Gå til innhold

Finnes det ingen ekte og tillitsfulle venner lenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har vært veldig naiv hele livet. Trodd det beste om folk og tenkt at de som snakker om venner og bekjente som "slanger" og "falske" osv har vært bare mega uheldige.  Men nå med årenes løp har jeg opplevd det selv også. 

Nå har jeg ingen venner jeg stoler på igjen. Til og med moren min sier at sånn er det, og at man aldri skal dele noe privat med venninner, aldri fortelle om at man for eksempel planlegger bolig kjøp eller for hvor mye, aldri fortelle om problemer i forhold, aldri fortelle sine tanker om andre. Jeg syns det høres ut som en veldig trist verden! 

Finnes det ingen ekte og tillitsfulle venner lenger? Jeg vil gjerne ha nye venner men for å få venner må man gjerne dele ting om seg selv når man blir kjent og for å opprettholde kontakten snakker man jo om hverdagen og tanker og seg selv og den andre? Hvordan kan man etablere bånd med noen uten å kunne si noe privat? 

Anonymkode: 995df...55f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De finnes.
Du må bare være på vakt og forsiktig med hvem du deler med.
Med tiden vil du utvikle evnen til å se det.
Du vil både se og føle energien og sjelen til personen.

Som du sier, gode venner kommer av felles interesser og tanker.
Man må dele av seg selv for å bygge på tilliten.
Det kommer en tid der du bare må satse på at du kan stole på denne vennen.
Det er ikke alltid det går, men da vet du hvem som er din ekte venn eller ikke.

Jeg har 4 gode venner. 
En jeg ser nesten hver uke, fantastisk person.

2 jeg ser 3-6 ganger i året.
Uansett hvor langt unna vi er, og hvor lenge siden vi så hverandre sist. 
Har vi alltid det drit bra når vi er sammen.
Både når vi gjør noe crazy og når vi bare er sammen i stillhet.

Den 4. er min Brev Venn.
Kjent henne i 2 år og kun møtt hverandre 4 ganger.
Hun er den jeg deler mest tanker med.
Vi skriver til hverandre hver måned.
Kjempe koselig med håndskrevet brev i postkassen hver måned ❤️  

Føler meg heldig som har disse 4 menneskene i livet mitt og seter stor pris på dem.
Vi kan alltid være ærlig og 100% oss selv når vi er sammen.

Resten av folka rundt meg, ser jeg bare som bekjente.
Veldig kresen på hvem jeg kaller for en Venn, og flink til å kutte ut mennesker som ikke er bra for meg.

TS
Fortsett å være deg selv!
De riktige menneskene vil finne deg Awesome, og de vil gjøre en innsats for å kalle deg for sin Venn.
Når du har funnet disse menneskene, fortsett å åpne deg og ta sjansen på å stole på dem.
Jeg syns det høres ut som en veldig trist verden! "
Lykke til ❤️ 

Skrevet

Jeg tror de finnes men at de er sjeldne. Altså slike gullvenner er ikke noe som vokser på trær.

Kan kanskje ha noe med hvor du bor også? Føles urbane steder ofte har mer sånn finne nye venner hele tiden greie.

Anonymkode: 95470...fa3

Skrevet

Lettere med småe steder enn storbyer

Anonymkode: 7f4f8...a04

Skrevet

Jeg har slike venner, har få men gode venninner. Liker å tro at jeg er av den tillitsfulle typen selv, det er jo ganske viktig for å bevare gode vennskap 😊 Sladrete folk som jeg ikke kan stole på orker jeg ikke 😛 

Anonymkode: c3ebe...91b

Skrevet

B60ADB0B-9BE2-4363-BD46-C5AD541AE8A3.jpeg

Anonymkode: 53a94...0cd

Skrevet

Jeg har gode venner jeg stoler på, men så har jeg heller ikke problemer med at de deler informasjon som det du nevner. 

Kjøpe bolig og sum for det... er dette virkelig viktige hemmeligheter? Fortrolige betroelser? 

Jeg deler mye privat med mine venner, men fortrolige betroelser er for meg noe helt annet enn slikt. Såre private ting som ikke er lett å dele med noen, og som jeg ikke vil skal komme rundt er VELDIG private ting. Om sex/kropp/vanskelige relasjoner/vanskelige følelser. Venner forstår og respekterer at slikt ikke skal deles videre. 

Kanskje du legger listen for hva du anser som privat slik at folk ikke forstår det private i det? 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...