Gå til innhold

Hvordan vet jeg om det er en date eller vennetreff?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :)  Når jeg var 18 år så jobbet jeg i en butikk. En måned før jeg sluttet startet det en gutt der som jeg syntes var så kjekk og som jeg småflørta med. Jeg ga han nummeret mitt og vi drev en kort periode å satt opp vakter samtidig sånn at vi kunne jobbe sammen men det var bare 2-3 uker før jeg slutta. Det ble aldri noe mere greier enn litt ertende småflørting. Vi har vært facebook venner siden da, ti år siden nå og han har skrevet 5-6 ganger bare sånn kort god jul hvordan går det lenge siden burde få til å møtes snart! meldinger og ikke noe mere konkret , og invitert meg på facebook invitasjon event to ganger på fest hos han med ca 30 andre inviterte. Har virket som han har prøvd å bli bedre kjent men vi har ikke hatt noe ordentlig chatting eller avtale på gang før. 

Nå har han spurt igjen om at det er på tide å møtes "uformelt og chill om du vil" skrev han...... (Tror neppe han man mener sex "netflix and chill" for vi har aldri engang kysset og begge av oss har vært i langvarige forhold så jeg ville ikke trodd han prøvde på noe sånt???????????) og denne gangen så tenker jeg å prøve å følge det opp og få det til. Men jeg er sykt dårlig på å flørte nå etter å ha brent meg på så mange drittsekker så jeg lurer på hvordan jeg kan vite om det er potensiell dating han vil, eller om han bare vil møtes for å være venner og eks-kolleger? Jeg syns det er griseflaut å prøve å flørte med han om han ikke mener noe sånt i det hele tatt, men vil også prøve å unngå å få han til å føle at jeg friendzoner han om han mener date!  For meg er egentlig både dating og vennskap helt ok, men vil bare vite hva jeg går til så det ikke blir noen misforståelser :) Hvordan oppfører jeg meg første treffet? Som venner som snakker om jobb og gamledager, eller som date å spør om fremtidsplaner, forholdspreferanser osv? Og hva er "uformelt og chill" å gjøre? 

Anonymkode: de387...e9b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare spør han på forhånd. Du vil jo få et ærlig svar på hva han er ute etter. 

Skrevet
2 timer siden, Matas skrev:

Bare spør han på forhånd. Du vil jo få et ærlig svar på hva han er ute etter. 

Deeeet vil jeg ikke helt, i mitt hode tenker jeg det vil fremstå innbilsk eller bitchy. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva han er ute etter, vil bare forberede meg på hvordan oppføre meg (kompis eller flørt) når vi ses så jeg ikke driter meg ut og en av oss misforstår den ene eller andre veien :) 

Jeg regner med at vi møtes over vennskapelig tone den første gangen. Men hvis det er hyggelig og vi vil møtes igjen, kan man det som venner eller er det nesten en selvfølge at man da blir kjent for å date? Jeg pleide å treffe en kompis for kaffe og lunsj, fikk helt sjokk når han etter lang tid plutselig prøvde å kysse meg hadet... Visste ikke han så på det som date. 

Skrevet

Høres ut som enn pre-date, dere treffes og om kjemien er der blir det ordentlig deit neste gang. Vist ikke er dere bere venner eventuelt kutter kontakt 

Anonymkode: bfb9e...8b9

• Liker 2
Skrevet

I min verden, er "uformelt og chill" i alle fall ikke date. Jeg tenker "som venner, og kanskje ff" med en gang. Men det er meg da. 

Anonymkode: 16fde...f1b

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deeeet vil jeg ikke helt, i mitt hode tenker jeg det vil fremstå innbilsk eller bitchy. Jeg bryr meg egentlig ikke så mye om hva han er ute etter, vil bare forberede meg på hvordan oppføre meg (kompis eller flørt) når vi ses så jeg ikke driter meg ut og en av oss misforstår den ene eller andre veien :)

Jeg regner med at vi møtes over vennskapelig tone den første gangen. Men hvis det er hyggelig og vi vil møtes igjen, kan man det som venner eller er det nesten en selvfølge at man da blir kjent for å date? Jeg pleide å treffe en kompis for kaffe og lunsj, fikk helt sjokk når han etter lang tid plutselig prøvde å kysse meg hadet... Visste ikke han så på det som date. 

