Gå til innhold

Bøker/filmer som Ikke Uten Min Datter og Prinsessen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en slags merkelig trang til å lese bøker og se filmer om kvinner som blir undertrykt og som (aller helst) bryter lenkene. Alt som omhandler dette temaet er interessant, alt fra bøkene til Jean Sasson (jeg skulle ønske de var filmatisert!) til filmen Sleeping With The Enemy og boken/filmen Geisha er interessant. Kom med forslag!

Anonymkode: e4c67...02d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Du kan da ikke bare gå", "Den brennende sengen" er de jeg kommer på i farten.

Skrevet

Anbefaler en bok av en kinesisk kvinne som jobbet med å ta abort på kvinner som ble gravide etter å ha fått sitt første (og eneste tillatte) barn. Sterk bok. Tror den het Bare en datter. 

Anonymkode: dfa23...8c2

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Anbefaler en bok av en kinesisk kvinne som jobbet med å ta abort på kvinner som ble gravide etter å ha fått sitt første (og eneste tillatte) barn. Sterk bok. Tror den het Bare en datter. 

Anonymkode: dfa23...8c2

Den har jeg lest, den var veldig bra! Jeg husker hun skrev at grunnen til at de begynte med barnehager i Kina var at barna skulle bli mer lojale til systemet enn til familien, akkurat det har brent seg fast, tenkte på barnehagene og den økende institusjonaliseringen her hjemme.. TS

Skrevet
On 8/30/2019 at 2:43 AM, Arabella said:

"Du kan da ikke bare gå", "Den brennende sengen" er de jeg kommer på i farten.

Takk, tror ikke jeg har lest eller sett film av den første, ser den fins som fjernsynsteater på NRK faktisk :laugh:, og den andre er det fryktelig lenge siden jeg leste. TS

Skrevet (endret)

Boken "Brent levende", en selvbiografi av en forfatter under navnet Souad. Utrolig sterk fortelling.

Endret av Paradisio
  • Liker 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

Bokhandelen i Kabul er en jeg kommer på i farten 😊

Anonymkode: ff8e4...fc9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...