leter nå etter merkelapper, men kjenner jeg må spørre mamma 😂

Skrevet

Jeg bruker strykelapper i hjemmestrikket og har brukt det i barnehagen i alle år. Aldri mistet noe. :)

Anonymkode: 960ed...98f

• Liker 3
Skrevet

Noen som anbefaler en nettside hvor man kan skrive egen tekst på merkelapper man kan sy på? Prøvd å finne, men ser ikke noe. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker strykelapper i hjemmestrikket og har brukt det i barnehagen i alle år. Aldri mistet noe. :)

Hvordan fungerer det på hjemmestrikk? Trodde det ikke ville gå og de falt av. 

Skrevet

Jeg har bare klistret på de klistemerkelappene og der har gått helt fint. De faller jo fortere av enn på vanlige klær, men setter bare på en ny da. For min del er det verdt det enn å bruke masse tid på å sy + at klærne gjerne går i arv til søsken eller andre familiemedlemmer og da er det litt upraktisk at mitt barns navn er påsydd. 

Anonymkode: 1098a...55a

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde vært mere redd for at de skulle bli ødelagt, enn at de stjeler. Vi har fått en del hjemmestrikk ødelagt av malingsflekker, revet opp, bæsjet ut og bare lagt i en pose for å størkne etc. 

• Liker 2
Skrevet (endret)
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som anbefaler en nettside hvor man kan skrive egen tekst på merkelapper man kan sy på? Prøvd å finne, men ser ikke noe. 

https://www.cottontrends.no/catalog/navnelapper-stoff-etiketter-stoffetiketter-p-182.html?language=no&currency=NOK&gclid=EAIaIQobChMIhKCo0oiq5AIV2OeaCh23xAWREAAYASAAEgLv4fD_BwE

Det billigste er å kjøpe bendelbånd pluss en vannfast tusj (spør i butikken) Da skriver du navn og tlf nr selv.

Endret av Belima
La til mer informasjon.
Skrevet
Akkurat nå, Puny skrev:

Jeg hadde vært mere redd for at de skulle bli ødelagt, enn at de stjeler. Vi har fått en del hjemmestrikk ødelagt av malingsflekker, revet opp, bæsjet ut og bare lagt i en pose for å størkne etc. 

😱 Såpass ja, kan man gi beskjed til bhg at de må passe litt på for størkna maling osv..? Ikke at de skal leke renseri, men bare ta av henne ullgenser når hun skal male? 

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har bare klistret på de klistemerkelappene og der har gått helt fint. De faller jo fortere av enn på vanlige klær, men setter bare på en ny da. For min del er det verdt det enn å bruke masse tid på å sy + at klærne gjerne går i arv til søsken eller andre familiemedlemmer og da er det litt upraktisk at mitt barns navn er påsydd. 

Godt poeng, vi vil jo ha flere barn.. :) får heller bare gjøre som jeg gjør og sjekke jevnlig med lappene om de fortsatt henger på :)

Skrevet
3 minutter siden, Belima skrev:

https://www.cottontrends.no/catalog/navnelapper-stoff-etiketter-stoffetiketter-p-182.html?language=no&currency=NOK&gclid=EAIaIQobChMIhKCo0oiq5AIV2OeaCh23xAWREAAYASAAEgLv4fD_BwE

Det billigste er å kjøpe bendelbånd pluss en vannfast tusj (spør i butikken) Da skriver du navn og tlf nr selv.

God ide! Tusen takk 😍

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Puny said:

Oi det var voldsomt. I vår bhg tar de kun på hjemmestrikk når de skal ut, og da under yttertøy, så det blir nesten ikke slitt engang.

• Liker 9
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan fungerer det på hjemmestrikk? Trodde det ikke ville gå og de falt av. 

Det funker helt fint så lenge det er strikket forholdsvis tett, men er det store hull så går det jo ikke. Må gjerne holde strykejernet litt lenger enn på vanlige klær, og de kan plukkes av igjen hvis man prøver, men her har de holdt seg på til jeg har tatt de av.

Skrevet

Her var det en del stjeling av tøy i den første barnehagen barnet gikk i. Utrolig irriterende, men de tok ikke det som var hjemmestrikket. Det er mye lettere å kjenne igjen ved videresalg eller bruk fremfor en av tyve andre reimadresser. Sett på navnelapper som du syr fast så går det nok helt fint, slitasje må du regne med. 

Anonymkode: 484e1...eed

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

😱 Såpass ja, kan man gi beskjed til bhg at de må passe litt på for størkna maling osv..? Ikke at de skal leke renseri, men bare ta av henne ullgenser når hun skal male? 

Godt poeng, vi vil jo ha flere barn.. :) får heller bare gjøre som jeg gjør og sjekke jevnlig med lappene om de fortsatt henger på :)

Ja, de sitter overraskende bra på de lappene altså på hjemmestrikk 👍 Tror vi har fra Askeladden.no. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...