Hver sin smak, jeg pleier vanligvis å spørre menn hva de er ute etter, og får et ærlig svar. Har aldri blitt kalt bitchy eller innbilsk selv om jeg har gjort det :) Jeg har oppfattet det som at de fleste synes det er helt i orden, da jeg synes det er rart at bare noen vil møtes helt random etter noen måneder uten noe særlig kontakt.

Som du sier, så visste du jo ikke at kompisen din så på det som en date, derfor liker jeg å avklare slikt litt på forhånd, men det er klart at du kan jo finne det ut etter første møte også i forhold til om han flørter eller ei f.eks.

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I min verden, er "uformelt og chill" i alle fall ikke date. Jeg tenker "som venner, og kanskje ff" med en gang. Men det er meg da. 

Anonymkode: 16fde...f1b

Ja om jeg hadde styra med han før så hadde jeg også tenkt noe i retning FF, men vi har aldri engang kyssa , og det var bare diskret sjenert erte-flørting vi holdt på med noen vakter på jobb, ikke noe osende kåtskap eller noe. Så det virker veldig unaturlig og spesielt om det er det han innbiller seg å få igang, har aldri slått meg som typen til å være sånn heller. Han var en veldig ordentlig gutt den gang og fremstår veldig ordentlig på fb i dag med høy utdannelse og formell statusjobb, ikke en player og vi er vel i alder det er litt sent å holde på sånn men man vet jo aldri.. 

Hva slags ting/setting/aktivitet tenker dere kan falle inn under "uformelt og chill"? Type pizza på peppes og et par timers prat, kort burger på Mc donalds, ut å spille bowling, eller hjemmebesøk? (Siste vil jeg helst unngå av åpenbare grunner siden det fort kan oppstå kleine misforståelser da) Eller mer sitte på en benk i sentrum å prate og evn gå på en rolig bar å ta en kaffe eller øl? Jeg hater å ikke være forberedt og vite hva som skal skje! Har sosial angst og pga det et ganske stort kontrollbehov når det kommer til sosisle situasjoner. 

Skrevet

Jeg ville nok tenkt som deg ts, at chill betyr noe lett som peppes/burger kanskje gå en tur, noe som ikke krever så mye av begge, men gjør at man kan prate litt og komme litt innpå hverandre. Ville nok ikke tatt hjemmebesøk før det har gått en stund (brent meg på det før, så venter en stund med det - og anbefaler derfor folk å vente) . spør gjerne hva han kunne tenke seg og kom med et par forslag, så beholder du litt av kontrollen :)

• Liker 1
Skrevet

Bare møt opp, og la det flyte. Det er bedre om du tenker at det er en date, siden det ikke er like lett å gå fra friendzoning og tilbake.

Anonymkode: 1a28b...640

Skrevet
11 timer siden, Måneskinn skrev:

Jeg ville nok tenkt som deg ts, at chill betyr noe lett som peppes/burger kanskje gå en tur, noe som ikke krever så mye av begge, men gjør at man kan prate litt og komme litt innpå hverandre. Ville nok ikke tatt hjemmebesøk før det har gått en stund (brent meg på det før, så venter en stund med det - og anbefaler derfor folk å vente) . spør gjerne hva han kunne tenke seg og kom med et par forslag, så beholder du litt av kontrollen :)

Ja takk for svar :) Vi har avtalt at vi skal snakkes neste uke eller uken etter for begge har mye å gjøre akuratt nå, så jeg får for en gangs skyld prøve å ta opp igjen tråden med han da og følge opp initiativet hans. 
Samtidig vet jeg ikke om jeg engang er interessert i å date han, men skader ikke å møtes å se hvordan det er å se han igjen! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...