AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #1 Skrevet 30. august 2019 Er du feminist? Definere du deg som det? Anonymkode: fb7cd...5e7
Gjest Familytree Skrevet 30. august 2019 #2 Skrevet 30. august 2019 Hvorfor er tråd ditt i Barn og familie?
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #3 Skrevet 30. august 2019 Ja. Fordi jeg ønsker politisk, økonomisk, personlig og sosial likestilling. Anonymkode: 72730...c57 15
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #4 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Augustotejerina skrev: Hvorfor er tråd ditt i Barn og familie? Hun har sikkert postet feil 😅 Men nei. jeg er likestilling-ist.. Eller hva man skal kalle det, samt at jeg kan akseptere at vi har visse biologiske forskjeller? Does that make sense? Altså at hormoner gjør at vi tenker litt forskjellig. Jeg tenker at kvinner som ønsker å være hjemmeværende bør få lov til det, og de som vil være karrierekvinner må gjøre som de vil. Enkelt og greit Anonymkode: 5ae62...cb6 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #5 Skrevet 30. august 2019 3 minutter siden, Augustotejerina skrev: Hvorfor er tråd ditt i Barn og familie? Legger all tråder der, av latskap Anonymkode: fb7cd...5e7
Gjest Familytree Skrevet 30. august 2019 #6 Skrevet 30. august 2019 Men hvis du spør det. Jeg tror jeg er en litt feminist. Kvinner har rett men jeg har et patriarkalsk utdanning som jeg kan ikke lett gå ut, Jeg vil ha likhet mellom alle uansett kjønn, rase eller sosial klasse
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #7 Skrevet 30. august 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Fordi jeg ønsker politisk, økonomisk, personlig og sosial likestilling. Anonymkode: 72730...c57 Må man være feminist for å ønske det? Anonymkode: fb7cd...5e7 4
Gjest Familytree Skrevet 30. august 2019 #8 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Legger all tråder der, av latskap Anonymkode: fb7cd...5e7 Kult😊
Bokdamen Skrevet 30. august 2019 #9 Skrevet 30. august 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Må man være feminist for å ønske det? Anonymkode: fb7cd...5e7 Det er jo det som er feminisme! Ja, jeg er feminist 15
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #10 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må man være feminist for å ønske det? Anonymkode: fb7cd...5e7 Det er en av definisjonene på å være feminist, men ingen må definere seg som noe som helst for å ønske rettigheter og rettferd, likeverd og likestilling😊 Anonymkode: 72730...c57 7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #11 Skrevet 30. august 2019 Akkurat nå, Bokdamen skrev: Det er jo det som er feminisme! Ja, jeg er feminist Ja, skjønner at feministene er for det 👍 Det er jeg også, definere meg ikke som feminist. Anonymkode: fb7cd...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #12 Skrevet 30. august 2019 Jeg er ikke. Er for likestilling, ordet feminisme blir da helt feil. Vil heller ikke assosieres med en del av feministbevegelsen Anonymkode: 552c6...5cb 12
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #14 Skrevet 30. august 2019 Selfølgelig. Jeg er for likestilling. Anonymkode: 3d2c4...c4e 9
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #15 Skrevet 30. august 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, skjønner at feministene er for det 👍 Det er jeg også, definere meg ikke som feminist. Anonymkode: fb7cd...5e7 Slutt da. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Feminisme Anonymkode: 3d2c4...c4e 6
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #16 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke. Er for likestilling, ordet feminisme blir da helt feil. Vil heller ikke assosieres med en del av feministbevegelsen Anonymkode: 552c6...5cb Nei, det er faktisk helt riktig bruk av ordet. Anonymkode: 3d2c4...c4e 11
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #17 Skrevet 30. august 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selfølgelig. Jeg er for likestilling. Anonymkode: 3d2c4...c4e Bra du er for likestilling😊👍 men er du feminist? Anonymkode: fb7cd...5e7
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #18 Skrevet 30. august 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt da. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Feminisme Anonymkode: 3d2c4...c4e Slutt med hva? Anonymkode: fb7cd...5e7 1
AnonymBruker Skrevet 30. august 2019 #19 Skrevet 30. august 2019 Jeg definerte meg gjerne som feminist før. Jeg står enda for de samme tingene; likestilling på alle områder. Men etter altfor mange er gått over til en slags ekstremisme, samtidig som de kaller seg feminister, er jeg blitt mer forsiktig med å kalle meg feminist. Vil ikke bli assosiert med mannehatere. Så nå sier jeg heller at jeg er for likestilling. Anonymkode: 40f58...f2a 9
minimoee Skrevet 30. august 2019 #20 Skrevet 30. august 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men nei. jeg er likestilling-ist.. Eller hva man skal kalle det, samt at jeg kan akseptere at vi har visse biologiske forskjeller? Does that make sense? Altså at hormoner gjør at vi tenker litt forskjellig. Jeg tenker at kvinner som ønsker å være hjemmeværende bør få lov til det, og de som vil være karrierekvinner må gjøre som de vil. Enkelt og greit Anonymkode: 5ae62...cb6 Likestilling er feminisme. Man kan ikke være for likestilling og mot feminisme, det er praktisk talt samme sak. Feminismen mener ikke at kvinner og menn ikke har biologiske forskjeller, og heller ikke at kvinner som ønsker å være hjemmeværende ikke kan være det. Akuratt det du skriver at du står for her ER feminisme. At kvinner kan få velge! 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke. Er for likestilling, ordet feminisme blir da helt feil. Vil heller ikke assosieres med en del av feministbevegelsen Anonymkode: 552c6...5cb Feminisme er likestilling. Det har kun kommet positive ting ut av feministbevegelsen og hadde det ikke vært for den så hadde du ikke hatt rett til utdanning i dag, eller muligheten til å gå på prevensjon eller ta abort, eller muligheten til å velge hva du vil jobbe med. Hvis du er for likestilling så er du feminist. Det vitner om utrolig mye kunnskapsløshet at folk som sier de støtter likestilling ikke vet at feminisme er selve definasjonen for likestilling og ingen annen ideologi i hele historien har jobbet mer for likestilling av undertrykte grupper (kvinner, homofile, transpersoner, fargede) enn hva feminismen har! 15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå